Cena: 30.87 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz Historia wychowania, t. 1 za 30.87 zł w księgarni lideria.pl
Książka należy do klasycznych dzieł prezentujących historię wychowania. Tom pierwszy zawiera charakterystykę historii wychowania od starożyt...
zobacz więcej informacji
Cena: 30.87 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz Historia wychowania, t. 1 za 30.87 zł w księgarni lideria.pl
Wydawca: Wydawnictwo Akademickie ŻAK
Kategoria: Ebooki i Audiobooki / Nauki humanistyczne / Pedagogika, resocjalizacja
ISBN: 46aca873952cdf5d867a136d34ecd871
Waga: b/d kg
Rok wydania: b/d
Książka należy do klasycznych dzieł prezentujących historię wychowania. Tom pierwszy zawiera charakterystykę historii wychowania od starożytnej Grecji do połowy wieku XVIII. Okres pierwszy dotyczy wychowania helleńskiego, okres drugi wychowania grecko-rzymskiego, okres trzeci wychowania w wiekach średnich, czwarty wychowania humanistycznego.
Czwarte wydanie jest uwspółcześnionym stylistycznie i edytorsko wydaniem z 1934 roku przygotowanym na podstawie wydania z 1996 roku. Zawiera wszystkie treści z wydania historycznego, ale zostało przedstawione językiem z mniejszą ilością archaizmów i mniejszym nacechowaniem starodawnym stylem. Zmianie uległa również szata graficzna.
Spis treści
Nota o Autorze 9 WSTĘP. WYCHOWANIE I HISTORIA WYCHOWANIA 13 ROZDZIAŠ1. Istota i ewolucja wychowania 13 ROZDZIAŠ2. Rozwój i zadania historii wychowania 19 ROZDZIAŠ3. Źródła i literatura 29 OKRES PIERWSZY. WYCHOWANIE HELLEŃSKIE 39 ROZDZIAŠ4. Ogólne warunki i zasady wychowania helleńskiego 41 ROZDZIAŠ5. Wychowanie spartańskie 51 ROZDZIAŠ6. Wychowanie ateńskie 54 ROZDZIAŠ7. Początki greckiej teorii pedagogicznej 63 ROZDZIAŠ8. Sokrates 67 ROZDZIAŠ9. System wychowawczy Platona 70 ROZDZIAŠ10. Poglądy Arystotelesa 77 ROZDZIAŠ11. Retoryka i wykształcenie ogólne 85 OKRES DRUGI. WYCHOWANIE GRECKO-RZYMSKIE 91 CZĘŚĆ I. WYCHOWANIE W EPOCE HELLENISTYCZNEJ 93 ROZDZIAŠ12. Podstawy kultury hellenistycznej 93 ROZDZIAŠ13. Rozwój nauk 95 ROZDZIAŠ14. Organizacja szkolnictwa 98 CZĘŚĆ II. WYCHOWANIE RZYMSKIE 110 ROZDZIAŠ15. Starorzymskie wychowanie praktyczne 110 ROZDZIAŠ16. Przewrót pod wpływem kultury greckiej 112 ROZDZIAŠ17. Kierunek retoryczny 118 ROZDZIAŠ18. Dydaktyka praktyczna Kwintyliana 123 ROZDZIAŠ19. Szkoła elementarna, gramatykalna i retoryczna 127 ROZDZIAŠ20. Powstanie szkolnictwa wyższego 133 ROZDZIAŠ21. Chrześcijaństwo wobec szkoły grecko-rzymskiej 137 OKRES TRZECI. WYCHOWANIE W WIEKACH ŚREDNICH 145 CZĘŚĆ I. UPADEK KULTURY WE WCZESNYM ŚREDNIOWIECZU 147 ROZDZIAŠ22. Chrześcijaństwo a wychowanie 147 ROZDZIAŠ23. Kryzys umysłowy w Kościele 150 ROZDZIAŠ24. Ciągłość dziedzictwa greckiego w Bizancjum 154 ROZDZIAŠ25. Karol Wielki i Alkwin 157 ROZDZIAŠ26. Szkoły klasztorne i katedralne 160 CZĘŚĆ II. WYCHOWANIE W PÓŹNIEJSZYM ŚREDNIOWIECZU 176 ROZDZIAŠ27. Utrwalenie porządku średniowiecznego 176 ROZDZIAŠ28. Rozwój scholastyki 178 ROZDZIAŠ29. Pierwszy renesans starożytnych i jego upadek 181 ROZDZIAŠ30. Odrodzenie nauk świeckich 185 ROZDZIAŠ31. Uniwersytety 189 ROZDZIAŠ32. Wychowanie stanowe 199 ROZDZIAŠ33. Wychowanie młodzieży rycerskiej 202 ROZDZIAŠ34. Szkolnictwo miejskie 205 ROZDZIAŠ35. Wychowanie kobiet 209 ROZDZIAŠ36. Początki literatury pedagogicznej 213 ROZDZIAŠ37. Przesilenie kultury średniowiecznej 216 CZĘŚĆ III. SZKOLNICTWO W POLSCE ŚREDNIOWIECZNEJ 219 ROZDZIAŠ38. Powstanie i rozwój szkół kościelnych 219 ROZDZIAŠ39. Założenie uniwersytetu krakowskiego 223 ROZDZIAŠ40. Oświata na Rusi Zachodniej 228 OKRES CZWARTY.WYCHOWANIE HUMANISTYCZNE 233 CZĘŚĆ I. RENESANS PEDAGOGIKI STAROŻYTNEJ 235 ROZDZIAŠ41. Odrodzenie i humanizm 235 ROZDZIAŠ42. Pedagogika włoskich humanistów 240 ROZDZIAŠ43. Humanizm w Europie 244 ROZDZIAŠ44. Erazm z Rotterdamu 247 ROZDZIAŠ45. Największy pedagog humanizmu: Vives 250 ROZDZIAŠ46. Reformacja 255 ROZDZIAŠ47. Udoskonalenie gimnazjum przez Sturma 260 ROZDZIAŠ48. Jezuici 268 ROZDZIAŠ49. Nowe katolickie organizacje szkolne 279 CZĘŚĆ II. WYCHOWANIE HUMANISTYCZNE W POLSCE 282 ROZDZIAŠ50. Początki humanizmu w Polsce 282 ROZDZIAŠ51. Zagraniczne podróże po wiedzę 286 ROZDZIAŠ52. Rozwój polskiej literatury pedagogicznej 291 ROZDZIAŠ53. Szkolnictwo różnowiercze 299 ROZDZIAŠ54. Szkolnictwo jezuickie 305 ROZDZIAŠ55. Akademia Krakowska i jej kolonie 309 ROZDZIAŠ56. Szkolnictwo parafialne 313 ROZDZIAŠ57. Szkolnictwo na ziemiach ruskich 317 ROZDZIAŠ58. Wychowanie dworskie i wychowanie dziewcząt 325 CZĘŚĆ III. ZWROT TEORII PEDAGOGICZNEJ KU REALIZMOWI 330 ROZDZIAŠ59. Krytyka edukacji humanistycznej: Montaigne 331 ROZDZIAŠ60. Wpływ nowej filozofii na teorię pedagogiczną 335 ROZDZIAŠ61. Jan Amos Komeński 339 ROZDZIAŠ62. Janseniści 360 ROZDZIAŠ63. Urozmaicenie nauki: Fénelon 364 ROZDZIAŠ64. Zasada użyteczności w nauce: Fleury 370 CZĘŚĆ IV. PRÓBY REFORMY WYCHOWANIA 376 ROZDZIAŠ65. Racjonalistyczny pogląd na świat i kultura dworska 376 ROZDZIAŠ66. Wyraziciel nowych poglądów: Locke 379 ROZDZIAŠ67. Wychowanie arystokracji i akademie szlacheckie 391 ROZDZIAŠ68. Początki szkół realnych i szkółek ludowych 396 ROZDZIAŠ69. Modernizacja starej szkoły: Rollin 401 CZĘŚĆ V. REFORMA SZKOLNA KONARSKIEGO 406 ROZDZIAŠ70. Sto lat upadku szkół i oświaty w Polsce 406 ROZDZIAŠ71. Stanisław Konarski 411 ROZDZIAŠ72. Collegium Nobilium 416 ROZDZIAŠ73. Reforma szkolnictwa pijarskiego 431 ROZDZIAŠ74. Wzrost poziomu kształcenia i wychowania w Polsce 444
KUP TERAZ