Cena: 38.96 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz ZarzÄ…dzanie strategiczne dla inżynierów za 38.96 zł w księgarni lideria.pl
Zarządzanie strategiczne jest nowoczesnym narzędziem zarządzania we współczesnych przedsiębiorstwach. Autorzy pokazali: istotę strategii i zarz...
zobacz więcej informacji
Cena: 38.96 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz ZarzÄ…dzanie strategiczne dla inżynierów za 38.96 zł w księgarni lideria.pl
Wydawca: Wydawnictwo Ekonomiczn Polskie
Kategoria: Ebooki i Audiobooki / Ekonomia, biznes
ISBN: 9788320820515
Waga: b/d kg
Rok wydania: b/d
Zarządzanie strategiczne jest nowoczesnym narzędziem zarządzania we współczesnych przedsiębiorstwach. Autorzy pokazali: istotę strategii i zarządzania strategicznego oraz ich rolę w zarządzaniu przedsiębiorstwem; analizę strategiczną otoczenia przedsiębiorstwa (makrootoczenia, otoczenia konkurencyjnego); analizę potencjału strategicznego przedsiębiorstwa; formułowanie i wybór strategii; wdrażanie strategii przedsiębiorstwa i kontroling strategiczny; współczesne koncepcje zarządzania wobec zarządzania strategicznego. Zrozumienie prezentowanych zagadnień ułatwiają zestawy pytań kontrolnych i liczne przykłady. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów zarządzania i inżynierii produkcji w wyższych uczelniach różnych typów (technicznych, rolniczych, ekonomicznych).
Spis treści
RozdziaÅ‚ 1. PrzedsiÄ™biorstwo i jego funkcje na rynku 1.1. Podmiot gospodarczy i jego otoczenie 1.2. Relacja rynek producenta – rynek konsumenta 1.3. Czynniki wpÅ‚ywajÄ…ce na proces zmian w przedsiÄ™biorstwie 1.3.1. Procesy globalizacji i regionalizacji 1.3.2. PostÄ™p techniczny i technologiczny 1.3.3. Wymagania proekologicznego dziaÅ‚ania i spoÅ‚eczna odpowiedzialność organizacji 1.3.4. Czynniki wewnÄ™trzne wpÅ‚ywajÄ…ce na zmiany w przedsiÄ™biorstwie 1.4. Restrukturyzacja gospodarki i przedsiÄ™biorstwa 1.5. PrzedsiÄ™biorstwo tradycyjne a przedsiÄ™biorstwo wirtualne — warunki sprawnego dziaÅ‚ania Pytania kontrolne RozdziaÅ‚ 2. Rola strategii w zarzÄ…dzaniu przedsiÄ™biorstwem 2.1. Wybrane koncepcje zarzÄ…dzania strategicznego 2.2. Zintegrowany proces zarzÄ…dzania strategicznego 2.2.1. Analiza strategiczna 2.2.2. FormuÅ‚owanie strategii 2.2.3. Wdrażanie strategii — organizacja, kontrola i ocena 2.3. Podmiotowy aspekt formuÅ‚owania strategii 2.4. Poziomy strategii 2.5. Wizja, misja i cele strategiczne przedsiÄ™biorstwa 2.6. Kulturowe uwarunkowania zarzÄ…dzania strategicznego Pytania kontrolne RozdziaÅ‚ 3. Analiza strategiczna makrootoczenia przedsiÄ™biorstwa 3.1. Analiza makrootoczenia 3.1.1. Jak należy definiować otoczenie przedsiÄ™biorstwa? 3.1.2. Zdefiniowanie makrootoczenia organizacji 3.2. SkÅ‚adniki makrootoczenia 3.2.1. Otoczenie ekonomiczne 3.2.2. Otoczenie technologiczne 3.2.3. Otoczenie polityczno-prawne 3.2.4. Otoczenie spoÅ‚eczne 3.2.5. Otoczenie demograficzne 3.2.6. Otoczenie miÄ™dzynarodowe Pytania kontrolne RozdziaÅ‚ 4. Metody prognozowania zjawisk w makrootoczeniu 4.1. Istota prognozowania zjawisk w otoczeniu 4.2. Metody prognozowania zjawisk w makrootoczeniu 4.3. Metody heurystyczne 4.4. Metody scenariuszowe 4.5. Badania foresightowe 4.6. Metody foresightowe 4.6.1. Skanowanie otoczenia 4.6.2. Wywiad technologiczny 4.6.3. Ankiety problemowe 4.6.4. Prognozowanie geniusza 4.6.5. Technologie krytyczne (kluczowe) 4.6.6. Mapa drogowa technologii Pytania kontrolne RozdziaÅ‚ 5. Analiza otoczenia konkurencyjnego 5.1. Model konkurencji M.E. Portera 5.2. Bariery wejÅ›cia i wyjÅ›cia z sektora 5.3. Relacje sektor a jego klienci 5.4. Relacje sektor a jego dostawcy 5.5. Rywalizacja miÄ™dzy konkurentami i mapa grup strategicznych Pytania kontrolne RozdziaÅ‚ 6. Analiza potencjaÅ‚u strategicznego przedsiÄ™biorstwa 6.1. Zasoby przedsiÄ™biorstwa jako źródÅ‚o przewagi konkurencyjnej 6.2. Kluczowe czynniki sukcesu 6.3. Bilans strategiczny 6.4. Cykl życia produktu, technologii, organizacji i sektora 6.5. ÅaÅ„cuch wartoÅ›ci Pytania kontrolne RozdziaÅ‚ 7. Ocena pozycji strategicznej przedsiÄ™biorstwa 7.1. Metody portfelowe 7.2. Analiza SWOT 7.3. Benchmarking Pytania kontrolne RozdziaÅ‚ 8. FormuÅ‚owanie i wybór strategii 8.1. Proces formuÅ‚owania strategii przedsiÄ™biorstwa 8.1.1. Planowanie strategii 8.1.2. PodejÅ›cie oparte na wizji (przedsiÄ™biorcze) 8.1.3. Strategie wyÅ‚aniajÄ…ce siÄ™ (emergentne) 8.2. Strategie konkurencji — model strategii M.E. Portera 8.3. Strategie dywersyfikacji 8.3.1. Istota i przesÅ‚anki dywersyfikacji dziaÅ‚alnoÅ›ci przedsiÄ™biorstwa 8.3.2. Rodzaje strategii dywersyfikacji 8.3.3. Dywersyfikacja a specjalizacja 8.4. Strategia kooperencji 8.5. Alianse strategiczne 8.5.1. Formy aliansów strategicznych 8.6. Fuzje i przejÄ™cia 8.6.1. Istota i rodzaje fuzji/przejęć 8.6.2. Motywy fuzji/przejęć 8.6.3. Taktyki obronne przed wrogim przejÄ™ciem 8.6.4. NajczÄ™stsze przyczyny niepowodzeÅ„ i sukcesów fuzji/przejęć Pytania kontrolne RozdziaÅ‚ 9. Wdrażanie strategii 9.1. Istota wdrażania strategii 9.2. Strategiczne programy funkcjonalne 9.3. Strategiczna (zrównoważona) karta wyników 9.4. Model strategicznego dziaÅ‚ania 9.5. General Management Navigator 9.6. Model syntezy strategii 9.7. Strategia „bÅ‚Ä™kitnego oceanu†9.8. Czynniki warunkujÄ…ce efektywne wdrażanie strategii 9.9. Kontrola wdrażania strategii 9.10. Kontroling strategiczny Pytania kontrolne RozdziaÅ‚ 10. Współczesne koncepcje zarzÄ…dzania a zarzÄ…dzanie strategiczne 10.1. Business Process Reengineering 10.2. Outsourcing, offshoring i lean management 10.3. ZarzÄ…dzanie wiedzÄ… 10.4. Organizacja uczÄ…ca siÄ™ 10.5. Organizacja inteligentna Pytania kontrolne Bibliografia Indeks
KUP TERAZ