Cena: 29.14 zł
Sklep: nieprzeczytane.pl
Kup teraz Europejskie kino gatunków. Tom 3 | za 29.14 zł w księgarni nieprzeczytane.pl
Trzeci tom Europejskiego kina gatunków kontynuuje prezentację dokonań filmowców Starego Kontynentu tworzących filmy gatunkowe. Tym razem prym wio...
zobacz więcej informacji
Cena: 29.14 zł
Sklep: nieprzeczytane.pl
Kup teraz Europejskie kino gatunków. Tom 3 | za 29.14 zł w księgarni nieprzeczytane.pl
Wydawca: UJ - Uniwersytet Jagielloński
Kategoria: Sztuka/Teatr, film, telewizja
ISBN: 9788323350248
Waga: b/d kg
Rok wydania: b/d
Trzeci tom Europejskiego kina gatunków kontynuuje prezentacjÄ™ dokonaÅ„ filmowców Starego Kontynentu tworzÄ…cych filmy gatunkowe. Tym razem prym wiodÄ… teksty penetrujÄ…ce kino z naszej części Europy, stale obecne w filmowej produkcji, ale wÅ‚aÅ›nie dziÅ› odkrywane przez filmoznawców i miÅ‚oÅ›ników X muzy. Polskie dzieÅ‚a science fiction, Å›rodkowoeuropejskie horrory, zachodnio- i wschodnioniemieckie ersatz-westerny, filmy wojenne z krajów byÅ‚ej JugosÅ‚awii, czechosÅ‚owackie i rosyjskie obrazy historyczne czy wreszcie kino sportowe, realizowane również przez kinematografiÄ™ polskÄ…, wÄ™gierskÄ… lub rosyjskÄ…, to teksty kultury powstajÄ…ce nie tylko ku uciesze masowego widza, lecz czÄ™sto także skrywajÄ…ce pokÅ‚ady zaskakujÄ…cych symboli i znaczeÅ„. Kino gatunkowe krÄ™cone zwÅ‚aszcza w demoludach, ale i dziÅ› kreowane w okreÅ›lonej sytuacji geopolitycznej, z jednej strony zaspokaja zapotrzebowanie na atrakcyjnÄ… – wizualnie i treÅ›ciowo – filmowÄ… rozrywkÄ™, z drugiej zaÅ› staje siÄ™ medium propagandowym albo wprost przeciwnie – demonstrujÄ…cym oficjalny, politkulturowy dyskurs. Jednak Europejskie kino gatunków 3 to przede wszystkim podróż do barwnego, kinematograficznego królestwa westernów, kinowej fantastyki, historii i sportu na ekranie, realizowanego przez europejskich filmowców nie tylko zapatrzonych w hollywoodzkie wzorce, ale też wypracowujÄ…cych swój wÅ‚asny, oryginalny idiom kina gatunkowego. Piotr Kletowski „WchodzÄ…ce w skÅ‚ad tomu artykuÅ‚y wpisujÄ… siÄ™ w przeważajÄ…cej wiÄ™kszoÅ›ci w refleksjÄ™ nad kinem Europy Åšrodkowo-Wschodniej. Już sam ten fakt przekÅ‚ada siÄ™ na znaczenie publikacji. JeÅ›li wziąć pod uwagÄ™, że jej problematyka zdecydowanie pozostaje w obrÄ™bie kina popularnego (a nie artystycznego, w jakim rozważane sÄ… z reguÅ‚y kinematografie Europy Åšrodkowej i Wschodniej), potwierdza to doniosÅ‚ość caÅ‚ego przedsiÄ™wziÄ™cia. Książka ta wypeÅ‚nia bowiem istniejÄ…cÄ… lukÄ™ na polskim rynku wydawniczym. Co ważne, wpisuje siÄ™ w zainteresowania szczególnie mÅ‚odszych pokoleÅ„ filmoznawców. Jej odbiorcÄ… może być jednak nie tylko Å›rodowisko akademickie. Powinna ona również zainteresować wielbicieli kina europejskiego nieograniczajÄ…cych siÄ™ do nurtu artystycznego oraz miÅ‚oÅ›ników kina popularnego i kina gatunków czy historii X muzyâ€. Z recenzji dr hab. Elżbiety Durys, prof. UW
KUP TERAZ