Cena: 24.36 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz Psychologia trudnoÅ›ci arytmetycznych u dzieci za 24.36 zł w księgarni lideria.pl
Problem dyskalkulii doczekał się wielu opracowań teoretycznych i badawczych w literaturze światowej, natomiast w Polsce wzbudził zainteresowani...
zobacz więcej informacji
Cena: 24.36 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz Psychologia trudnoÅ›ci arytmetycznych u dzieci za 24.36 zł w księgarni lideria.pl
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Kategoria: Ebooki i Audiobooki / Książki dla dzieci i młodzieży / Edukacja
ISBN: 9788373088344
Waga: b/d kg
Rok wydania: b/d
Problem dyskalkulii doczekał się wielu opracowań teoretycznych i badawczych w literaturze światowej, natomiast w Polsce wzbudził zainteresowanie dopiero w latach dziewięćdziesiątych i nie doczekał się jeszcze zwartych wydawnictw. Monografia jest pracą zbiorową. Prezentuje główne trendy w literaturze psychologicznej dotyczące dyskalkulii rozwojowej oraz wyniki badań nad tym zjawiskiem przeprowadzonych w polskich szkołach.
Książka jest skierowana zarówno do nauczycieli matematyki, jak również do wykładowców i studentów pedagogiki i psychologii oraz pedagogów szkolnych i psychologów z poradni pedagogiczno-psychologicznych. Powinna zainteresować również rodziców, których dzieci mają bardzo duże trudności w uczeniu się matematyki, spowodowane nie lenistwem, a specyficznymi zaburzeniami zdolności arytmetycznych, określanymi mianem dyskalkulii rozwojowej.
Spis treści
Słowo wstępne 7 Część I. Społeczna perspektywa trudności arytmetycznych 15 Rozdział 1. Modele diagnozy zaburzeń arytmetycznych (Urszula Oszwa) 15 Rozdział 2. Trudności w uczeniu się matematyki u dzieci w ocenie nauczycieli (Beata Zarucka) 35 Część II. Charakterystyka objawowa trudności arytmetycznych 61 Rozdział 3. Posługiwanie się liczbami przez dzieci z trudnościami w matematyce (Agnieszka Gołkiewicz-Kawa, Urszula Oszwa) 61 Rozdział 4. Rozwiązywanie zadań tekstowych przez dzieci z dyskalkulią (Monika Kurant) 81 Rozdział 5. Przejawy trudności w uczeniu się matematyki u dzieci z dysleksją (Katarzyna Miazga, Urszula Oszwa) 111 Część III. Funkcjonowanie psychospołeczne osób z trudnościami arytmetycznymi 133 Rozdział 6. Poziom lęku młodzieży z trudnościami w uczeniu się matematyki (Urszula Oszwa, Anna Borula-Gawlik) 133 Rozdział 7. Obraz kliniczny dyskalkulii rozwojowej. Studium przypadku (Bożena Kołcun) 155 Refleksje końcowe (Urszula Oszwa) 191
KUP TERAZ