Cena: 42.42 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz ZarzÄ…dzanie nieruchomoÅ›ciami handlowymi za 42.42 zł w księgarni lideria.pl
Fachowy poradnik dotyczący zarządzania m.in.centrami handlowymi. Znani praktycy zawarli w książce niezbędne informacje konieczne do efektywnego z...
zobacz więcej informacji
Cena: 42.42 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz ZarzÄ…dzanie nieruchomoÅ›ciami handlowymi za 42.42 zł w księgarni lideria.pl
Wydawca: Poltext Sp. z o.o. Wydawnictwo
Kategoria: Ebooki i Audiobooki / Ekonomia, biznes
ISBN: 9788375613407
Waga: b/d kg
Rok wydania: b/d
Fachowy poradnik dotyczący zarządzania m.in.centrami handlowymi. Znani praktycy zawarli w książce niezbędne informacje konieczne do efektywnego zarządzania obiektami handlowymi. Ponadto zwracają uwagę na współczesne trendy w zakresie tworzenia centrów handlowych, ich roli w przestrzeni miejskiej, a także kreowania nowych przestrzeni publicznych. Autorzy podają przykłady ze świata oraz dzielą się swoimi doświadczeniami zawodowymi zdobytymi w kraju i za granicą. Książka ma charakter praktyczny, a zarazem inspiruje i poszerza fachową wiedzę specjalistów zarządzających obiektami handlowymi. Istotną wartość książki stanowią wzory umów najmu i zarządzania obiektami handlowymi oraz przykłady dokumentów technicznych Autorzy książki omawiają współczesne trendy w zakresie tworzenia centrów handlowych, akcentując konieczność wprowadzania w nich zmian - modernizacji i rewitalizacji - w celu dostosowania do otoczenia rynkowego, nowych funkcji oraz coraz bardziej wyrafinowanych potrzeb i oczekiwań klientów. W procesach tych ważną rolę pełnią zarządcy specjalizujący się w obsłudze nieruchomości handlowych. Skuteczność zarządzania obiektem handlowym zależy od tego, jakie uprawnienia i możliwości daje zarządcy umowa najmu. Kształtuje ona relacje pomiędzy najemcami a wynajmującym, a równocześnie określa wartość nieruchomości. Autorzy zwracają szczególną uwagę na precyzyjne opracowanie zapisów umów w trakcie ich negocjacji. Omawiają także działania marketingowe, które wzmacniają pozycję rynkową nieruchomości handlowej, a tym samym podnoszą jej wartość. Wiele uwagi poświęcono zagadnieniom związanym z zarządzaniem operacyjnym, takim jak: przychody i koszty, restrukturyzacja najemców oraz cedowanie na podmioty zewnętrzne różnorodnych ryzyk poprzez ubezpieczenia. Za równie ważne uznano zarządzanie techniczne nieruchomością handlową, które wymaga specjalistycznej wiedzy i odpowiedzialności za bezpieczeństwo użytkowników i majątku. Autorzy - wybitni specjaliści w dziedzinie zarządzania i gospodarowania nieruchomościami, marketingu, prawa, finansów, ubezpieczeń, Facility Management i zarządzania technicznego - korzystają ze swoich bogatych doświadczeń zawodowych, podają liczne przykłady z praktyki, a także wzory sprawdzonych umów i dokumentów wykorzystywanych w działalności zarządców. W ostatnich latach nastąpiły zasadnicze zmiany organizacji i struktury obiektów handlowych w Polsce. Wprowadzane są nowoczesne technologie sprzedaży, nasila się konkurencja, integracja i koncentracja firm handlowych, które stosują w walce o klienta zaawansowane techniki i strategie marketingowe. Książka wprowadza Czytelnika w wyjątkowo złożoną problematykę zarządzania nieruchomościami handlowymi i rozbudza zainteresowanie specjalistycznymi problemami. Na tle kwestii ogólnych, takich jak stan rynku, globalizacja handlu, struktura, wartość, zużycie i rewitalizacja obiektów, przedstawia zagadnienia związane z bieżącym zarządzaniem - od umowy o zarządzanie, umowy najmu, ustalania czynszów, poprzez zarządzanie operacyjne aż po rozwiązywanie problemów technicznych. Tak szerokie ujęcie sprawia, że książka będzie pomocna w codziennej pracy zarządców nieruchomości handlowych. Z recenzji prof. zw. dr. hab. Henryka Gawrona
Spis treści
Spis treści Wstęp Rozdział 1 Otoczenie społeczno-gospodarcze polskiego handlu Koniunktura gospodarcza a kondycja handlu Rynek nieruchomości handlowych w Polsce Otoczenie gospodarcze rynku nieruchomości handlowych Stan rynku nieruchomości handlowych w Polsce Globalizacja handlu Globalizacja konsumpcji Nieruchomości handlowe w dobie globalizacji Zachowania konsumentów Determinanty zachowań Współczesne profile kupujących Segmentacja klientów obiektów handlowych Nauka o kupowaniu – badania behawioralne klientów sklepów Rozdział 2 Obiekt handlowy w przestrzeni miejskiej Cykl życia obiektów handlowych Cykl życia nieruchomości a cykl inwestycyjny Zużycie obiektów handlowych Rewitalizacja – przywracanie do życia obiektów handlowych Klasyfikacja obiektów handlowych Kryteria klasyfikacji obiektów handlowych Cztery generacje centrów handlowych Convenience story – uzupełnienie powierzchni handlowej E-commerce – zagrożenie dla centrów handlowych? Nowe oblicze obiektów handlowych Wyzwania architektoniczne nowoczesnych obiektów handlowych Oceny jakości budynków handlowych Facility Management w obiektach handlowych Wprowadzenie Nowe podejście do zarządzania obiektami wielkopowierzchniowymi w świetle europejskiej normy Facility Management Norma Facility Management a zarządzanie obiektami wielkopowierzchniowymi Rozdział 3 Pozycja rynkowa nieruchomości handlowej – kreowanie wartości poprzez najem Wartość rynkowa nieruchomości handlowej Wartość nieruchomości handlowej Podejścia do szacowania wartości rynkowej nieruchomości handlowej Cechy nieruchomości handlowej wpływające na jej wartość Marketing jako element zarządzania obiektem handlowym Wprowadzenie do zagadnień marketingowych Rola marketingu w pozycjonowaniu obiektu handlowego Zachowania konsumentów a sukces rynkowy obiektu handlowego Badania marketingowe w praktyce zarządzania obiektem handlowym Reklama w promocji nieruchomości handlowych Umowa najmu jako główny kreator wartości nieruchomości Wprowadzenie Instytucja najmu i jej znaczenie Elementy umowy najmu w obiektach handlowych Czynsz jako istotny element handlowy w umowie najmu Czynności „techniczne†prowadzące do zawarcia umowy i zarządzania najmem Windykacja, negocjacje i mediacje w obszarze zarządzania nieruchomościami komercyjnymi Windykacja przedsądowa Windykacja sądowa Negocjacje w biznesie Mediacje Zarządzanie operacyjne nieruchomością handlową Zarządzanie przychodami i kosztami Przychody w nieruchomości handlowej Zarządzanie kosztami nieruchomości handlowej Budżety nieruchomości handlowej Komercjalizacja obiektów handlowych Format obiektu handlowego a wybór najemców Przykłady komercjalizacji obiektów handlowych Specyfika zarządzania nieruchomościami sieci handlowych Wprowadzenie Charakterystyka nieruchomości sieci handlowych Sposoby zarządzania nieruchomością przez sieci handlowe Obiekty handlowe „skrojone na miarꆖ rola wynajmującego nieruchomość dla sieci handlowej Ubezpieczenia najemcy, wynajmującego oraz zarządcy nieruchomości Zarządzanie techniczne obiektem handlowym Przedmiot zarządzania technicznego Dokumentacja niezbędna do oceny nieruchomości Pomiar powierzchni i kubatury Wykonanie pomiarów powierzchni a przepisy podatkowe Znaczenie prawidłowego określenia kubatury Załączniki techniczne do umowy najmu Zarządzanie techniczne a budżet operacyjny obiektu handlowego Działki gruntu Naniesienia – budynki, budowle, obiekty małej architektury i obiekty liniowe Książka obiektu budowlanego Procedura prowadzenia KOB Kontrole a przeglądy Uzasadnienie działań w odniesieniu do stanu technicznego w przypadku likwidacji szkód Sporządzanie zestawień niezbędnych do tworzenia budżetu operacyjnego rocznego Bezpieczeństwo pożarowe obiektu Oznakowania potwierdzające warunki, jakie spełniają przegrody ogniowe – ściany, stropy, drzwi i bramy ppoż. System zarządzania budynkiem – BMS Instrukcja bezpieczeństwa pożarowego Ewakuacja Media w obiekcie handlowym Energia cieplna – oszczędności Energia elektryczna – oszczędności Woda i ścieki – oszczędności Ochrona środowiska Aneks Wybrane wzory dokumentów związanych z zarządzaniem nieruchomościami handlowymi Umowa współpracy w zakresie zarządzania nieruchomością Umowa najmu Szablon inwentaryzacyjny dokumentacji Porozumienie dotyczące zasad rozliczania energii cieplnej na najemców Rozliczenie energii cieplnej Załącznik techniczny do umowy najmu Kryteria oceny i klasyfikacji stanu technicznego elementów budynku Matryca kosztów stałych Bibliografia Informacje o Autorach
KUP TERAZ