Cena: 20.99 zł
Sklep: madbooks.pl
Kup teraz NiepeÅ‚nosprawność Edukacja DorosÅ‚ość za 20.99 zł w księgarni madbooks.pl
Niniejsza praca ma na celu ukazanie roli edukacji (także edukacji dorosłych) w pokonywaniu kryzysu życiowego, jakim jest utrata wzroku, na przykła...
zobacz więcej informacji
Cena: 20.99 zł
Sklep: madbooks.pl
Kup teraz NiepeÅ‚nosprawność Edukacja DorosÅ‚ość za 20.99 zł w księgarni madbooks.pl
Wydawca: brak danych
Kategoria: Książki naukowe i popularnonaukowe
ISBN: 9788375878646
Waga: 0.2900 kg
Rok wydania: 2012
Niniejsza praca ma na celu ukazanie roli edukacji (także edukacji dorosÅ‚ych) w pokonywaniu kryzysu życiowego, jakim jest utrata wzroku, na przykÅ‚adzie życia osoby ociemniaÅ‚ej. Dla mnie jako pedagoga, absolwentki Podyplomowego Studium Edukacji DorosÅ‚ych oraz Studiów Podyplomowych z Tyflopedagogiki, jest to szansa poznania czynników, które mogÄ… mieć wpÅ‚yw na podjÄ™cie nauki przez osoby dorosÅ‚e, zwÅ‚aszcza osoby niepeÅ‚nosprawne, wÅ›ród których tylko kilkanaÅ›cie procent ma Å›rednie lub wyższe wyksztaÅ‚cenie, a wskaźnik bezrobocia jest bardzo wysoki. Coraz wiÄ™ksza liczba niepeÅ‚nosprawnych podejmuje naukÄ™ na poziomie pomaturalnym i wyższym, a każda z tych osób ma specyficzne i bardzo indywidualne potrzeby, uÅ›wiadomienie i zrozumienie których pomoże w lepszej współpracy kadry uczÄ…cej i dorosÅ‚ych uczniów niepeÅ‚nosprawnych. Do niedawna wiÄ™kszość osób niepeÅ‚nosprawnych koÅ„czyÅ‚a swojÄ… edukacjÄ™ na poziomie szkoÅ‚y zawodowej, nie majÄ…c możliwoÅ›ci dalszego ksztaÅ‚cenia. Tym bardziej kategoria „dorosÅ‚ych uczniów niepeÅ‚nosprawnych†jest nowym zjawiskiem dla specjalistów edukacji dorosÅ‚ych. Badania biografii edukacyjnych dorosÅ‚ych osób niepeÅ‚nosprawnych pozwalajÄ… na poznanie biegu ludzkiej edukacji: etapów, genezy, motywacji, roli rodziny, szkoÅ‚y i ksztaÅ‚cenia poza instytucjami, skutków i wpÅ‚ywu na caÅ‚ość osobowoÅ›ci uczÄ…cego siÄ™ oraz jego życiowy sukces. Biografia ukazuje jednostkÄ™ jako istotÄ™ edukujÄ…cÄ… siÄ™, dla której edukacja i uczenie siÄ™ sÄ… pomocne w przezwyciężaniu kryzysu życiowego i stawaniu siÄ™ „bardziej czÅ‚owiekiemâ€, z uwagi na to, że procesy edukacyjne zwiÄ…zane z rozwojem wpisane sÄ… w istotÄ™ czÅ‚owieczeÅ„stwa. Niniejsza praca jest również próbÄ… przybliżenia sylwetki osoby, dla której edukacja jest celem życia. PiszÄ…c biografiÄ™ edukacyjnÄ…, chciaÅ‚am pokazać CzÅ‚owieka, pokazać wiÄ™cej niż dwa wymiary, które dostrzega wiÄ™kszość osób peÅ‚nosprawnych, myÅ›lÄ…c o osobach niepeÅ‚nosprawnych – wymiar bohatera albo pacjenta. ChciaÅ‚am pokazać osobÄ™ zaradnÄ…, ambitnÄ…, inteligentnÄ…, ciekawÄ… Å›wiata i zarażonÄ… bakcylem edukacji, który – mam nadziejÄ™ – jest nieuleczalny (por. Belzyt, 2002). Praca ta jest także w pewnej mierze próbÄ… zmierzenia siÄ™ z wÅ‚asnym doÅ›wiadczeniem życiowym – badaczki i wolontariuszki osoby niewidomej.
KUP TERAZ