Cena: 32.78 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz Opcja czy osoba? Upartyjnienie versus personalizacja w wyborach samorzÄ…dowych za 32.78 zł w księgarni lideria.pl
Co jest kryterium decydującym o rezultacie wyborów samorządowych: opcja czy osoba? Dylemat zawarty w tytule książki pojawia się przy okazji ...
zobacz więcej informacji
Cena: 32.78 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz Opcja czy osoba? Upartyjnienie versus personalizacja w wyborach samorzÄ…dowych za 32.78 zł w księgarni lideria.pl
Wydawca: Uniwersytetu Jagie Wydawnictwo
Kategoria: Ebooki i Audiobooki / Książki dla dzieci i młodzieży / Edukacja
ISBN: 43064312ce6003cf6d7663dc700e0445
Waga: b/d kg
Rok wydania: b/d
Co jest kryterium decydującym o rezultacie wyborów samorządowych: opcja czy osoba? Dylemat zawarty w tytule książki pojawia się przy okazji wielu zjawisk towarzyszących wyborom lokalnym. Wybory to przecież nie tylko sam akt wrzucenia głosu do urny - to wielomiesięczny proces będący wypadkową zachowania licznych podmiotów. Autorzy strukturyzują ten proces zgodnie z modelem swoistej matrycy samorządowej, na którą składają się trzy zasadnicze obszary analizy: po pierwsze, rozwiązania instytucjonalne, w ramach których wybory są realizowane; po drugie, publiczność, występująca w roli wyborców; i wreszcie, po trzecie, media, odgrywające ważną rolę w komunikowaniu towarzyszącym wyborom.
Wspólna prezentacja wyników badań w jednym tomie pozwoliła autorom na wieloaspektową analizę zjawisk towarzyszących wyborom samorządowym, umożliwiła podjęcie próby odpowiedzi na pytania dotyczące czynników wpływu na preferencje wyborcze oraz odwołanie się, w wielu miejscach publikacji, do wyników badań z roku 2006.
Książka wpisuje się w nurt badań polskich politologów, socjologów i medioznawców dotyczących funkcjonowania lokalnych scen politycznych w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem problemu zróżnicowania zachowań aktorów politycznych w skali mikro i makro oraz wpływu mediów, w tym również Internetu, na funkcjonowanie lokalnych aren. Podjęty przez autorów problem badawczy dotyczący odpowiedzi na pytanie, na ile na zachowania wyborców wpływa ich ocena kandydującej osoby, a na ile stosunek do ugrupowania, które ona reprezentuje, pozostaje cały czas aktualny. Publikacja stanowi istotny wkład do badań nad lokalnym życiem politycznym w Polsce i wyborami samorządowymi.
Z recenzji dr. hab. Dariusza Skrzypińskiego
Spis treści
WstÄ™p    Â
1.   Matryca samorzÄ…dowa     Â
1.1. RozwiÄ…zania instytucjonalne     Â
1.2. Publiczność     Â
1.3. Media     Â
2.   Zachowania wyborcze     Â
2.1. Wybory sejmiku     Â
2.2. Wybory prezydentów i burmistrzów     Â
2.3. Wnioski z badaÅ„Â Â Â Â Â Â
3.   Perswazja zamiast informacji? Ewolucja roli mediów drukowanych w maÅ‚opolskich wyborach samorzÄ…dowych     Â
3.1. ZaÅ‚ożenia badawcze     Â
3.2. Dobór próby     Â
3.3. Ramy czasowe badaÅ„Â Â Â Â Â Â
3.4. Przebieg badaÅ„Â Â Â Â Â Â
3.5. Wnioski z badaÅ„Â Â Â Â Â Â
4.   Rola witryn www w maÅ‚opolskich wyborach samorzÄ…dowych     Â
4.1. Rola Internetu w wyborach – stan badaÅ„Â Â Â Â Â Â
4.2. PotencjaÅ‚ Internetu na szczeblu samorzÄ…dowym     Â
4.3. Uwagi metodologiczne     Â
4.4. Prowadzenie kampanii on-line przez kandydatów     Â
4.5. Witryny WWW kandydatów a wynik wyborów     Â
4.6. Charakterystyka internetowych witryn kandydatów     Â
4.7. Wnioski z badaÅ„Â Â Â Â Â Â
Podsumowanie     Â
Literatura
KUP TERAZ