Cena: 40.00 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz Marketing bezpoÅ›redni.Koncepcja - zarzÄ…dzanie - instrumenty za 40.00 zł w księgarni lideria.pl
Zapoznaj się z ofertą sklepu internetowego na sklep łazienki.
Zagadnienia omówione w książce są przedstawione w trzech wymiarach: koncepcyjnym - usystematyzowanie wiedzy na temat marketingu bezpośredniego;...
zobacz więcej informacji
Cena: 40.00 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz Marketing bezpoÅ›redni.Koncepcja - zarzÄ…dzanie - instrumenty za 40.00 zł w księgarni lideria.pl
Wydawca: Wydawnictwo Ekonomiczn Polskie
Kategoria: Ebooki i Audiobooki / Ekonomia, biznes
ISBN: 582823f1a87e8ff4e88f3d7f4dced910
Waga: b/d kg
Rok wydania: b/d
Zagadnienia omówione w książce są przedstawione w trzech wymiarach: koncepcyjnym - usystematyzowanie wiedzy na temat marketingu bezpośredniego; strategicznym - prezentacja podejścia zarządczego do marketingu bezpośredniego - od analizy, przez realizację, do kontroli i pomiaru efektywności marketingu bezpośredniego; narzędziowo-operacyjnym - opis narzędzi marketingu bezpośredniego, takich jak: medialna reklama zwrotnego odzewu, przesyłki pocztowe, sprzedaż katalogowa, telemarketing i narzędzia internetowe, służących komunikacji, sprzedaży i budowaniu relacji z klientami. Treść książki urozmaicają przykłady z praktyki, pokazujące zastosowanie marketingu bezpośredniego (elementów strategicznych i narzędziowych) w warunkach polskich. Dodatkowym elementem książki są aneksy, w których m.in. przedstawiono wyniki badań własnych autora na temat postaw nabywców indywidualnych wobec marketingu bezpośredniego. Książkę warto polecić studentom uczelni ekonomicznych i innych uczelni wyższych kształcących się na kierunkach zarządzanie, marketing i komunikacja; a także menedżerom i praktykom gospodarczym odpowiadającym za działania marketingowe w organizacji.
Spis treści
WstÄ™p CZĘŚĆ 1. PODSTAWY KONCEPCYJNE MARKETINGU BEZPOÅšREDNIEGO 1. Istota i reguÅ‚y marketingu bezpoÅ›redniego 1.1. Mity na temat marketingu bezpoÅ›redniego 1.1.1. Marketing bezpoÅ›redni a marketing BTL 1.1.2. Marketing bezpoÅ›redni a reklama pocztowa 1.1.3. Marketing bezpoÅ›redni a sprzedaż wysyÅ‚kowa 1.2. Ewolucja znaczeniowa pojÄ™cia marketingu bezpoÅ›redniego 1.2.1. Marketing bezpoÅ›redni jako kanaÅ‚ dystrybucji 1.2.2. Marketing bezpoÅ›redni jako forma promocji firmy i jej produktów 1.2.3. Marketing bezpoÅ›redni oparty na rozszerzonym użyciu baz danych jako nowa koncepcja marketingu 1.3. Marketing bezpoÅ›redni - ujÄ™cie współczesne 1.4. Filozofia maÅ‚ych firm jako podstawa marketingu bezpoÅ›redniego 1.5. Modele zastosowania marketingu bezpoÅ›redniego w praktyce rynkowej 1.5.1. Model strategiczny peÅ‚nozakresowy (model A) 1.5.2. Model strategiczny niepeÅ‚nozakresowy (model B) 1.5.3. Model taktyczny selektywny (model C) 1.5.4. Model taktyczny masowy (model D - prymitywny) 1.6. Marketing bezpoÅ›redni a marketing relacji i Customer Relationship Marketing (CRM) 1.7. Znaczenie marketingu bezpoÅ›redniego w praktyce rynkowej 1.7.1. Wydatki na marketing bezpoÅ›redni 1.7.2. Sprzedaż w systemie marketingu bezpoÅ›redniego 1.8. Proces zarzÄ…dzania marketingiem bezpoÅ›rednim PrzykÅ‚ad z praktyki: Samlerhuset Group - Skarbnica Narodowa Marketing bezpoÅ›redni jako model dziaÅ‚ania firmy 2. Baza danych 2.1. Kluczowe pojÄ™cia 2.2. Rodzaje danych 2.2.1. Dane personalne 2.2.2. Dane transakcyjne 2.2.3. Dane komunikacyjne 2.3. Budowa architektury systemu bazy danych 2.3.1. Rola i zastosowanie bazy danych 2.3.2. Użytkownicy bazy danych w firmie 2.3.3. Format karty klienta 2.3.4. ŹródÅ‚a danych 2.3.5. Sposoby pozyskiwania danych 2.3.6. WejÅ›cia danych do systemu bazy 2.3.7. ZarzÄ…dzanie bazÄ… danych PrzykÅ‚ad z praktyki: Nestle Polska - Nestle Nutrition Budowa bazy danych (za zgodÄ… Nestle Nutrition) CZĘŚĆ 2. ZARZÄ„DZANIE MARKETINGIEM BEZPOÅšREDNIM 3. Analizy marketingowe oparte na bazach danych 3.1. Analizy zachowaÅ„ zakupowych klientów 3.2. Analiza wartoÅ›ci życiowej klientów 3.2.1. Istota modelu wartoÅ›ci życiowej klientów 3.2.2. Sposoby kalkulacji wartoÅ›ci życiowej klientów 3.3. Analiza segmentacyjna 3.4. ZgÅ‚Ä™bianie danych o klientach 3.4.1. ZależnoÅ›ci miÄ™dzy zachowaniami klientów 3.4.2. Segmentacja klientów 3.4.3. Modele predykcyjne (scoringowe) 3.5. ZewnÄ™trzne bazy danych PrzykÅ‚ad z praktyki: Stowarzyszenie SOS Wioski DzieciÄ™ce Model scoringowy (za zgodÄ… Acxiom Polska) 4. Planowanie strategii w marketingu bezpoÅ›rednim 4.1. Istota strategii marketingu bezpoÅ›redniego 4.2. Relacje miÄ™dzy celami marketingowymi 4.3. Cele marketingu bezpoÅ›redniego 4.4. Wyznaczanie grup docelowych dziaÅ‚aÅ„ marketingu bezpoÅ›redniego 4.5. Marketing-mix w marketingu bezpoÅ›rednim 4.5.1. PodejÅ›cie segmentacyjne a podejÅ›cie zindywidualizowane 4.5.2. Indywidualizacja marketingu-mix 4.6. Programy zdobywania nowych nabywców 4.7. Programy dziaÅ‚ania dla zdobytych klientów - budowa lojalnoÅ›ci klientów 4.7.1. Znaczenie lojalnoÅ›ci klientów 4.7.2. Istota lojalnoÅ›ci klientów 4.7.3. DziaÅ‚ania marketingowe ukierunkowane na tworzenie lojalnoÅ›ci 4.8. NarzÄ™dzia marketingu bezpoÅ›redniego 4.8.1. Ogólna charakterystyka narzÄ™dzi marketingu bezpoÅ›redniego 4.8.2. Klasyfikacja narzÄ™dzi marketingu bezpoÅ›redniego 4.8.3. Kryteria doboru narzÄ™dzi marketingu bezpoÅ›redniego 4.9. Budżet marketingu bezpoÅ›redniego PrzykÅ‚ad z praktyki: Wilo Polska Planowanie strategii marketingu bezpoÅ›redniego (za zgodÄ… Wilo Polska sp. z o.o.) 5. Realizacja dziaÅ‚aÅ„ marketingu bezpoÅ›redniego 5.1. Programy realizacji strategii marketingu bezpoÅ›redniego 5.2. Kreacja przekazu komunikacyjnego w marketingu bezpoÅ›rednim 5.2.1. Mechanizm oddziaÅ‚ywania komunikatu marketingowego na klientów 5.2.2. Budowa przekazu w marketingu bezpoÅ›rednim 5.2.3. Szybka ocena kreacji komunikatu marketingu bezpoÅ›redniego 5.2.4. Zasady pracy copywritera tworzÄ…cego przekaz marketingu bezpoÅ›redniego 5.3. ObsÅ‚uga odpowiedzi nabywców 5.3.1. Proces obsÅ‚ugi odpowiedzi nabywców 5.3.2. Potrzeba podejÅ›cia marketingowego 5.4. Organizacja marketingu bezpoÅ›redniego 5.4.1. Marketing bezpoÅ›redni funkcjonujÄ…cy dziÄ™ki wÅ‚asnym strukturom a outsourcing usÅ‚ug agencji zewnÄ™trznych 5.4.2. Marketing bezpoÅ›redni w strukturze organizacyjnej firmy 5.4.3. Współpraca z zewnÄ™trznymi agencjami usÅ‚ug marketingu bezpoÅ›redniego (outsourcing) PrzykÅ‚ad z praktyki: IBM Polska Kreacja w kampanii marketingu bezpoÅ›redniego 6. Kontrola i pomiar efektywnoÅ›ci marketingu bezpoÅ›redniego 6.1. Skuteczność a efektywność 6.2. Organizacja pomiaru efektywnoÅ›ci marketingu bezpoÅ›redniego 6.3. NakÅ‚ady i efekty w dziaÅ‚aniach marketingowych 6.3.1. NakÅ‚ady na marketing bezpoÅ›redni 6.3.2. Efekty dziaÅ‚ania marketingu bezpoÅ›redniego 6.4. Wartość życiowa klienta w pomiarze efektywnoÅ›ci 6.5. Pozyskiwanie nowych klientów i utrzymywanie staÅ‚ych a zwrot z inwestycji marketingowej 6.6. Sposoby pomiaru dziaÅ‚aÅ„ marketingowych 6.7. Testowanie jako podstawa poprawy efektywnoÅ›ci dziaÅ‚aÅ„ marketingu bezpoÅ›redniego 6.7.1. Rodzaje i cele testów 6.7.2. Testowane zmienne 6.7.3. Dobór grupy do testu PrzykÅ‚ad z praktyki: Wydawnictwo Wiedza i Praktyka Pomiar efektywnoÅ›ci dziaÅ‚aÅ„ marketingu bezpoÅ›redniego (za zgodÄ… Wydawnictwa Wiedza i Praktyka) CZĘŚĆ 3. INSTRUMENTY MARKETINGU BEZPOÅšREDNIEGO 7. Reklama zwrotnego odzewu 7.1. Istota reklamy zwrotnego odzewu i jej rodzaje 7.1.1. Reklama inicjujÄ…ca (akwizycyjna) 7.1.2. Reklama sprzedażowa 7.2. Zalety i wady reklamy zwrotnego odzewu 7.3. Dobór mediów reklamy zwrotnego odzewu 7.3.1. Åatwość generowania odpowiedzi zwrotnej 7.3.2. Ilość informacji, jakie można przekazać 7.3.3. Selektywność definiowania odbiorców komunikatu 7.3.4. SiÅ‚a wpÅ‚ywu na odbiorców i wywoÅ‚ywania ich reakcji zwrotnej 7.3.5. Efektywność medium reklamowego 7.4. Telesprzedaż 7.4.1. Rodzaje projekcji telesprzedażowych 7.4.2. Emisje telesprzedażowe w Polsce 7.4.3. Zalety i wady telesprzedaży 7.4.4. Podstawowe zasady i decyzje telesprzedażowe 7.5. Pomiar efektów reklamy zwrotnego odzewu PrzykÅ‚ad z praktyki: Towarzystwo ubezpieczeniowe Liberty Mutual - Liberty Direct Reklama zwrotnego odzewu - kreacja i dobór mediów (za zgodÄ… Liberty Direct Mutual) 8. PrzesyÅ‚ka pocztowa 8.1. PrzesyÅ‚ka pocztowa jako narzÄ™dzie marketingu bezpoÅ›redniego 8.2. Funkcje i zastosowania przesyÅ‚ki pocztowej 8.3. Zalety i wady przesyÅ‚ki pocztowej 8.4. Planowanie i organizacja kampanii przesyÅ‚ki pocztowej 8.5. Pakiet wysyÅ‚kowy 8.5.1. Koperta zewnÄ™trzna 8.5.2. List przewodni 8.5.3. MateriaÅ‚ informacyjno-promocyjny 8.5.4. Karta zwrotna PrzykÅ‚ad z praktyki: Goodyear Dunlop Tires Polska Kampania wysyÅ‚ki pocztowej w celu pozyskania nowych klubowiczów 9. Katalog sprzedaży wysyÅ‚kowej 9.1. Definicja i rodzaje katalogów 9.2. Zalety i wady katalogu 9.2.1. Zalety i wady katalogu dla firm 9.2.2. Zalety i wady katalogu dla nabywców 9.3. Fundamentalne (cechy) zasady użycia katalogu sprzedaży wysyÅ‚kowej 9.4. Projektowanie katalogu sprzedaży wysyÅ‚kowej 9.4.1. Wielkość katalogu 9.4.2. UÅ‚ożenie produktów 9.4.3. Szata graficzna 9.4.4. Teksty katalogowe 9.4.5. Formularz zamówienia 9.5. Promocja i dystrybucja katalogu 9.6. Analiza rezultatów użycia katalogu wysyÅ‚kowego PrzykÅ‚ad z praktyki: Bertelsmann Media - Klub Åšwiat Książki Wykorzystanie katalogu w promocji i sprzedaży książek (za zgodÄ… Bertelsmann Media) 10. Telemarketing 10.1. OkreÅ›lenie telemarketingu i jego rodzaje 10.2. Funkcje i zastosowania telemarketingu 10.2.1. Sprzedaż przez telefon (telesprzedaż) 10.2.2. ObsÅ‚uga klientów 10.2.3. Gromadzenie i weryfikowanie danych o potencjonalnych nabywcach 10.2.4. Informowanie otoczenia o swoich dziaÅ‚aniach 10.2.5. Selekcjonowanie nabywców 10.2.6. Umówienie wizyty przedstawiciela handlowego 10.2.7. Prowadzenie badaÅ„ marketingowych (wywiad telefoniczny) 10.2.8. ZwiÄ™kszenie efektywnoÅ›ci innych instrumentów marketingu bezpoÅ›redniego 10.3. Zalety i wady telemarketingu 10.4. Planowanie i organizacja akcji telemarketingowej 10.4.1. Telemarketerzy 10.4.2. Teleskrypty rozmów telefonicznych 10.4.3. Telezasady komunikacji 10.4.4. TelesprzÄ™t 10.5. Zasady wykorzystania i prowadzenia infolinii 10.5.1. OkreÅ›lenie infolinii 10.5.2. Przeznaczenie infolinii 10.5.3. Uruchomienie infolinii 10.6. Marketing mobilny (przesyÅ‚ki telefoniczne) 10.6.1. Podstawowe narzÄ™dzia marketingu mobilnego 10.6.2. Techniki marketingu mobilnego 10.6.3. Cechy marketingu mobilnego PrzykÅ‚ad z praktyki: Towarzystwo ubezpieczeniowe Amplico AIG Life i Bank PKO BP Telemarketing w sprzedaży ubezpieczeÅ„ (za zgodÄ… Amplico AIG Life i PKO BP) 11. Marketing bezpoÅ›redni w Internecie 11.1. Charakterystyka narzÄ™dzi marketingu bezpoÅ›redniego w Internecie 11.1.1. Cechy Internetu jako medium komunikacji marketingowej 11.1.2. Klasyfikacja narzÄ™dzi marketingu bezpoÅ›redniego w Internecie 11.2. Marketing w wyszukiwarkach internetowych (SEM) 11.3. Optymalizacja wyników wyszukiwania (SEO) 11.4. Programy partnerskie (afiliacyjne) 11.5. Reklama odsÅ‚onowa (graficzna) w serwisie WWW 11.6. E-mailing - wysyÅ‚ka poczty elektronicznej 11.6.1. Rodzaje wysyÅ‚ek e-mailingowych 11.6.2. Zalety i ograniczenia e-mailingu 11.6.3. Zasady projektowania wysyÅ‚ek e-mailingowych 11.7. Personalizowane strony WWW 11.7.1. Istota personalizacji stron WWW 11.7.2. Metody pozyskiwania informacji o odbiorcy 11.7.3. Zalety i wady personalizowanych stron www 11.8. Handel wirtualny (e-commerce) 11.8.1. Internetowe katalogi produktów 11.8.2. Sklepy internetowe 11.8.3. Kategorie sklepów internetowych PrzykÅ‚ad z praktyki: Egmont Polska E-mailing nakÅ‚aniajÄ…cy do wejÅ›cia do Klubu i zakupu produktów Aneks 1. Etyka i odpowiedzialność spoÅ‚eczna w marketingu bezpoÅ›rednim Aneks 2. KsztaÅ‚towanie siÄ™ postaw nabywców wobec marketingu bezpoÅ›redniego w Polsce w latach 1998-2007 (badanie wÅ‚asne) Aneks 3. Kwestionariusz ankiety do badania postaw konsumentów wobec sprzedaży w systemie marketingu bezpoÅ›redniego (sprzedaży wysyÅ‚kowej) ZakoÅ„czenie Bibliografia
KUP TERAZ