Cena: 31.36 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz SÅ‚owo w relacjach spoÅ‚ecznych za 31.36 zł w księgarni lideria.pl
Wynajem komputerów
Książka stanowi pierwszą część serii poświęconej środkom masowego przekazu. To naukowa refleksja nad językiem, uwzględniająca szczególnie...
zobacz więcej informacji
Cena: 31.36 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz SÅ‚owo w relacjach spoÅ‚ecznych za 31.36 zł w księgarni lideria.pl
Wydawca: Wydawnictwo Wam
Kategoria: Ebooki i Audiobooki / Nauki humanistyczne / Psychologia, socjologia
ISBN: 66d67d4125938d246863137a28dd9ffc
Waga: b/d kg
Rok wydania: b/d
Książka stanowi pierwszą część serii poświęconej środkom masowego przekazu. To naukowa refleksja nad językiem, uwzględniająca szczególnie problem manipulacji językowych. Wśród szczegółowych tematów znalazły się tu wszystkie "miejsca" społeczne, w których słowo odgrywa znaczącą rolę nośnika komunikacyjnego: rozmowa, dyskusja, propaganda, literatura, prasa, radio, reklama, agitacja, polityka, religia, a także opinia publiczna, plotka, masowa literatura. Wprowadzeniem do tych szczegółowych zagadnień są ogólne analizy na temat społecznej funkcji słowa, rozwoju sztucznych języków uniwersalnych, języków bezliterowych, zagadnienie "walki" o dominację niektórych języków (np. łacińskiego, angielskiego) oraz refleksja nad kryzysem języka na rzecz "kultury obrazu".
Spis treści
1. NARODZINY SÅOWA 9 A. Zainteresowanie jÄ™zykiem 9 B. Historia mowy ludzkiej 13 C. Różnorodność jÄ™zyków 17 D. Rozwój pisma 21 E. Rozwój mowy dziecka 23 2. ZNACZENIE JĘZYKA 28 A. JÄ™zyk systemem znaków 28 B. Mowa uczuciowo-mimiczna 30 C. Mowa pojÄ™ciowa 37 D. Funkcje jÄ™zyka 40 3. ROZMOWA 44 A. Rodzaje wypowiedzi 44 B. Konwersacja 46 C. Przekazywanie siebie 49 D. Postrzeganie innych 51 E. PrawidÅ‚a dobrej rozmowy 56 4. SZTUKA DYSKUSJI 59 A. Publiczne place dialogu 60 B. Zabawa sÅ‚owem 62 C. Typy mów perswazyjnych 67 D. Chwyty erystyczne 71 E. NiszczÄ…ca siÅ‚a erystyki 77 5. OPINIA PUBLICZNA 80 A. Co to jest opinia publiczna? 80 B. Proces opiniotwórczy 83 C. Sposoby badania opinii publicznej 90 D. Sondaż manipulowany 94 E. Sterowanie opiniÄ… publicznÄ… 97 6. JĘZYK POLITYKI 100 A. Czy politycy majÄ… wÅ‚asny jÄ™zyk? 100 B. KÅ‚amstwo w polityce 103 C. Propaganda 105 D. Manipulacja 112 E. Kultura polityczna 115 7. NOWOMOWA KOMUNIZMU 118 A. RzÄ…dy nad sÅ‚owami 119 B. PojÄ™cie nowomowy 122 C. Przymioty nowomowy 124 D. Funkcje nowomowy 126 E. "Mowa-trawa" 128 F. "Inżynierowie dusz" 130 8. NOWA NOWOMOWA 138 A. Nowe obszary nowomowy 139 B. "Poprawność polityczna" 141 C. Proces ksztaÅ‚towania siÄ™ jÄ™zyka "poprawnoÅ›ci politycznej" 144 D. Prawa przekazu jÄ™zykowego 145 E. Przepis na mowÄ™ 147 9. LITERATURA 149 A. Co to jest literatura? 150 B. Forma zewnÄ™trzna (stylistyka) 153 C. Forma wewnÄ™trzna (poetyka) 159 D. Twórca i dzieÅ‚o 164 10. LITERATURA MASOWA 169 A. Historia masowego sÅ‚owa 170 B. Masowe druki propagandy 173 C. Powieść popularna 176 D. JÄ™zyk masowej literatury 179 E. MiÄ™dzy drukiem a myÅ›lÄ… 180 11. KRÓTKIE SÅOWA 184 A. Plotka 184 B. Ulotka 190 C. HasÅ‚a 192 D. Symbole jÄ™zykowe 195 12. INFORMACJA-DEZINFORMACJA 204 A. Co to jest informacja? 205 B. Historia informacji 207 C. Co to jest dezinformacja? 210 D. Metody dezinformacji 213 E. Etyka informacji 219 13. AGITACJA 222 A. Retoryka instrumentalna 222 B. PojÄ™cie agitacji 226 C. Agitacja polityczna 227 D. Masowe zauroczenie 229 E. Retoryka dziennikarska 232 14. PROPAGANDA 238 A. Co to jest propaganda? 238 B. Metody propagandy 245 C. WartoÅ›ci sugerowane 249 D. PrzeciwdziaÅ‚anie 250 E. KoÅ›ciół na temat propagandy 253 15. PERSWAZJA 256 A. OkreÅ›lenie perswazji 256 B. Typy perswazji 259 C. PojÄ™cie reklamy 262 D. Perswazyjność reklamy 266 E. Etyka przekonywania 270 16. CENZURA 275 A. Historia cenzury 275 B. Cenzura komunistyczna 284 C. Odmiany cenzury 289 D. Cenzura koÅ›cielna 290 E. Postulat wolnoÅ›ci sÅ‚owa 293 17. PRASA 296 A. Historia prasy 297 B. OddziaÅ‚ywanie prasy 300 C. KÅ‚amstwo prasowe 302 D. Etyka prasy 306 E. NarzÄ™dzie ewangelizacji 310 18. RADIO 314 A. Historia radia 315 B. SpoÅ‚eczna funkcja radia 317 C. Radio katolickie 322 D. Radio dla ewangelizacji 327 19. SZTUCZNE JĘZYKI UNIWERSALNE 329 A. TÄ™sknota za wspólnym jÄ™zykiem 330 B. Esperanto 337 C. Poszukiwania poesperanckie 343 D. Kierunki poszukiwaÅ„ 348 20. JĘZYKI BEZLITEROWE 350 A. Pasygrafia 351 B. JÄ™zyki migowe 355 C. JÄ™zyki komputerowe 357 D. JÄ™zyk Kosmosu 362 E. JÄ™zyk przyrody 365 21. DOMINACJE JĘZYKOWE 368 A. JÄ™zyki ponadnarodowe 369 B. JÄ™zyk Å‚aciÅ„ski 372 C. JÄ™zyk angielski 378 D. Suahili 380 E. JÄ™zyk rosyjski 382 22. CZYTELNICTWO 389 A. Co siÄ™ czyta? 390 B. Kto czyta? 394 C. Czytelnictwo katolickie 396 D. Czytelnictwo manipulowane 401 E. Wtórny analfabetyzm 406 23. JĘZYK RELIGIJNY 409 A. Czy istnieje jÄ™zyk religijny? 410 B. Funkcje jÄ™zyka religijnego 414 C. Rozumienie jÄ™zyka religijnego 416 D. Przymioty jÄ™zyka religijnego 419 E. Nad współczesnym jÄ™zykiem religijnym 423 24. KRYZYS JĘZYKA 432 A. Kultura informacyjna 432 B. Kryzys kultury a komunikacja 436 C. Rozpad jÄ™zyka 439 D. Ikonosfera przeciw logosferze 443 E. W obronie jÄ™zyka 447
KUP TERAZ