Cena: 66.30 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz Samoocena i pomiar wyników dziaÅ‚alnoÅ›ci w systemach zarzÄ…dzania przedsiÄ™biorstwem. W poszukiwaniu doskonaÅ‚oÅ›ci biznesowej za 66.30 zł w księgarni lideria.pl
Temat pracy wpisuje się w nad wyraz aktualny, światowy nurt badawczy o wpływie samooceny na efektywność przedsiębiorstw. [ ...] Novum pracy jest...
zobacz więcej informacji
Cena: 66.30 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz Samoocena i pomiar wyników dziaÅ‚alnoÅ›ci w systemach zarzÄ…dzania przedsiÄ™biorstwem. W poszukiwaniu doskonaÅ‚oÅ›ci biznesowej za 66.30 zł w księgarni lideria.pl
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UMK
Kategoria: Ebooki i Audiobooki / Ekonomia, biznes
ISBN: 72c7e493ba531bc9ab1950f7c9c5bf9b
Waga: b/d kg
Rok wydania: b/d
Temat pracy wpisuje się w nad wyraz aktualny, światowy nurt badawczy o wpływie samooceny na efektywność przedsiębiorstw. [ ...] Novum pracy jest jednoznaczne i ważkie dla nauk o zarządzaniu. [ ... ] Autor - na podstawie trafnie dobranej literatury przedmiotu, a także doświadczeń praktycznych i starannie zebranych wyników badań - podjął bardzo udaną próbę diagnozy i oceny rozwoju stosowanych w przedsiębiorstwach w Polsce podejść do samooceny organizacji, po to, by jako syntezę wniosków z badań zaproponować wartościowy dla nauki i praktyki kompleksowy system samooceny oraz procedurę jego wdrożenia. [ ...] Praca - ufam - będzie cenną, poszukiwaną pozycją wydawniczą, zarówno w środowisku naukowo-badawczym, w tym akademickim, jak i wśród przedstawicieli praktyki życia gospodarczego.
Spis treści
Wstęp 9 Rozdział 1. Dojrzałość systemu zarządzania przedsiębiorstwem jako wyznacznik doskonałości biznesowej 17 1.1. Ewolucja doskonałości biznesowej 17 1.1.1. Doskonałość 1.0: miękkie zasoby organizacji 21 1.1.2. Doskonałość 2.0: zmiana 22 1.1.3. Doskonałość 3.0: uczenie się 24 1.1.4. Doskonałość 4.0: zintegrowany rozwój 26 1.1.5. Doskonałość 5.0: budowanie jakości w ramach 4P 27 1.1.6. Doskonałość 6.0: maksymalizowanie wartości dla interesariuszy 31 1.1.7. Doskonałość 7.0: modele doskonałości biznesowej 36 1.1.8. Doskonałość 8.0: dojrzałość systemu zarządzania 38 1.2. System zarządzania i wyznaczniki jego dojrzałości 45 1.2.1. Standardy w zakresie zarządzania jakością 52 1.2.1.1. System zarządzania jakością według norm ISO serii 9000 52 1.2.1.2. Sektorowe standardy zarządzania jakością 70 1.2.2. Inne standardy zarządzania 73 1.2.3. Zasady zarządzania 90 1.2.4. Model podejścia procesowego 104 1.2.5. Metodyki doskonalenia procesów 113 1.2.5.1. Business Process Reengineering (BPR) 114 1.2.5.2. Lean Management 121 1.2.5.3. Six Sigma 127 1.2.5.4. Lean Six Sigma 153 1.2.6. Metodyki pomiaru wyników działalności i modele samooceny 156 1.2.7. Technologie informatyczne 157 1.2.8. Integracja systemu zarządzania 163 1.3. Projektowanie systemu zarządzania przedsiębiorstwem 174 Rozdział 2. Samoocena i pomiar wyników działalności przedsiębiorstwa 191 2.1. Samoocena przedsiębiorstwa w oparciu o model doskonałości biznesowej 191 2.1.1. Istota i korzyści samooceny przedsiębiorstwa 192 2.1.2. Modele stosowane do samooceny przedsiębiorstwa 201 2.1.2.1. Model Nagrody Deminga 202 2.1.2.2. Model Nagrody Jakości Malcolma Baldrige'a 211 2.1.2.3. Model Europejskiej Nagrody Jakości 220 2.1.2.4. Model Polskiej Nagrody Jakości 229 2.1.2.5. Przegląd wybranych narodowych modeli doskonałości biznesowej 232 2.1.3. Realizacja procesu samooceny w przedsiębiorstwie 239 2.1.4. Metody samooceny przedsiębiorstwa 274 2.2. Samoocena w oparciu o system pomiaru wyników działalności przedsiębiorstwa 298 2.2.1. Metodyki pomiaru wyników działalności przedsiębiorstwa 298 2.2.2. Definicja systemu pomiaru wyników działalności przedsiębiorstwa 325 2.2.3. Charakterystyki systemu pomiaru wyników działalności przedsiębiorstwa 333 2.2.3.1. Elementy systemu pomiaru wyników działalności przedsiębiorstwa 333 2.2.3.2. Funkcje systemu pomiaru wyników działalności przedsiębiorstwa 336 2.2.3.3. Procesy realizowane w systemie pomiaru wyników działalności przedsiębiorstwa 338 Rozdział 3. Zastosowane metody badań i charakterystyka próby badawczej 341 3.1. Metodyka i procedura badań empirycznych 341 3.2. Budowa kwestionariuszy ankiety i wywiadu 348 3.3. Metoda ekspercka 350 3.4. Charakterystyka próby badanych przedsiębiorstw 353 Rozdział 4. Aktywność polskich przedsiębiorstw w zakresie samooceny i jej wyniki a stosowane systemy zarządzania 365 4.1. Charakterystyka zmiennych i skal pomiarowych 365 4.2. Systemy zarządzania stosowane w przedsiębiorstwach 376 4.3. Charakterystyka systemów samooceny stosowanych w przedsiębiorstwach 384 4.3.1. Obszary systemów samooceny 386 4.3.2. Elementy systemów samooceny 388 4.3.3. Funkcje systemów samooceny 391 4.3.4. Procesy realizowane w systemach samooceny 395 4.4. Zakres samooceny i stosowane w przedsiębiorstwach mierniki wyników działalności 397 4.4.1. Perspektywa finansowa 400 4.4.2. Perspektywa klientów 405 4.4.3. Perspektywa pracowników - uczenia się i wzrostu 408 4.4.4. Perspektywa procesów wewnętrznych 412 4.5. Poziom doskonałości biznesowej przedsiębiorstw 417 4.5.1. Wyniki samooceny według modelu EFQM a stosowane systemy zarządzania 417 4.5.2. Samoocena a uzyskiwane wyniki działalności 423 4.5.3. Wyniki samooceny według modelu DBEI - analiza porównawcza polskich i duńskich przedsiębiorstw 426 4.5.4. Poziom doskonałości biznesowej a realizacja funkcji personalnej 436 4.5.5. Poziom doskonałości biznesowej a stosowane zintegrowane systemy informatyczne 443 4.6. Obszary samooceny, w których osiągane wyniki najsilniej skorelowane są z całkowitą efektywnością funkcjonowania przedsiębiorstw 448 Rozdział 5. Podstawy i warunki budowania kompleksowych systemów samooceny polskich przedsiębiorstw 457 5.1. Weryfikacja hipotez badawczych - wyniki badań w przedsiębiorstwach i opinie ekspertów 457 5.2. Ramowy model kompleksowego systemu samooceny przedsiębiorstwa 465 5.2.1. Obszary kompleksowego systemu samooceny 468 5.2.2. Elementy kompleksowego systemu samooceny 476 5.2.3. Funkcje kompleksowego systemu samooceny 479 5.2.4. Procesy realizowane w kompleksowym systemie samooceny 484 5.3. Etapy procesu i procedura wdrażania kompleksowego systemu samooceny w przedsiębiorstwie 484 5.4. Wewnątrzorganizacyjne warunki sprzyjające budowie kompleksowych systemów samooceny w przedsiębiorstwach 500 5.4.1. Perspektywa przedstawicieli przedsiębiorstw 500 5.4.2. Perspektywa ekspertów 511 5.4.3. Kluczowe czynniki wewnątrzorganizacyjne stymulujące przedsiębiorstwa do budowy kompleksowych systemów samooceny 514 5.5. Zewnętrzne warunki sprzyjające budowie kompleksowych systemów samooceny w przedsiębiorstwach 517 5.5.1. Czynniki otoczenia sektorowego stymulujące przedsiębiorstwa do budowy kompleksowych systemów samooceny 517 5.5.1.1. Perspektywa przedstawicieli przedsiębiorstw 517 5.5.1.2. Perspektywa ekspertów 521 5.5.2. Czynniki otoczenia ogólnego stymulujące przedsiębiorstwa do budowy kompleksowych systemów samooceny 523 5.5.2.1. Perspektywa przedstawicieli przedsiębiorstw 523 5.5.2.2. Perspektywa ekspertów 526 5.5.3. Kluczowe czynniki zewnętrzne stymulujące przedsiębiorstwa do budowy kompleksowych systemów samooceny 529 5.6. Wynikowy model kompleksowego systemu samooceny przedsiębiorstwa 532 Zakończenie 543 Spis tabel 549 Spis rysunków 555 Literatura 561 Summary 579
KUP TERAZ