Cena: 58.97 zł
Sklep: selkar.pl
Kup teraz Sport jako biznes w czasach globalizacji za 58.97 zł w księgarni selkar.pl
Książka jest pierwszą w Polsce publikacją na temat internacjonalizacji klubów i innych organizacji sportowych. Pokazuje także możliwości zwię...
zobacz więcej informacji
Cena: 58.97 zł
Sklep: selkar.pl
Kup teraz Sport jako biznes w czasach globalizacji za 58.97 zł w księgarni selkar.pl
Wydawca: PWE
Kategoria: Książki/Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne/Socjologia. Społeczeństwo/Globalizacja
ISBN: 9788320822724
Waga: 0.3800 kg
Rok wydania: 2017
Książka jest pierwszą w Polsce publikacją na temat internacjonalizacji klubów i innych organizacji sportowych. Pokazuje także możliwości zwiększenia umiędzynarodowienia przedsiębiorstw dzięki powiązaniu ze sportem. Sport jako zjawisko społeczne jest dziedziną niezwykle różnorodną i wielowymiarową, w której zachodzą systematyczne zmiany, wynikające z rozwoju cywilizacji oraz przemian społecznych, kulturowych, technologicznych, ekonomicznych.
Sport podlega profesjonalizacji i komercjalizacji. Organizacje sportowe różnego szczebla i z różnych dyscyplin sportowych realizują zarówno cele sportowe, jak i ekonomiczne, muszą więc pozyskiwać zasoby finansowe dla swego funkcjonowania. Według autora organizacje sportowe, podobnie jak przedsiębiorstwa produkcyjne i usługowe, podlegają procesowi internacjonalizacji, rozumianej jako zwiększanie zaangażowania w działania na rynkach zagranicznych. Zwrócił on też uwagę na zjawisko semiglobalizacji, czyli jednoczesnego przywiązania do społeczności lokalnej i rozwijania internacjonalizacji organizacji sportowych, jak pozyskiwanie z zagranicy zasobów niezbędnych do ich funkcjonowania, tj. sportowców, trenerów, menedżerów zasobów finansowych i rzeczowych, oraz działania marketingowe i sprzedażowe na rynkach zagranicznych.
Książkę wzbogacają liczne analizy przypadków rozwoju działania organizacji sportowych na rynkach zagranicznych oraz internacjonalizacji przedsiębiorstw stosujących strategię powiązania ze sportem.
Książka jest przeznaczona dla studentów uczelni ekonomicznych i akademii wychowania fizycznego, chcących specjalizować się w zarządzaniu klubami sportowymi, a także dla osób profesjonalnie związanych z klubami i organizacjami sportowymi oraz firm, które zamierzają wykorzystać sport do internacjonalizacji swoich działań.
KUP TERAZ