Cena: 23.65 zł
Sklep: dadada.pl
Kup teraz WczesnodzieciÄ™ca edukacja - pomiÄ™dzy instrumentalizacjÄ… a towarzyszeniem w rozwoju (wybrane aspekty za 23.65 zł w księgarni dadada.pl
Książka Wczesnodziecięca edukacja – pomiędzy instrumentalizacją a towarzyszeniem w rozwoju (wybrane aspekty polskiej rzeczywistości edukacyjne...
zobacz więcej informacji
Cena: 23.65 zł
Sklep: dadada.pl
Kup teraz WczesnodzieciÄ™ca edukacja - pomiÄ™dzy instrumentalizacjÄ… a towarzyszeniem w rozwoju (wybrane aspekty za 23.65 zł w księgarni dadada.pl
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UAM
Kategoria: Pedagogika
ISBN: 9788323237877
Waga: b/d kg
Rok wydania: b/d
Książka WczesnodzieciÄ™ca edukacja – pomiÄ™dzy instrumentalizacjÄ… a towarzyszeniem w rozwoju (wybrane aspekty polskiej rzeczywistoÅ›ci edukacyjnej) jest drugÄ… z kolei publikacjÄ… autorki poÅ›wiÄ™conÄ… problemom edukacji dziecka do lat trzech. Autorka dostrzega to, o czym przekonywaÅ‚ także miÄ™dzy innymi WÅ‚odzimierz FijaÅ‚kowski - dziecko „nie jest «nieme», natomiast «gÅ‚usi» czÄ™sto bywajÄ… doroÅ›liâ€. W najnowszym opracowaniu dokonuje analizy wybranych aspektów polskiej rzeczywistoÅ›ci oÅ›wiatowej, wskazuje przejawy nadmiernej instrumentalizacji edukacji i proponuje przyjÄ™cie niedyrektywnego towarzyszenia w rozwoju, ukazujÄ…c także autentycznÄ… gotowość opiekunów maÅ‚ego dziecka do ustawicznego doskonalenia warsztatu ich pracy. Autorka, siÄ™gajÄ…c do niezwykÅ‚ych osiÄ…gnięć Pani Profesor Lucyny Telki, koncentruje siÄ™ przede wszystkim na obszarach edukacji w dialogu z maÅ‚ym dzieckiem, zwraca siÄ™ w stronÄ™ uważnej obserwacji, gotowoÅ›ci do podjÄ™cia interakcji ze strony osoby dorosÅ‚ej, postuluje potrzebÄ™ autentycznej wrażliwoÅ›ci dorosÅ‚ego na dzieciÄ™ce potrzeby. Autorka przekonuje, że prawdziwa edukacja „dzieje się†we wzajemnej bliskoÅ›ci motywacyjnej dziecka i dorosÅ‚ego funkcjonujÄ…cej w oparciu o motto: „chcÄ™ pomóc dziecku osiÄ…gnąć to, co dostrzegam lub czujÄ™, że chce osiÄ…gnąć dzieckoâ€, gdyż dziecko pragnie siÄ™ rozwijać, jest zmotywowane, eksploruje i doÅ›wiadcza nie z tego powodu, że ktoÅ› mu każe, że ktoÅ› na to pozwala, lecz czyni to z wÅ‚asnej potrzeby. NadrzÄ™dnym celem Katarzyny Sadowskiej jest zachÄ™ta do refleksji nad (jak okreÅ›liÅ‚ to W. FijaÅ‚kowski) „indywidualnoÅ›ciÄ…, osobowoÅ›ciÄ… i wartoÅ›ciÄ… istoty ludzkiej jako niezależnej jednostki na każdym etapie jej rozwojuâ€.
KUP TERAZ