Cena: 37.05 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz ZarzÄ…dzanie jakoÅ›ciÄ… w urzÄ™dach gminy za 37.05 zł w księgarni lideria.pl
Autor stawia pytanie, czy uzyskanie przez gminÄ™ certyfikatu na zgodność z normÄ… ISO 9001 to rzeczywista potrzeba, czy przelotna moda? Nie sposÃ...
zobacz więcej informacji
Cena: 37.05 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz ZarzÄ…dzanie jakoÅ›ciÄ… w urzÄ™dach gminy za 37.05 zł w księgarni lideria.pl
Wydawca: Uniwersytetu Jagie Wydawnictwo
Kategoria: Ebooki i Audiobooki / Nauki humanistyczne / Prawo, administracja
ISBN: 9788323383215
Waga: b/d kg
Rok wydania: b/d
Autor stawia pytanie, czy uzyskanie przez gminę certyfikatu na zgodność z normą ISO 9001 to rzeczywista potrzeba, czy przelotna moda? Nie sposób nie odpowiedzieć, że każda zmiana, która choćby w najmniejszym stopniu przyczynia się do przekształcenia organizacji w lepszą, bardziej przyjazną, otwartą i nowoczesną, jest warta zachodu. Motywacje są drugorzędne. Mody przychodzą i odchodzą, norma ISO 9001 kiedyś zostanie zastąpiona innymi narzędziami, ale jakość jako trwała i uniwersalna wartość pozostanie.
Książka jest bardzo cenną pozycją naukową, ponieważ w interesujący sposób prezentuje problem projakościowego zarządzania w urzędzie gminy oraz wskazówką kierunku doskonalenia i rozwoju tego urzędu.
Książka może służyć:
- jako ważne źródło dla osób prowadzących badania naukowe w zakresie projakościowego zarządzania urzędem gminy;
- pracownikom administracji samorządowej i samorządowcom jako bardzo ważne źródło informacji niezbędnych dla właściwego zarządzania urzędem i gminą;
- studentom jako podręcznik w zakresie projakościowego zarządzania w administracji samorządowej.
Z recenzji prof. T. Wawaka
Roman Batko jest doktorem zarządzania, pracownikiem Instytutu Spraw Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz specjalistą w zakresie zarządzania jakością i zarządzania procesami. W obszarze jego zainteresowań znajduje się również antropologia organizacji.
PracÄ™ naukowÄ… ukierunkowanÄ… na zarzÄ…dzanie jakoÅ›ciÄ… w administracji publicznej Å‚Ä…czy z praktykÄ… konsultingowÄ…, kierujÄ…c w latach 2000-2009 kilkudziesiÄ™cioma projektami wdrażania systemów zarzÄ…dzania w jednostkach sÅ‚użby publicznej. Jest dyrektorem Centrum Edukacji SÅ‚użb Publicznych i Administracji UJ, zastÄ™pcÄ… redaktora naczelnego kwartalnika „ZarzÄ…dzanie jakoÅ›ciÄ…â€, czÅ‚onkiem redakcji „ZarzÄ…dzania Publicznego†i czÅ‚onkiem KapituÅ‚y Polskiej Nagrody JakoÅ›ci
Spis treści
WSTĘP
RozdziaÅ‚ 1. ZARZÄ„DZANIE W SEKTORZE PUBLICZNYMÂ
1.1. Naukowe zarządzanie (Scientific Management) – F. Taylor, K. Adamiecki
1.2. SzkoÅ‚a administracyjna (Administrative Studies) – H. Fayol, M. WeberÂ
1.3. Luther H. Gulick – zarządzanie zintegrowane (The Integrated Executive)
1.4. Kierunek human relations w zarzÄ…dzaniu (M. Follett, E. Mayo, Ch.I. Barnard)Â
1.5. Koncepcja behawioralna Herberta A. SimonaÂ
1.6. New Public Management (Nowe zarzÄ…dzanie w administracji publicznej)
RozdziaÅ‚ 2. ZARZÄ„DZANIE JAKOÅšCIÄ„Â
2.1. Filozoficzne definiowanie jakoÅ›ci – przeglÄ…d wybranych stanowiskÂ
2.2. Philip Barnard CrosbyÂ
2.3. William Edwards DemingÂ
2.4. Joseph M. JuranÂ
2.5. Armand Vallin FeigenbaumÂ
2.6. Kaoru IshikawaÂ
2.7. Polska myÅ›l teoretyczna w zakresie TQMÂ
2.8. Nagrody jakoÅ›ci – benchmarking organizacji w kontekÅ›cie TQMÂ
2.8.1. Nagroda im. E. Deminga (The Deming Prize)Â
2.8.2. Nagroda im. M. Baldrige’a (The Malcolm Baldrige National Quality Award)Â
2.8.3. Europejska Nagroda JakoÅ›ci (European Quality Award)Â
2.8.4. Powszechny Model Oceny (The Common Assessment Framework CAF)Â
2.8.5. Polska Nagroda JakoÅ›ciÂ
2.8.6. Narodowe programy doskonalenia i nagrody jakości dla administracji publicznej w Europie i Stanach Zjednoczonych
RozdziaÅ‚ 3. ISO 9001:2008 – STANDARYZACJA ZARZÄ„DZANIA JAKOÅšCIÄ„Â
3.1. Standardy jakoÅ›ciowe – miÄ™dzynarodowa norma ISO 9001:2008Â
3.2. Struktura normy ISO 9001:2008 i wymagania w niej zawarteÂ
RozdziaÅ‚ 4. MODEL SYSTEMU ZARZÄ„DZANIA JAKOÅšCIÄ„ WEDÅUG NORMY ISO 9001:2008 W URZĘDZIE GMINYÂ
4.1. Badania iloÅ›ciowe dotyczÄ…ce wdrażania systemów zarzÄ…dzania jakoÅ›ciÄ… w polskich gminachÂ
4.2. UsÅ‚ugi Å›wiadczone przez gminÄ™Â
4.3. Etapy wdrażania SZJÂ
4.4. Polityka jakoÅ›ci i cele jakoÅ›cioweÂ
4.5. Mapa procesów w urzÄ™dzieÂ
4.6. Opracowywanie kart procesów i procedurÂ
4.7. Komunikacja wewnÄ™trzna i zewnÄ™trzna oraz badanie zadowolenia klientaÂ
4.8. Zarządzanie zasobami ludzkimi – rekrutacja, szkolenia, ocena pracowników
4.9. Proces doskonalenia urzędu gminy – audyty wewnętrzne, działania korygujące, działania zapobiegawcze, kierowniczy przegląd zarządzania
4.10. Doświadczenia urzędów we wdrażaniu systemów zarządzania jakością – bariery, negatywne skutki i korzyści
RozdziaÅ‚ 5. KIERUNKI DOSKONALENIA I ROZWOJU URZĘDU GMINYÂ
5.1. Inne innowacyjne narzÄ™dzia zarzÄ…dzania, które mogÄ… doskonalić jakość w urzÄ™dzie gminyÂ
5.2. Narzędzia benchmarkingowe – konkursy, w których uczestniczą gminy
5.3. Certyfikacja systemów zarzÄ…dzania jakoÅ›ciÄ… w gminach przez akredytowane jednostkiÂ
5.4. Rekomendacje dotyczÄ…ce wdrażania przez urzÄ™dy gmin innych miÄ™dzynarodowych systemów zarzÄ…dzania opartych na normach ISOÂ
5.4.1. MiÄ™dzynarodowa norma Systemy zarzÄ…dzania Å›rodowiskowego. Wymagania i wytyczne stosowania ISO 14001:2004 (PN-EN ISO 14001:2005)Â
5.4.2. System zarzÄ…dzania bezpieczeÅ„stwem i higienÄ… pracy – wedÅ‚ug normy PN-N 18001:2004Â
5.4.3. MiÄ™dzynarodowa norma zarzÄ…dzania bezpieczeÅ„stwem informacji ISO/IEC 27001:2005Â
5.4.4. Systemowe rozwiązania w budowaniu odpowiedzialności społecznej oraz dbałości o aspekty etyczne w działaniu urzędu – norma SA 8000 i kodeksy etyczne
ZAKOŃCZENIE
LITERATURAÂ
SPIS RYCIN
SPIS TABEL
SPIS ZAÅÄ„CZNIKÓW
ZAÅÄ„CZNIKI
KUP TERAZ