Cena: 34.20 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz Marketing polityczny w regionie za 34.20 zł w księgarni lideria.pl
W ostatnich latach pozycja regionów w Polsce umocniła się w wyniku naturalnej ewolucji, postępu oraz wzrastających potrzeb i wymagań ludnoś...
zobacz więcej informacji
Cena: 34.20 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz Marketing polityczny w regionie za 34.20 zł w księgarni lideria.pl
Wydawca: Uniwersytetu Jagie Wydawnictwo
Kategoria: Ebooki i Audiobooki / Książki dla dzieci i młodzieży / Edukacja
ISBN: 9788323383864
Waga: b/d kg
Rok wydania: b/d
W ostatnich latach pozycja regionów w Polsce umocniÅ‚a siÄ™ w wyniku naturalnej ewolucji, postÄ™pu oraz wzrastajÄ…cych potrzeb i wymagaÅ„ ludnoÅ›ci. SamorzÄ…dowcy sprawujÄ…cy swoje funkcje na poziomie wojewódzkim w ramach procesów decentralizacyjnych otrzymali szersze kompetencje i przestali traktować samorzÄ…d regionalny wyÅ‚Ä…cznie jako „poczekalniÄ™ politycznÄ…â€, pomocnÄ… w zdobywaniu kolejnych szczebli kariery. Duża konkurencja w ubieganiu siÄ™ o mandaty radnych wpÅ‚ynęła na rozwój marketingu politycznego w regionach, gdzie dziaÅ‚ania przedwyborcze należy prowadzić inaczej niż na poziomie centralnym i lokalnym.
Celem publikacji jest ukazanie ewolucji marketingu politycznego w Polsce przez analizę kampanii prowadzonych w latach 1989–2011 oraz wskazanie metod i narzędzi najbardziej skutecznych podczas walki wyborczej o fotel radnego.
Ponieważ przedstawione w książce treści odnoszą się do wiedzy z różnych specjalności, praca powinna zainteresować nie tylko politologów, ale również ekspertów w dziedzinie zarządzania oraz socjologów. Do grona jej adresatów można także zaliczyć praktyków, w szczególności samorządowców regionalnych i marketingowców.
Agnieszka Szczudlińska-Kanoś – doktor nauk humanistycznych w zakresie nauk o polityce, adiunkt w Instytucie Spraw Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Absolwentka zarządzania i marketingu Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ oraz politologii Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się na zagadnieniach związanych z marketingiem politycznym, samorządem terytorialnym oraz polityką społeczną.
Spis treści
Wprowadzenie
1. Teoria i historia marketingu politycznegoÂ
1.1. Próba systematyki definicji marketingu politycznegoÂ
1.2. Marketing polityczny w ujÄ™ciu historycznymÂ
1.3. Marketing ekonomiczny, polityczny i wyborczy – podobieństwa i różnice
2. SamorzÄ…d regionalny
2.1. PojÄ™cie regionuÂ
2.2. Funkcjonowanie polskich regionów – zarys przemianÂ
2.3. Koncepcje i realizacja tworzenia regionów w III RPÂ
2.4. UksztaÅ‚towanie samorzÄ…du województwa w PolsceÂ
3. Rezultaty empirycznego zastosowania marketingu politycznego w Polsce na przykładzie wyborów 1989–2011
3.1. Kampanie lat 1989–1994 jako przykÅ‚ad marketingu nieprofesjonalnegoÂ
3.2. Wybory 1995–2000 – czas rozwoju Â
3.3. Nowoczesne dziaÅ‚ania przedwyborcze w latach 2001–2007Â
3.4. Nowa jakość – elekcje 2009–2011Â
4. Kampania wyborcza jako narzędzie służące osiąganiu i utrzymaniu władzy
4.1. Kampania wyborcza jako obiekt badaÅ„ Â
4.2. Ewolucja kampanii wyborczych Â
4.3. Organizacja kampanii wyborczej polityka dziaÅ‚ajÄ…cego na szczeblu regionu Â
5. Doskonalenie wizerunku i promocja kandydata jako elementy marketingu
politycznego w regionie
5.1. Kreowanie wizerunku polityka w regionie Â
5.2. Wykorzystanie promotion mix na poziomie województwaÂ
5.3. Egzemplaryczność regionalnych dziaÅ‚aÅ„ przedwyborczychÂ
Podsumowanie Â
Bibliografia Â
Spis tabel Â
Spis rysunków
KUP TERAZ