Cena: 42.87 zł
Sklep: profit24.pl
Kup teraz Paradygmat zignorowany | ZAKÅADKA GRATIS DO KAÅ»DEGO ZAMÓWIENIA za 42.87 zł w księgarni profit24.pl
Książka wpisuje się w nurt badań intersekcjonalnych ulokowanych na pograniczu krytycznych studiów o niepełnosprawności i gender studies, otwier...
zobacz więcej informacji
Cena: 42.87 zł
Sklep: profit24.pl
Kup teraz Paradygmat zignorowany | ZAKÅADKA GRATIS DO KAÅ»DEGO ZAMÓWIENIA za 42.87 zł w księgarni profit24.pl
Wydawca: UW – Uniwersytet Warszawski
Kategoria: Nauki humanistyczne i społeczne/Psychologia
ISBN: 9788323550723
Waga: 0.6300 kg
Rok wydania: b/d
Książka wpisuje się w nurt badań intersekcjonalnych ulokowanych na pograniczu krytycznych studiów o niepełnosprawności i gender studies, otwiera nową przestrzeń analiz dotyczących zagadnienia dotychczas ignorowanego – macierzyństwa kobiet z niepełnosprawnością intelektualną. Autorka analizuje, w jaki sposób niepełnosprawność intelektualna oraz związane z nią uwarunkowania społeczne i systemowe wpływają na decyzje i możliwości reprodukcyjne oraz sposoby doświadczania macierzyństwa. Zadaje pytania o modele rodzicielstwa kobiet z niepełnosprawnością intelektualną, o rolę nieformalnego wsparcia społecznego w realizacji zadań wynikających z rodzicielstwa oraz sposoby konstruowania, negocjowania i przekraczania norm dotyczących praktyk opiekuńczych tych kobiet. Weryfikuje założenia badań partycypacyjnych, stara się rozpoznać zakres i możliwości zaangażowania kobiet z niepełnosprawnością intelektualną w proces badawczy. The Ignored Paradigm. The Motherhood of Intellectually Disabled Women The author analyses how intellectual disability and social and system conditions related to it influence decisions, reproductive rights and ways of experiencing motherhood. She asks questions about motherhood models of intellectually disabled women, the role of informal social support in parenthood and the ways of building, negotiating and crossing the norms of care practices of such women. She verifies the assumptions of participatory research, attempts to recognize the scope and possibilities of engaging women with intellectual disability in the research process.
KUP TERAZ