Cena: 9.80 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz Media i dziennikarstwo za 9.80 zł w księgarni lideria.pl
"Profesor Jacek Dąbała ma absolutnie unikalną umiejętność pisania w sposób mądry i ciekawy. (...) Ta książka jest bezcenna dla tych, którzy...
zobacz więcej informacji
Cena: 9.80 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz Media i dziennikarstwo za 9.80 zł w księgarni lideria.pl
Wydawca: Universitas TAiWPN
Kategoria: bez kategorii
ISBN: 9788324223688
Waga: b/d kg
Rok wydania: b/d
"Profesor Jacek Dąbała ma absolutnie unikalną umiejętność pisania w sposób mądry i ciekawy. (...) Ta książka jest bezcenna dla tych, którzy mediami zajmują się naukowo i dla tych, dla których praca w nich jest codziennością". (Piotr Kraśko, TVP) "Gorąco polecam dziennikarzom i wszystkim, którzy chcą być świadomymi odbiorcami mediów". (Jarosław Gugała, Telewizja Polsat)
Spis treści
Spis treści Od autora AKSJOLOGIA I PERSPEKTYWY MEDIÓW Pozorowanie wartości w mediach Egocentryzm jako antywartość i złudzenie kompetencji Genologiczne, technokulturowe i hipermedialne podłoże zjawiska Uwarunkowania pozorowania wartości w profesjonalnych mediach Aksjologiczne konsekwencje komunikacji wizualnej a telegeniczność Wybrane defi nicje i sposoby rozumienia komunikacji wizualnej Ambiwalencje wokół telegeniczności Społeczna akceptacja antywartości Wstępne kryteria wartościowania i oceny prezenterów telewizyjnych Futurystyczne perspektywy mediów audiowizualnych Ku audiowizualności i komunikowaniu Interfejsyzacja Między prywatnością a korporacyjnością przekazu Realna obecność w cybernetycznym świecie? Idealny człowiek bez praw? WARSZTAT DZIENNIKARSKI Literatura wobec pragmatyki warsztatu dziennikarskiego Odmienne cele i wspólne źródło Preferencje i kryteria w doborze lektur Bez rezygnacji z myślenia artystycznego Semantyczne i warsztatowe konsekwencje obecności teologii w telewizji Locus theologicus a rodzaje stacji telewizyjnych Wyznaczniki warsztatowe a gatunki Popularyzacja treści religijnych Brak kompetencji w komunikacji wizualnej Potrzeba afirmowania kreacji artystycznej Perspektywa badawcza i dziennikarska Podstawowe wyznaczniki braku profesjonalizmu w dziennikarstwie Relacje towarzyskie Ograniczone lub złe wzory Szybkie, intensywne i stresujące tempo pracy Lekceważenie profesjonalnej i konstruktywnej krytyki Strach przed prawdą o własnych uwarunkowaniach zawodowych Wąski zakres lektur Podporządkowanie profesjonalizmu właścicielom i zarządom mediów Negatywna korelacja sprytu, inteligencji i intelektu Ogólnikowość ocen z pomijaniem procesu wartościowania METODY BADAWCZE W kręgu fenomenologicznej metody badania mediów Ważniejsze przyczyny metodologicznych nieporozumień w medioznawstwie Obecność fenomenologii Sygnalizowanie sensu komplementarności metod Preferencje w klasycznych ujęciach fenomenologicznych Wokół telegeniczności widzianej fenomenologicznie Strukturalizm a tworzenie serwisów informacyjnych w Internecie Testowanie granic funkcjonalności Nazywanie rzeczywistości – ekspresja – indeksalność Struktury nieświadome TOŻSAMOŚĆ DZIENNIKARSKA Ezopowa tożsamość dziennikarstwa Prasumienie i zdrowy rozsądek Przestrzeń niewypowiedzenia Tożsamość dziennikarska w międzykulturowym kontekście medialnym Tożsamość osobowości Tożsamość redakcyjno-firmowa Tożsamość akomodująco-cyfrowa Tożsamość trendów warsztatowych Bibliografia O autorze Indeks nazwisk Indeks rzeczowy
KUP TERAZ