Cena: 30.36 zł
Sklep: profit24.pl
Kup teraz Dzieci i zdrowie wstÄ™p do childhood studies tom 1 i 2 | ZAKÅADKA GRATIS DO KAÅ»DEGO ZAMÓWIENIA za 30.36 zł w księgarni profit24.pl
Kiedy rozmawiamy z dziećmi o zdrowiu, rozmawiamy o czymś więcej niż ciało, choroba, kondycja fizyczna. Próbując usłyszeć i zrozumieć to, co ...
zobacz więcej informacji
Cena: 30.36 zł
Sklep: profit24.pl
Kup teraz Dzieci i zdrowie wstÄ™p do childhood studies tom 1 i 2 | ZAKÅADKA GRATIS DO KAÅ»DEGO ZAMÓWIENIA za 30.36 zł w księgarni profit24.pl
Wydawca: Oficyna Naukowa
Kategoria: Literatura/Literatura dla dzieci
ISBN: 9788364363979
Waga: 0.4400 kg
Rok wydania: b/d
Kiedy rozmawiamy z dziećmi o zdrowiu, rozmawiamy o czymś więcej niż ciało, choroba, kondycja fizyczna. Próbując usłyszeć i zrozumieć to, co o zdrowiu mówią dzieci, uzyskujemy dostęp do ich sposobu rozumienia świata. Chcąc przekazać dzieciom, w jaki sposób zostały zrozumiane ich opowieści, autorki stworzyły wersję dla dzieci książki, która pierwotnie została przeznaczona dla dorosłych. A dzieci ją zilustrowały. Opowieści dzieci o zdrowiu, chorobie i cielesności mówią jednocześnie o tym, jak postrzegają one inne kategorie społeczne świata dorosłych – kiedy na przykład dyskurs o zdrowym człowieku łączy się w dziecięcych opowieściach z dyskursem moralnym: człowiek zdrowy to człowiek dobry. Dyskurs publiczny, mimo deklaratywnych postulatów uznania wartości dzieci jako pełnoprawnych członków społeczności, w praktyce nieustannie sprowadza je raczej do biernych odbiorców dorosłej wiedzy, opieki i władzy. Prowadzenie badań z dziećmi w duchu childhood studies to obok etycznej uważności również kwestia przyjęcia perspektywy dziecięcego sprawstwa, uznania dzieci za kompetentnych aktorów społecznych, ekspertów w światach swoich codziennych doświadczeń, aktywnych w procesach nadawania znaczeń i eksplorowania społecznej rzeczywistości. Przyjęcie perspektywy childhood studies oznacza nie tylko wiarę w sprawczy potencjał dzieci uznanych za aktywnych aktorów społecznych, ale także idący za nią nakaz etyczny takiego prowadzenia badań, które dziecięce refleksje i doświadczenia stawia w centrum.
KUP TERAZ