Cena: 30.85 zł
Sklep: nieprzeczytane.pl
Kup teraz Produkcje sensacyjno-kryminalne Telewizji Polskiej 1965-1989. Konwencje - motywy - konteksty | za 30.85 zł w księgarni nieprzeczytane.pl
Produkcje sensacyjno-kryminalne Telewizji Polskiej 1965–1989. Konwencje – motywy – konteksty Książka ta jest pracą historycznofilmową, wyko...
zobacz więcej informacji
Cena: 30.85 zł
Sklep: nieprzeczytane.pl
Kup teraz Produkcje sensacyjno-kryminalne Telewizji Polskiej 1965-1989. Konwencje - motywy - konteksty | za 30.85 zł w księgarni nieprzeczytane.pl
Wydawca: WN KATEDRA
Kategoria: Literatura faktu/Publicystyka i eseje
ISBN: 9788365155740
Waga: 0.2700 kg
Rok wydania: b/d
Produkcje sensacyjno-kryminalne Telewizji Polskiej 1965–1989. Konwencje – motywy – konteksty Książka ta jest pracÄ… historycznofilmowÄ…, wykorzystujÄ…cÄ… jednak dorobek i ustalenia także innych dyscyplin: historii mediów, historii politycznej i spoÅ‚ecznej, kulturoznawstwa czy literaturoznawstwa. Koncepcja rozprawy bazuje na dwóch zasadniczych zaÅ‚ożeniach. Po pierwsze, monografia ma stanowić diachronicznÄ… analizÄ™ wycinka kultury Polski Ludowej – opisywać dynamikÄ™ rozwoju poetyki kryminalnych seriali i filmów telewizyjnych i wskazywać na momenty szczególnie dla tego rozwoju ważne. Przedmiotem zainteresowania sÄ… zatem strukturalne wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci omawianych produkcji: aktualizowane schematy fabularne, sposoby konstruowania bohaterów, opozycje dynamizujÄ…ce kryminalne fabuÅ‚y, charakterystyczne motywy itd. Po drugie, omawiane przemiany gatunkowe zostaÅ‚y osadzone w szerokim – także pozafilmowym – kontekÅ›cie, pozwalajÄ…cym zrozumieć ich genezÄ™. Wspomniane wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci strukturalne zaistniaÅ‚y bowiem w okreÅ›lonej kulturowej ramie determinujÄ…cej kierunek ich rozwoju. W ten sposób estetyczna, tekstualna analiza produkcji telewizyjnych uzupeÅ‚niona zostaÅ‚a analizÄ… kontekstualnÄ…, pozwalajÄ…cÄ… wskazać na pozafilmowe czynniki modelujÄ…ce opisywany gatunek i jego charakterystyczne elementy. * Ze WstÄ™pu* Bez wÄ…tpienia najwiÄ™kszym walorem pracy Roberta DudziÅ„skiego jest metodologiczna dojrzaÅ‚ość, a do najbardziej zajmujÄ…cych wÄ…tków interpretacyjnych należą przemoc i erotyka na maÅ‚ym ekranie oraz wydobyte z cienia powierzchownego podziaÅ‚u na kino autorskie i gatunkowe punkty styczne miÄ™dzy kryminaÅ‚em i sensacjÄ… a dramatem przeznaczonym na maÅ‚y ekran. * dr hab. Monika Talarczyk-GubaÅ‚a* * Robert DudziÅ„ski* – doktorant w Instytucie Filologii Polskiej Uniwersytetu WrocÅ‚awskiego, w 2014 roku obroniÅ‚ pracÄ™ magisterskÄ… pt. /Produkcje sensacyjno-kryminalne Telewizji Polskiej w latach 1965–1989/, za którÄ… otrzymaÅ‚ wyróżnienie w I konkursie im. MieczysÅ‚awa F. Rakowskiego na najlepszÄ… pracÄ™ magisterskÄ… z historii PRL, organizowanym przez tygodnik „Politykaâ€. CzÅ‚onek zarzÄ…du Stowarzyszenia Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej „Trickster†(www.tricksterzy.pl ). Jego zainteresowania badawcze obejmujÄ… problemy kultury masowej Polski Ludowej i III Rzeczypospolitej. PublikowaÅ‚ m.in. w „Kulturze Popularnejâ€, „Literaturze i Kulturze Popularnej†oraz w tomach zbiorowych.
KUP TERAZ