Cena: 37.80 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz Spotkanie z wychowankiem za 37.80 zł w księgarni lideria.pl
Podjęty przez Autorkę książki namysł nad tożsamością pedagoga i w konsekwencji tworzenie jej projektu, osadzony jest w antropologicznej filozo...
zobacz więcej informacji
Cena: 37.80 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz Spotkanie z wychowankiem za 37.80 zł w księgarni lideria.pl
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Åódzkiego
Kategoria: Książki / Nauki humanistyczne / Pedagogika, resocjalizacja
ISBN: 9788375256178
Waga: b/d kg
Rok wydania: b/d
PodjÄ™ty przez AutorkÄ™ książki namysÅ‚ nad tożsamoÅ›ciÄ… pedagoga i w konsekwencji tworzenie jej projektu, osadzony jest w antropologicznej filozofii wychowania, której podstawowym zadaniem jest odsÅ‚anianie sensu wychowania wbudowanego w sens ludzkiej egzystencji. Odkrywa siÄ™ tu znaczenie bycia sobÄ… w tworzeniu sensu wychowania jako wspólnego doÅ›wiadczenia osobowego. Pytanie „kim jest pedagog?†jest przez AutorkÄ™ potraktowane jako pytanie filozoficzne. Ten rodzaj pytania nie tyle budzi zaciekawienie pytajÄ…cego, ile wprowadza go w stan niepokoju, a udzielenie na nie odpowiedzi nie jest tylko kwestiÄ… talentu, wiedzy i czasu. Istota tego pytania, która wyraża siÄ™ w jego nierozstrzygalnoÅ›ci i otwartoÅ›ci, jak i w wieloÅ›ci, różnorodnoÅ›ci i zmiennoÅ›ci udzielanych naÅ„ odpowiedzi, implikuje jego nieograniczonÄ… w czasie i przestrzeni ważność. W pytaniu „kim jest pedagog?†chodzi przede wszystkim o ujawnienie i rozjaÅ›nienie sensu bycia pedagogiem w wychowaniu, pojmowanym jako wspólne doÅ›wiadczenie osobowe. DrogÄ… poszukiwania odpowiedzi jest analiza bycia takim pedagogiem, który sam jest w stanie postawić pytanie o samego siebie. Nie chodzi o zbudowanie ideaÅ‚u, który inni mieliby podzielać, lecz o odsÅ‚oniÄ™cie znaczeÅ„ takiego bycia pedagogiem, w którym zawarta jest już immanentnie etyczność. W tej książce pedagog pojmowany jest jako byt zagadniÄ™ty, wezwany przez wychowanka -zawsze już „jakoś†Innego. Bycie zagadniÄ™tym oznacza, że jego sytuacja w wychowaniu jest sytuacjÄ… bytu odpowiadajÄ…cego – odpowiadajÄ…cego „na...†i odpowiadajÄ…cego „za...â€, jak również „ku...â€. W relacji Ja-Ty odnajdujemy rzeczywistość wychowania – rzeczywistość zagadniÄ™cia odpowiadania, rzeczywistość odpowiedzialnoÅ›ci. Książka Anny Walczak to praca bardzo obszerna i w wybranym obszarze teoretycznym erudycyjna, kompetentnie osadzona w tradycji i metodologii filozofii fenomenologicznej i hermeneutycznej, chociaż w deklaracji metodologicznej Autorka czyni interesujÄ…ce i godne poparcia zastrzeżenie, iż traktuje przestrzeÅ„ myÅ›li filozoficznej jako jednÄ…, zróżnicowanÄ…, wielogÅ‚osowÄ… filozofiÄ™. (...) ÅšwietnÄ… jej częściÄ… jest konkludujÄ…cy pracÄ™ rozdziaÅ‚, dotyczÄ…cy problematyki etycznej – wizja „sytuacyjna†i „praktyczna†(z opozycjÄ… wobec normatywnoÅ›ci – ale nie powinnoÅ›ci) jest przekonujÄ…ca i dobrze osadzona w dotychczasowych analizach, jednoczeÅ›nie silnie wiąże siÄ™ z wÄ…tkiem tożsamoÅ›ci pedagoga. W caÅ‚ym tekÅ›cie znajdujemy wiele bÅ‚yskotliwych analiz szczegółowych. (...) książkÄ™ czyta siÄ™ z zainteresowaniem i niewÄ…tpliwie dotyka ona istotnych kwestii dla współczesnej teorii edukacji. Prof. zw. dr hab. Tomasz Szkudlarek
KUP TERAZ