Cena: 30.75 zł
Sklep: madbooks.pl
Kup teraz Tajny puÅ‚k kg 200 wspomnienia pilota luftwaffe za 30.75 zł w księgarni madbooks.pl
 Kampfgeschwader 200 ‒ najbardziej niezwykÅ‚a jednostka Luftwaffe o specjalnym przeznaczeniu Każda z wydzielonych części KG 200 dziaÅ‚aÅ...
zobacz więcej informacji
Cena: 30.75 zł
Sklep: madbooks.pl
Kup teraz Tajny puÅ‚k kg 200 wspomnienia pilota luftwaffe za 30.75 zł w księgarni madbooks.pl
Wydawca: brak danych
Kategoria: Książki naukowe i popularnonaukowe/Historia
ISBN: 9788376745039
Waga: 0.5100 kg
Rok wydania: 2017
 Kampfgeschwader 200 ‒ najbardziej niezwykła jednostka Luftwaffe o specjalnym przeznaczeniu
Każda z wydzielonych części KG 200 dziaÅ‚aÅ‚a samodzielnie, nie wiedzÄ…c nic o pozostaÅ‚ych. PuÅ‚k wykonywaÅ‚ zadania szpiegowskie oraz najtrudniejsze operacje bojowe i transportowe. TestowaÅ‚ także nowe typy samolotów i różnego rodzaju „bronie specjalneâ€.
Ze względu na całkowite utajnienie i szczególne operacje KG 200 szybko owiany został aurą tajemniczości. Przypisywano mu korzystanie z niezliczonej liczby obcych maszyn oraz prowadzenie akcji, które u jednych wzbudzały ciekawość, a innych szokowały.
Legendę KG 200 budowały dodatkowo niesamowite plotki. Nikt nie wiedział, jaka jest prawda, bo o nią nie wolno było pytać.
Tajny pułk KG 200 to prawdziwa, prezentująca niepublikowane przedtem dokumenty, fakty i zdjęcia historia tej jednostki, opowiedziana przez jednego z jej oficerów ‒ Petera Wilhelma Stahla. Wiarygodna, rzetelna, bez zadęcia i patosu, a jednak nadal zdumiewająca i wyjątkowa.
Peter Wilhelm Stahl (ur. 7 marca 1913 r. w Lonsee; zm. 27 grudnia 2001 r. w Wenzenbach) niemiecki pilot i autor książek lotniczych. Latać zaczął w 1928 r. W latach 1934‒37 pracował jako asystent w laboratorium służb meteorologicznych Stuttgart-Böblingen. W tym samym czasie ukończył szkolenie jako pilot rezerwy. W latach 1939‒45 w pułku 30 i 200 Luftwaffe dosłuzył się stopnia porucznika i rangi szefa kompanii. Dzięki przynależności do KG 200 latał na większości głównych typów samolotów. Po II wojnie światowej zajął się działalnością rzemieślniczą. Po utworzeniu Bundeswehry wstąpił do nowej Luftwaffe. W 1970 r. przeszedł na emeryturę w stopniu podpułkownika. Następnie pracował jako publicysta oraz niezależny konsultant ds. technologii lotniczych. W latach 1970‒80 korzystał ze swego bogatego doświadczenia w pilotażu jako instruktor w Deutschen Alpensegelflugschule Unterwössen/Chiemgau. Był członkiem Traditionsgemeinschaft Alte Adler e.V.
KUP TERAZ