Halo? Sprzedaż! - Podsumowanie ofert
Liczba ofert: 2.
Książkę Halo? Sprzedaż! można najtaniej kupić w sklepie internetowym lideria.pl za jedyne 22.40zł.
Średnia cena książki Halo? Sprzedaż! wynosi 29.700000zł.
W serwisie gromadzimy informacje o najniższych cenach książek w polskich księgarniach internetowych.
Liczba ofert: 2.
Książkę Halo? Sprzedaż! można najtaniej kupić w sklepie internetowym lideria.pl za jedyne 22.40zł.
Średnia cena książki Halo? Sprzedaż! wynosi 29.700000zł.
Cena: 22.40 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz Halo? Sprzedaż! za 22.40 zł w księgarni lideria.pl
"""Halo? Sprzedaż!"" to poradnik nowej psychologii sprzedaży, który sprzeciwia się bezemocjonalnym, nieelastycznym gotowcom mechanicznego i automa...
Cena: 22.40 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz Halo? Sprzedaż! za 22.40 zł w księgarni lideria.pl
Wydawca: Złote Myśli
Kategoria: Ebooki i Audiobooki / Ekonomia, biznes
ISBN: 9788377018064
Waga: b/d kg
Rok wydania: b/d
"""Halo? Sprzedaż!"" to poradnik nowej psychologii sprzedaży, który sprzeciwia siÄ™ bezemocjonalnym, nieelastycznym gotowcom mechanicznego i automatycznego sprzedawania. Jego zadaniem jest zainspirować czytelnika do inteligentnej i zorientowanej na czÅ‚owieka sprzedaży, w której relacja miÄ™dzy ludźmi daje podwalinÄ™ pod dÅ‚ugoterminowy sukces. Tylko ludzka sprzedaż przez telefon buduje prawdziwÄ… wartość i przewagÄ™ rynkowÄ… oferowanej marki. Zawarte tutaj wskazówki i inspiracje przeniosÄ… sprzedaż czytelnika oraz zdolnoÅ›ci wywierania wpÅ‚ywu na nowy, jeszcze wyższy poziom skutecznoÅ›ci. Taki, z którego nie chce siÄ™ już wracać. Autor poradnika, Aleksander (Olek) Sienkiewicz, od lat zwiÄ…zany jest ze sprzedażą, marketingiem i zarzÄ…dzaniem. Podczas swojej kariery sprzedawaÅ‚ zarówno w kanale B2B, jak i B2C. Na dÅ‚ugiej liÅ›cie produktów i usÅ‚ug, które sprzedawaÅ‚, znalazÅ‚y siÄ™ m.in.: usÅ‚ugi reklamowe, czasy antenowe, produkty licencyjne, praca tymczasowa i doradztwo personalne, produkty ekologiczne, szkolenia, usÅ‚ugi konsultingowe, produkty kosmetyczne i wiele innych. Nieustanny pasjonat skutecznej komunikacji reklamowej w myÅ›l idei, którÄ… przemyca we wszystkich swoich realizacjach: „Wyróżniaj siÄ™ i doradzaj z elegancjÄ…â€. Na co dzieÅ„ trener sprzedaży i motywacji osiÄ…gnięć, współpracujÄ…cy z firmami zarówno z polskim, jak i zagranicznym kapitaÅ‚em. Autor unikatowych szkoleÅ„ z zakresu nowej psychologii sprzedaży (m.in.: 5 Kroków Skutecznej Sprzedaży, SuperSeller 1, 2) oraz poczytnych artykułów, publikowanych w portalach poÅ›wiÄ™conych sprzedaży i zarzÄ…dzaniu. Ma na swoim koncie szkolenia realizowane poza granicami Polski, podczas których na sali miaÅ‚ okazjÄ™ pracować z uczestnikami z caÅ‚ego Å›wiata. WÅ‚aÅ›ciciel firmy doradczo-szkoleniowej, dziaÅ‚ajÄ…cej pod markÄ… OlekSienkiewicz.pl, partner zarzÄ…dzajÄ…cy w wielu biznesowych inicjatywach, m.in. współorganizator jednego z pierwszych i najwiÄ™kszych w Polsce eventów motywacyjnych. Prywatnie mąż, ojciec i pasjonat motoryzacji."
Cena: 37.00 zł
Sklep: onepress.pl
Kup teraz Halo? Sprzedaż! za 37.00 zł w księgarni onepress.pl
Doskonale pamiętam, jak to było u mnie na początku mojej kariery. Kiedy raz za razem przecierałem ręce o spodnie, chcąc pozbyć się nadmiaru w...
Cena: 37.00 zł
Sklep: onepress.pl
Kup teraz Halo? Sprzedaż! za 37.00 zł w księgarni onepress.pl
Wydawca: onepress
Kategoria: Ksiazki/Obce/Obce
ISBN: 9788377018064
Waga: b/d kg
Rok wydania: b/d
Doskonale pamiÄ™tam, jak to byÅ‚o u mnie na poczÄ…tku mojej kariery. Kiedy raz za razem przecieraÅ‚em rÄ™ce o spodnie, chcÄ…c pozbyć siÄ™ nadmiaru wody na ich powierzchni, choćby na samÄ… myÅ›l, że muszÄ™ zadzwonić do kolejnej korporacji. A co bÄ™dzie, jak ktoÅ› mnie wyÅ›mieje, skarci, pogoni albo co gorsza, wytknie mojÄ… niekompetencjÄ™. Już nie bÄ™dÄ™ miaÅ‚ drugiej szansy na kontakt z tym klientem, szef siÄ™ rozczaruje i kto wie, może nawet mnie zwolni. Ciężko wystraszony szukaÅ‚em otuchy u bardziej doÅ›wiadczonych kolegów, pytajÄ…c, jak to bÄ™dzie i czego mogÄ™ siÄ™ spodziewać. Wiem, jak w takiej sytuacji ciężko jest uwierzyć sÅ‚owom w stylu: Czego siÄ™ boisz, Misiu, nie pÄ™kaj, tylko do roboty, Daj spokój, nie ma siÄ™ co stresować. Åatwo mówić, gorzej przyswoić i wdrożyć. A jednak ciÄ™ zaskoczÄ™. NaprawdÄ™ Å‚atwo! Zwyczajnie zaufaj mi i wejdź przez otwarte drzwi wÅ‚aÅ›nie tak warto na ten temat myÅ›leć. BÄ…dź pewien, że aby przekonać siÄ™, czy byÅ‚o siÄ™ czego bać, najpierw trzeba wykonać dziaÅ‚anie wziąć telefon do rÄ™ki i zacząć rozmowÄ™. fragment książki "Halo? Sprzedaż!" No wÅ‚aÅ›nie, Å‚atwiej mówić, niż zrobić. Pewnie taka myÅ›l siÄ™ nasunie wówczas, gdy siÄ™ wie, że powyższe sÅ‚owa napisaÅ‚ Aleksander Sienkiewicz. I on może mówić takie rzeczy, bo już osiÄ…gnÄ…Å‚ wielki sukces w sprzedaży. Ci, którzy dziaÅ‚ajÄ… lub zaczynajÄ… dziaÅ‚ać w sprzedaży, pewnie go znajÄ…. Dla pewnoÅ›ci przedstawiamy Aleksandra (Olka) Sienkiewicza: Aleksander (Olek) Sienkiewicz, od lat zwiÄ…zany jest ze sprzedażą, marketingiem i zarzÄ…dzaniem. Podczas swojej kariery sprzedawaÅ‚ zarówno w kanale B2B, jak i B2C. Na dÅ‚ugiej liÅ›cie produktów i usÅ‚ug, które sprzedawaÅ‚, znalazÅ‚y siÄ™ m.in.: usÅ‚ugi reklamowe, czasy antenowe, produkty licencyjne, praca tymczasowa i doradztwo personalne, produkty ekologiczne, szkolenia, usÅ‚ugi konsultingowe, produkty kosmetyczne i wiele innych. Nieustanny pasjonat skutecznej komunikacji reklamowej w myÅ›l idei, którÄ… przemyca we wszystkich swoich realizacjach: Wyróżniaj siÄ™ i doradzaj z elegancjÄ…. Na co dzieÅ„ trener sprzedaży i motywacji osiÄ…gnięć, wspóÅ‚pracujÄ…cy z firmami zarówno z polskim, jak i zagranicznym kapitaÅ‚em. Autor unikatowych szkoleÅ„ z zakresu nowej psychologii sprzedaży (m.in.: 5 Kroków Skutecznej Sprzedaży, SuperSeller 1, 2) oraz poczytnych artykuÅ‚ów, publikowanych w portalach poÅ›wiÄ™conych sprzedaży i zarzÄ…dzaniu. Ma na swoim koncie szkolenia realizowane poza granicami Polski, podczas których na sali miaÅ‚ okazjÄ™ pracować z uczestnikami z caÅ‚ego Å›wiata. WÅ‚aÅ›ciciel firmy doradczo-szkoleniowej, dziaÅ‚ajÄ…cej pod markÄ… OlekSienkiewicz.pl, partner zarzÄ…dzajÄ…cy w wielu biznesowych inicjatywach, m.in. wspóÅ‚organizator jednego z pierwszych i najwiÄ™kszych w Polsce eventów motywacyjnych. Prywatnie mąż, ojciec i pasjonat motoryzacji. Ale może nie każdy wie, że poczÄ…tki nawet Aleksandra Sienkiewicza nie byÅ‚y usÅ‚ane różami. Powyżej już mogÅ‚eÅ› siÄ™ o tym przekonać. Teraz coÅ› jeszcze: Doskonale pamiÄ™tam pierwszy rok sprzedaży, kiedy w firmie powierzono mi zupeÅ‚nie nowy projekt markÄ™ licencyjnÄ…. Jak tylko poznaÅ‚em szczegóÅ‚y dotyczÄ…ce samej marki i odkryÅ‚em jej wielki potencjaÅ‚ biznesowy, natychmiast ruszyÅ‚em do sprzedażowego ataku. Nie muszÄ™ dodawać, że wraz z nowymi zadaniami otrzymaÅ‚em możliwość doÅ‚Ä…czenia do zarzÄ…du spóÅ‚ki odpowiedzialnej za sprzedaż licencji. Wizja praktycznie nieograniczonej prowizji od wyników mojej pracy, nowe możliwoÅ›ci i spoÅ‚eczny awans na wspólnika w dobrze rokujÄ…cym biznesie sprawiÅ‚y, że caÅ‚kowicie wyparÅ‚em kofeinÄ™ z codziennych praktyk biurowych, w obawie o wewnÄ™trznÄ… eksplozjÄ™ adrenaliny, motywacji do dziaÅ‚ania i energii, która wylewaÅ‚a siÄ™ ze mnie przez każdÄ… wolnÄ… szczelinÄ™. ByÅ‚y dni, w których szkoda mi byÅ‚o kÅ‚aść siÄ™ do Å‚óżka na noc no bo i po co?! Przecież mógÅ‚bym w nocy popracować nad tym, jak dotrzeć do kolejnego klienta. Jednak rynkowa rzeczywistość pierwszego roku pracy w tym zakresie okazaÅ‚a siÄ™ przygotować dla mnie zgoÅ‚a inny plan niż ten, który wypracowaÅ‚em na potrzeby automotywacji z cyklu: cud, miód i orzeszki. 360 dni, z których niemal wiÄ™kszość poÅ›wiÄ™ciÅ‚em na sprawdzanie kolejnych możliwoÅ›ci, poznawanie nastÄ™pnych klientów i mozolne przedzieranie siÄ™ przez liniÄ™ obrony sekretariatów, niezmiennie wskazujÄ…cych mi drogÄ™ do biurowej skrzynki na rynkowe Å›mieci ofertowe. Liczba nie, jakÄ… dane mi byÅ‚o zapisać w tej niechlubnej statystyce wÅ‚asnej sprzedaży, spokojnie mogÅ‚aby zadecydować o trwaÅ‚ej zmianie zawodu w kierunku jak najbardziej odlegÅ‚ym od sprzedaży np. pilot wycieczek górskich dla ludzi poszukujÄ…cych wewnÄ™trznego spokoju i adorujÄ…cych samotne kontemplacje. W dwunastej rundzie roku takiej sprzedaży padÅ‚em na deski. PoszedÅ‚em do szefa i niemal na wigiliÄ™ Bożego Narodzenia powiedziaÅ‚em: Nie nadajÄ™ siÄ™! Nie wiem, co jest nie tak. ObdzwoniÅ‚em wszystkich, zrobiÅ‚em wszystko, co tylko przyszÅ‚o mi do gÅ‚owy. Nie potrafiÄ™ sprzedać tego produktu. Przykro mi ze spokojem przyjmÄ™ informacjÄ™ o odsuniÄ™ciu mnie od tego tematu. Tutaj nadszedÅ‚ kres moich zdolnoÅ›ci do samodzielnego radzenia sobie ze sprzedażowym nie. Aż do momentu, w którym odezwaÅ‚ siÄ™ szef, mniej wiÄ™cej w taki oto sposób: Stary, zrobiÅ‚eÅ› kawaÅ‚ dobrej roboty. To, że klienci odpowiedzieli przy pierwszym kontakcie nie, wcale nie oznacza, że temat spalony. Czasem nie majÄ… możliwoÅ›ci od razu, czasem potrzebujÄ… czasu do przeanalizowania potencjaÅ‚u, a czasem konieczna bÄ™dzie zmiana tego, w jaki sposób z nimi rozmawiasz. Zwyczajnie zastanów siÄ™, co jeszcze możesz zrobić, aby trafić wÅ‚aÅ›nie tego klienta. No dość mazania i do roboty!. Zaraz potem odezwaÅ‚ siÄ™ jeden z pierwszych klientów, z którym kontaktowaÅ‚em siÄ™ na samym poczÄ…tku. Dwa miesiÄ…ce później podpisaliÅ›my z nim umowÄ™ i jak siÄ™ później okazaÅ‚o, byÅ‚o to jedno z najsilniejszych wdrożeÅ„ naszej marki". fragment publikacji "Halo? Sprzedaż!" Widzisz wiÄ™c, że nie zawsze byÅ‚o różowo. Tak jak w każdym zawodzie - porażki i sukcesy siÄ™ zdarzajÄ…. I co teraz możesz zrobić? Możesz dać za wygranÄ…. Możesz nawet tupnąć nogÄ… i na kogoÅ› nakrzyczeć. Możesz też skorzystać z rady Aleksandra Sienkiewicza: "Za każdym razem, kiedy dostaniesz odmowÄ™, zatrzymaj siÄ™ na chwilÄ™ i powiedz nastÄ™pujÄ…ce dwa zdania do siebie. Ważne: powiedz je do siebie wyraźnie, stanowczo i najbardziej konkretnie jak potrafisz. Pierwsze zdanie: Dobra robota, zadzwoniÅ‚eÅ› do kolejnego klienta i tak trzymaj, bo sÄ… klienci, którzy wciąż czekajÄ… na twojÄ… ofertÄ™. Drugie zdanie: Co mogÄ™ zrobić w przyszÅ‚oÅ›ci inaczej, żeby taki klient powiedziaÅ‚ tak z peÅ‚nym przekonaniem i Å›wiadomoÅ›ciÄ… korzyÅ›ci dla siebie?". Co po wielu latach doÅ›wiadczeÅ„ i pracy w sprzedaży ma Ci do przekazania Aleksander Sienkiewicz? Może mówić dużo. W koÅ„cu jest sprzedawcÄ… :-) Tutaj, na poczÄ…tek, zaczniemy od koÅ„ca, czyli osiem punktów podsumowujÄ…cych: 1. PodstawÄ… dobrej sprzedaży i sukcesu, chyba w każdej dziedzinie biznesu, jest elastyczność. Czyli umiejÄ™tność dopasowywania siÄ™ do zmieniajÄ…cych siÄ™ warunków, w jakich przyjdzie ci dziaÅ‚ać. 2. Elastyczność w sprzedaży wyrażasz za każdym razem, kiedy szanujesz oczekiwania swojego klienta. 3. Sprzedawaj tak, jak sam chciaÅ‚byÅ› kupować. 4. Praca przez telefon jest kluczowa w budowaniu pierwszego kontaktu z potencjalnymi klientami i stanowi doskonaÅ‚e narzÄ™dzie do budowania i podtrzymywania relacji z innymi. 5. Skuteczni sprzedawcy majÄ… Å›wiadomość tego, jak wielkie znaczenie ma ich ciaÅ‚o, kiedy rozmawiajÄ… z klientami. 6. Klient, nawet jeÅ›li nie widzi, to wyobraża sobie ciebie jako rozmówcÄ™, sprzedawcÄ™ i czÅ‚owieka po tym, co i w jaki sposób do niego mówisz. 7. Twoje biurko i krzesÅ‚o sÅ‚użą do przyjÄ™cia takiej pozycji ciaÅ‚a, w której nic nie bÄ™dzie bardziej przekonywajÄ…ce niż twój gÅ‚os w telefonie. 8. Telefon to nic innego jak tuba nagÅ‚aÅ›niajÄ…ca twój wÅ‚asny entuzjazm wzglÄ™dem oferowanych rozwiÄ…zaÅ„. Zobacz, co mówiÅ‚ na National Achievers Congress 2013: Jaki jest Twój problem? JesteÅ› na tej stronie, bo być może znasz Aleksandra Sienkiewicza i wiesz, że może on Ci dać wskazówki dotyczÄ…ce sprzedaży, które dziaÅ‚ajÄ…. Może też w swojej książce zawarÅ‚ antidotum na Twój problem albo napisaÅ‚ jÄ… w tak lekki i zabawny sposób, że przeczytanie jej bÄ™dzie wielkÄ… przyjemnoÅ›ciÄ…. Być może też znalazÅ‚eÅ› siÄ™ tu przypadkiem, ale chciaÅ‚byÅ› uporać siÄ™ z jakÄ…Å› trudnoÅ›ciÄ…. Zobacz, co m.in. znajdziesz w książce "Halo? Sprzedaż!" Aleksandra Sienkiewicza: Niewidzialna siÅ‚a, która wprowadzi twojÄ… sprzedaż na wyższy poziom; Funkcja nastawienia, czyli lekcja z matematyki sukcesu w sprzedaży; Wyposażenie standardowe w salonie skutecznej sprzedaży; Sekundy i minuty, od których zależy wszystko; Kocham być odrzucany manifest najlepszych sprzedawców!; Mówić tak, aby klient uwielbiaÅ‚ sÅ‚uchać, czyli na czym polega magia skutecznej komunikacji; SÅ‚yszÄ™ ciÄ™ pierwszy raz, a mam wrażenie, jakbyÅ›my znali siÄ™ caÅ‚e życie; Reklamacja dźwigniÄ… twojej sprzedaży i zaufania klienta; Kilka sÅ‚ów, których Å›wiadomość może istotnie pomóc twojej sprzedaży; Witaj na kolejnej mecie w drodze po telefoniczny sukces. Najbardziej zaciekawiÅ‚ nas manifest najlepszych sprzedawców, czyli: Kocham być "odrzucany". Jak to? Otóż tak: [...] ZrozumiaÅ‚em, że od bycia najlepszym zdecydowanie ważniejsza w dążeniu do wÅ‚asnego sukcesu jest umiejÄ™tność stawiania czoÅ‚a sytuacjom, które dziejÄ… siÄ™ wbrew naszym oczekiwaniom. Zdecydowanie bardziej istotne jest wejÅ›cie na ring z silniejszym zawodnikiem, po to, aby nauczyć siÄ™ tego, czym jest konsekwencja, upór i umiejÄ™tność wychodzenia naprzeciw wszelkim wyzwaniom. Jak ważna jest zdolność do przyjmowania uderzeÅ„ i kontynuowania wÅ‚asnej drogi naprzód. ZrozumiaÅ‚em, że kluczem do dalszej kariery zawodowej i odkrywania samego siebie bÄ™dzie to, czy bÄ™dÄ™ potrafiÅ‚ stawić czoÅ‚a porażkom i przyjmÄ™ ich wystÄ™powanie jako coÅ›, czego nie da siÄ™ uniknąć i na co moje ego bÄ™dzie zawsze gotowe. Każda droga po sukces w sprzedaży bÄ…dź w jakiejkolwiek innej dziedzinie życia ma w sobie zakrÄ™ty, uskoki i nieoczekiwane roboty drogowe, których akceptacja daje poczÄ…tek czemuÅ›, co my dzisiaj nazywamy naukÄ… i zdobywaniem doÅ›wiadczeÅ„. Jak każda moneta ma dwie przeciwlegÅ‚e strony, tak nasz sukces niesie w sobie jednoczeÅ›nie tak i nie, sÅ‚yszane od klientów, których spotykamy na naszej biznesowej drodze. Zapewne niejeden raz spotkaÅ‚eÅ› siÄ™ z okreÅ›leniem, że porażka to nic innego jak sprzężenie zwrotne, lekcja lub, jak kto woli, z angielskiego feedback. Wiem, jak ciężko jest zrozumieć praktykujÄ…cemu sprzedawcy, że kolejne nie od klienta jest wpisane w jego zawód i niesamowicie wartoÅ›ciowe ze wzglÄ™du na jego przyszÅ‚y sukces. Wiem, ile dni sam poÅ›wiÄ™ciÅ‚em na to, żeby szukać wszelkiego rodzaju uzasadnieÅ„, dlaczego mi nie wychodzi, dlaczego wciąż sÅ‚yszÄ™ nie i wreszcie dlaczego nie nadajÄ™ siÄ™ na sprzedawcÄ™. Dzisiaj z perspektywy ostatnich lat w biznesie jestem ogromnie wdziÄ™czny wszystkim tym klientom, którzy powiedzieli nie, ponieważ to dziÄ™ki nim z każdym kolejnym doÅ›wiadczeniem poruszaÅ‚em i wciąż poruszam siÄ™ do przodu na Å›cieżce tak mojej kariery, jak i wÅ‚asnych kompetencji. Przy tej okazji mam do ciebie osobisty apel, który jeÅ›li potraktujesz poważnie i zaufasz mi w 100%, pozwoli ci uniknąć wielu zbÄ™dnych frustracji i zdecydowanie szybciej dotrzeć w sprzedaży do miejsca, na którym ci naprawdÄ™ zależy. Odrzucenie (czytaj: porażka) to nic innego jak staÅ‚y i w peÅ‚ni uzasadniony warunkami rynkowej konkurencji element dzisiejszej sprzedaży. Z jednej strony to naturalna konsekwencja tego, że na rynku dzisiaj podobny produkt czy usÅ‚ugÄ™ sprzedaje duża liczba konkurujÄ…cych handlowców. Z drugiej zaÅ› staÅ‚a część treningu twoich kompetencji sprzedażowych. Kolejne okrążenie na torze, podczas którego samochód, który prowadzisz, coraz sprawniej poÅ‚yka nastÄ™pne trudne Å‚uki i zakrÄ™ty. Kolejne okrążenia na bieżni, które systematycznie i nieustannie wzmacniajÄ… mięśnie, przygotowujÄ…c je na pobicie nastÄ™pnego rekordu w twoim życiu. Każde nie zasÅ‚yszane od klienta, na którym ci zależy, to metaforyczna seria, którÄ… wykonuje zapalony kulturysta na siÅ‚owni. Ten sam, którego mięśnie chwilÄ™ później imponujÄ… swojÄ… tężyznÄ…, rozmiarem i niebywaÅ‚Ä… rzeźbÄ…. Dostrzegasz już analogiÄ™? fragment publikacji "Halo? Sprzedaż!" Ale nie myÅ›l sobie, że Aleksander Sienkiewicz pogÅ‚aszcze CiÄ™ po gÅ‚ówce i bÄ™dzie mówiÅ‚, że coÅ› robisz dobrze, nawet jeÅ›li robisz to źle. Dostrzeże bÅ‚Ä™dy i powie, jak je wyeleminować. Å»ebyÅ› staÅ‚ siÄ™ lepszym sprzedawcÄ… dla dobra swojego i Twoich Klientów, którzy bÄ™dÄ… do Ciebie wracać. A najlepiej na przykÅ‚adzie: [...] Oto jeden z wielu przykÅ‚adów tzw. wzorcowej, skryptowej rozmowy handlowej realizowanej wÅ‚aÅ›nie przez telefon. Drr, drr, drr, drr mój telefon wibracjami daje mi znać, że ktoÅ› chce ze mnÄ… rozmawiać. Odbieram. Po drugiej stronie sprzedawca reprezentujÄ…cy dostawcÄ™ internetu w moim domu. Otwieram zmysÅ‚y i ochoczo rzucam: Ja: Olek, sÅ‚ucham. Po drugiej stronie padajÄ… mechaniczne, wrÄ™cz czytane sÅ‚owa: Sprzedawca: DzieÅ„ dobry. Anna coÅ› tam tak mówi, że trudno wyÅ‚apać imiÄ™, a co dopiero jaka Anna I dalej: Czy ja rozmawiam z panem Aleksander Sienkiewicz? Ja: Tak. Z Aleksandrem Sienkiewiczem. I jednoczeÅ›nie myÅ›lÄ™ sobie: o ile odmianÄ™ nazwiska można sobie odpuÅ›cić (dla bezpieczeÅ„stwa poprawnej odmiany), tak chociaż imiÄ™ wypadaÅ‚oby odmienić poprawnie. Sprzedawca: DzwoniÄ™ do pani (tak, tak, dobrze widzisz: do pani) ponieważ jest pan (tak, teraz już pan) naszym staÅ‚ym klientem. W zwiÄ…zku z tym mamy dla pana Å›wietnÄ… propozycjÄ™. Czy jest pan zainteresowany? Czy ma pan chwilkÄ™, żeby o tym porozmawiać? Ja: StaÅ‚y to ja jestem od jakichÅ› 8 miesiÄ™cy, ale proszÄ™. Co to za propozycja? W gÅ‚owie chÄ™tnie już ciÅ›nie mi siÄ™ odpowiedź nie mam chwilki. ZwÅ‚aszcza po tekÅ›cie: Ponieważ jest pan naszym staÅ‚ym klientem, który sÅ‚yszÄ™ regularnie nawet od tych, których znam może od miesiÄ…ca Ach ta mechanika i bezemocjonalne, zwalniajÄ…ce z odpowiedzialnoÅ›ci dziaÅ‚anie rodem z automatu do kawy. To jest wÅ‚aÅ›ciwy moment, żebym podzieliÅ‚ siÄ™ z tobÄ… kolejnÄ…, cennÄ… i przydatnÄ… sprzedażowo wskazówkÄ…: Nie ma nic bardziej cennego w skutecznej sprzedaży niż elastyczność. ZapamiÄ™taj, najbardziej elastyczna część systemu przejmuje kontrolÄ™ nad caÅ‚oÅ›ciÄ…. Elastyczność zaÅ› rodzi siÄ™ z mÄ…drego używania wÅ‚asnych kompetencji i okolicznoÅ›ci, które nam towarzyszÄ…. Wróćmy do dalszej części rozmowy sprzedażowej. Sprzedawca: JeÅ›li pan przedÅ‚uży swojÄ… umowÄ™ już teraz na kolejny rok, otrzyma pan od nas zestaw satelitarny za darmo! Ja: Hm. A na jakich warunkach, jeÅ›li chodzi o samÄ… usÅ‚ugÄ™? Sprzedawca: OczywiÅ›cie na takich samych. Ja: KurczÄ™, zależy mi na tym, aby otrzymać wyższÄ… prÄ™dkość poÅ‚Ä…czenia przy takim abonamencie. Sprzedawca: Niestety, ta promocja tego nie obejmuje, ale mamy dla pana za darmo zestaw satelitarny do domu. Ja: Ale ja już mam dwa i nie potrzebujÄ™ wiÄ™cej. DziÄ™kujÄ™. Sprzedawca: Ale jak to?! Dlaczego, przecież to jest zupeÅ‚nie za darmo?! Ja: ProszÄ™ pani, ano przede wszystkim dlatego, że nie potrzebujÄ™ takiego zestawu! Co ja z nim zrobiÄ™? Mam już dwa, za które pÅ‚acÄ™ co miesiÄ…c i dlatego dziÄ™kujÄ™ bardzo za propozycjÄ™. Sprzedawca: Dobrze. Do widzenia! Rzucone nieco w stylu: foch za karÄ™ dla durnego klienta, który nie chce, a co gorsza za darmo Przyznam szczerze, że czekaÅ‚em, aż doda, że jeÅ›li ten zestaw nie jest mi potrzebny, to Å›miaÅ‚o mogÄ™ go opÄ™dzlować na jakimÅ› portalu aukcyjnym. Najlepiej na tym na A. Przy tej okazji polecam sprawdzenie siÅ‚y sÅ‚owa dlaczego, które w tym przypadku uwolniÅ‚o mnie od satelitarnej udrÄ™ki, istotnie wzmacniajÄ…c zdanie rzucone przeze mnie na sam koniec. Wzmocnione dziÄ™ki prostemu ukierunkowaniu mnie przez sprzedawcÄ™ na argumentacjÄ™ odpowiadajÄ…cÄ… wÅ‚aÅ›nie dlaczego nie [...]. Nie wiem, ile ty sam dostrzegasz w tym króciutkim przykÅ‚adzie nieprawidÅ‚owoÅ›ci czy utraconych szans na pozyskanie mnie jako klienta na kolejny okres umowy. Dla mnie to przykÅ‚ad sprzedaży przez telefon, która zdominowaÅ‚a ba! zjadÅ‚a sprzedawcÄ™, poÅ‚ykajÄ…c jednoczeÅ›nie klienta. A wszystko prawie na 100% przez ten skrypt, w którym zabrakÅ‚o strony z opisem zachowania w przypadku, gdy klient może mieć dwie podobne tv satelitarne w swoim domu. OczywiÅ›cie mojÄ… intencjÄ… nie jest krytyka i fanatyczne wskazywanie bÅ‚Ä™dów. Wprost przeciwnie. Od zawsze zależy mi na ludzkim wymiarze sprzedaży, w której po obu stronach sÄ… istoty żywe ludzie. Także i ci, którzy być może robiÄ… coÅ› nie tak, ale tylko po to, aby w przyszÅ‚oÅ›ci powtórzyć dziaÅ‚anie inaczej lepiej. SiÄ™gnąć po kolejny rezultat, za pomocÄ… zmienionego algorytmu dziaÅ‚ania. W koÅ„cu, jak mawiaÅ‚ Henry Ford: Porażka daje możliwość rozpoczÄ™cia czegoÅ› na nowo, w sposób bardziej przemyÅ›lany. A sam Einstein podkreÅ›laÅ‚, że tylko szaleniec może otrzymać inny rezultat, powtarzajÄ…c ciÄ…gle to samo dziaÅ‚anie. Przyznaj, że czasem zdarza Ci siÄ™ prowadzić podobnÄ… rozmowÄ™ przez telefon. Może w roli klienta, może w roli sprzedawcy. Jak być elastycznym? Jak wyÅ‚amać siÄ™ ze schematu? "Halo? Sprzedaż!" jest dla Ciebie, jeÅ›li: szukasz nowej jakoÅ›ci w swojej pracy sprzedawcy; chcesz nawiÄ…zywać udane i dÅ‚ugotrwaÅ‚e relacje z klientem; zależy Ci na tym, żeby stosować strategiÄ™ win-win; poszukujesz praktycznych wskazówek na temat tego, jak przenieść swojÄ… sprzedaż na wyższy poziom; utknÄ…Å‚eÅ› w Å›lepym zauÅ‚ku, masz maÅ‚o klientów i nie wiesz, co dalej; masz ochotÄ™ na znakomicie napisanÄ… lekturÄ™, Å‚Ä…czÄ…cÄ… przyjemne z pożytecznym. To jak? Halo? Sprzedaż! :-)