Cena: 31.47 zł
Sklep: selkar.pl
Kup teraz Pedagogika porównawcza za 31.47 zł w księgarni selkar.pl
Głównym celem pedagogiki porównawczej jest międzynarodowe porównywanie systemów edukacyjnych. Dlaczego ta dyscyplina powstała? W jakim kieru...
zobacz więcej informacji
Cena: 31.47 zł
Sklep: selkar.pl
Kup teraz Pedagogika porównawcza za 31.47 zł w księgarni selkar.pl
Wydawca: Petrus
Kategoria: Książki/Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne/Pedagogika. Oświata i szkolnictwo
ISBN: 9788377204023
Waga: 0.3000 kg
Rok wydania: 2019
Głównym celem pedagogiki porównawczej jest międzynarodowe porównywanie systemów edukacyjnych.
Dlaczego ta dyscyplina powstała? W jakim kierunku zmierza? Jakie metody są obecnie stosowane do porównywania systemów edukacyjnych?
Książka odpowiada na aktualne pytania, dotyczące pedagogiki porównawczej oraz opisuje główne jej trendy, które określają jej formę i wyniki edukacji w różnych krajach, od edukacji przedszkolnej do szkolnictwa wyższego włącznie. Na podstawie rozwoju bazy instytucjonalnej pedagogiki porównawczej w XX wieku można udokumentować, jak rozwinęło się zainteresowanie różnymi problemami edukacyjnymi na przestrzeni lat. Duży nacik kładzie się w niej przede wszystkim na międzynarodowe badania efektów uczenia się: metodologię, korzyści, ryzyko i możliwości dostarczenia informacji, dotyczących historii rozwoju badań międzynarodowych, ich metodologii i przetwarzania uzyskanych danych. Równocześnie szuka ona odpowiedzi na pytania, w jakim stopniu krytyka jest uzasadniona i jakie korzyści przyniosły badania oraz jakie mogą nieść za sobą potencjalne szkody; czego można się z nich nauczyć i w których miejscach należy do nich podchodzić ostrożnie.
Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków pedagogicznych, nauk społecznych i ekonomii, nauczycieli oraz pracowników administracji publicznej zatrudnionej w placówkach edukacyjnych.
* * * * *
Strescienie:
Mezinárodnà komparace vzdÄ›lávacÃch systémů je hlavnÃm cÃlem srovnávacà pedagogiky. ProÄ vznikla tato disciplÃna? Kam směřuje vzdÄ›lávánà ve svÄ›tÄ›? Jakými metodami se dnes vzdÄ›lávacà systémy objektivnÄ› porovnávajÃ? Kniha odpovÃdá na tyto aktuálnà otázky a popisuje významné trendy, které urÄujà podobu a výsledky vzdÄ›lávánà v různých zemÃch, od pÅ™edÅ¡kolnÃho vzdÄ›lávánà až po vysokoÅ¡kolské. Na rozwoju bazy instytucjolnalnej pedagogiky porownawczej w 20. wieku lze dokumentovat, jak se vyvÃjel zájem o různé edukaÄnà problémy w przestzeni lat. Důraz je zde kladen pÅ™edevÅ¡Ãm na mezinárodnà výzkumy výsledků vzdÄ›lávánÃ: metodologie, pÅ™Ãnosy, rizika a pÅ™Ãležitosti, pÅ™inášà informace o historickém vývoji mezinárodnÃch výzkumů, jejich metodologii a zpracovánà zÃskaných dat. Zároveň hledá odpovÄ›di na otázky, do jaké mÃry je kritika výzkumů oprávnÄ›ná, co užiteÄného výzkumy pÅ™inesly a kde mohou potenciálnÄ› Å¡kodit, v Äem je možno se z nich pouÄit a kde je naopak tÅ™eba se mÃt na pozoru. Kniha je urÄena studentům pedagogických oborů, sociálnÃch vÄ›d a ekonomie, uÄitelům a pracovnÃkům státnà správy ve Å¡kolstvÃ.
KUP TERAZ