Cena: 68.36 zł
Sklep: profit24.pl
Kup teraz Etykieta w biznesie i administracji publicznej z elementami protokoÅ‚u dyplomatycznego | ZAKÅADKA GRATIS DO KAÅ»DEGO ZAMÓWIENIA za 68.36 zł w księgarni profit24.pl
Jeśli jesteś osobą odpowiedzialną w organizacji za budowanie i podtrzymywanie relacji z innymi organizacjami w trakcie przyjmowania gości; je...
zobacz więcej informacji
Cena: 68.36 zł
Sklep: profit24.pl
Kup teraz Etykieta w biznesie i administracji publicznej z elementami protokoÅ‚u dyplomatycznego | ZAKÅADKA GRATIS DO KAÅ»DEGO ZAMÓWIENIA za 68.36 zł w księgarni profit24.pl
Wydawca: DIFIN Spółka Akcyjna
Kategoria: ZarzÄ…dzanie/HR Zasoby ludzkie
ISBN: 9788380854093
Waga: 0.4700 kg
Rok wydania: b/d
JeÅ›li jesteÅ› osobÄ… odpowiedzialnÄ… w organizacji za budowanie i podtrzymywanie relacji z innymi organizacjami w trakcie przyjmowania goÅ›ci; jeÅ›li wyjeżdżasz za granicÄ™ i chcesz dobrze siÄ™ zaprezentować, wybrać odpowiedni prezent i wÅ‚aÅ›ciwie zachować siÄ™ przy poczÄ™stunku; jeÅ›li masz kÅ‚opot z przywitaniem w odpowiedniej kolejnoÅ›ci goÅ›ci na konferencji: jeÅ›li odpowiadasz za wÅ‚aÅ›ciwe usytuowanie osób przy stole podczas uroczystego obiadu; jeÅ›li masz dylematy zwiÄ…zane z tytuÅ‚owaniem osób; albo jeÅ›li jesteÅ› w ogóle ciekaw różnych wymiarów etykiety, w tym wpadek i ciekawostek zwiÄ…zanych z „osobami ze Å›wiecznika", to w tej pozycji znajdziesz cenne porady, podpowiedzi i inspiracje. Spis treÅ›ci: PRZEDMOWA WPROWADZENIE RozdziaÅ‚ 1. BUDOWANIE OSOBISTYCH KOMPETENCII ETYKIETY 1.1. Co decyduje o budowaniu naszego osobistego wizerunku 1.1.1. Casual 1.1.2. Business casual 1.1.3. Business dress 1.1.4. Casual Friday 1.1.5. Overdress 1.2. NajczÄ™stsze uchybienia dotyczÄ…ce strojów w pracy 1.3. Dbanie o garderobÄ™ praktyczne porady 1.3.1. Garnitur, kostium, garsonka 1.3.2. Krawaty, muszki, apaszki 1.3.3. Koszule 1.3.4. Buty 1.3.5. Dodatki 1.4. Case study - stroje wg watykaÅ„skiego protokoÅ‚u 1.5. Ciekawostka - moda powstaÅ„cza RozdziaÅ‚ 2. CEREMONIAÅY 2.1. Ceremonie w różnych paÅ„stwach 2.2. CeremoniaÅ‚y w Polsce 2.3. Różnorodność ceremoniałów 2.4. Organizacja uroczystoÅ›ci 2.5. PrzykÅ‚adowy ceremoniaÅ‚ 2.5.1. Etap przygotowania do uroczystoÅ›ci 2.5.2. Etap przebiegu uroczystoÅ›ci 2.6. UroczystoÅ›ci w salach 2.7. CeremoniaÅ‚ w szkoÅ‚ach wyższych 2.8. Ceremonie a flaga paÅ„stwowa 2.9. Case study - ceremoniaÅ‚ dworski RozdziaÅ‚ 3. PRECENENCJA - CZYLI KTO PIERWSZY 3.1. Precedencja sÅ‚użbowa (organizacyjna) 3.2. Precedencja w szkoÅ‚ach wyższych 3.3. Precedencja rzeczowa 3.4. Precedencje paÅ„stwowe 3.4.1. Precedencja stanowisk kierowniczych w Polsce 3.4.2. Republika Francji 3.4.3. Republika Federalna Niemiec 3.4.4. Federacja Rosyjska 3.4.5. Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej 3.4.6. Królestwo Hiszpanii 3.4.7. Stany Zjednoczone Ameryki 3.5. Precedencja w życiu Polonii 3.6. Precedencja w różnych organizacjach 3.7. Zachowanie pierwszeÅ„stwa w różnych sytuacjach 3.7.1. Winda, budynek, pomieszczenia 3.7.2. Åšrodki komunikacji publicznej 3.7.3. Samolot 3.7.4. PociÄ…g 3.7.5. Samochód 3.8. StoÅ‚y 3.8.1. Rozsadzanie na bankiecie - przykÅ‚ad z historii 3.9. Case study - creative protocol 3.10. Precedencja w strukturach miÄ™dzynarodowych 3.10.1. Precedencja w Unii Europejskiej 3.10.2. Precedencja w ONZ 3.10.3. Precedencja w NATO 3.11. Ciekawostka - konsulowie honorowi 3.12. Precedencja okazjonalna - klucz do trudnych sytuacji 3.13. Podpisywanie umów - zasada alternatu RozdziaÅ‚ 4. POWITANIA I TYTUÅOWANIE 4.1. Powitania 4.1.1. Różnorodność powitaÅ„ 4.1.2. Gafy przy powitaniach 4.1.3. Gafy „na wysokich szczeblach" 4.1.4. Ciekawostka - dziwne powitania 4.1.5. UÅ›cisk dÅ‚oni 4.1.6. Podanie rÄ™ki w relacjach sÅ‚użbowych 4.2. Przedstawianie 4.3. TytuÅ‚owanie 4.3.1. TytuÅ‚y kurtuazyjne: ekscelencja, eminencja, magnifcencja 4.3.2. Jego Magnificencja 4.3.3. Pierwsza dama 4.3.4. TytuÅ‚y funkcjonariuszy publicznych w Polsce 4.3.5. TytuÅ‚y naukowe i funkcje w szkoÅ‚ach wyższych 4.3.6. TytuÅ‚y zawodowe 4.4. Witanie: odwrócona precedencja 4.5. Uchybienia w tytuÅ‚owaniu 4.6. Å»artobliwie branżowe pożegnania RozdziaÅ‚ 5. BILETY WIZYTOWE 5.1. Kartonik wizytowy 5.2. Dane teleadresowe na wizytówce 5.3. Wersje dwujÄ™zyczne wizytówek 5.4. Wymiana wizytówek 5.5. Wizytownik 5.5.1. Dopiski na wizytówkach 5.5.2. Skróty literowe na wizytówkach 5.6. Uchybienia zwiÄ…zane z wizytówkami 5.7. Ciekawostka - różnorodność wizytówek RozdziaÅ‚ 6. KOMUNIKACIA INTERPERSONALNA WYMAGAJÄ„CA ETYKIETY 6.1. Różnorodność komunikacji 6.2. Komunikacja niewerbalna w etykiecie 6.2.1. Gesty i ich różne znaczenie 6.2.2. Na co uważać w różnych krajach 6.2.3. Znaczenie operowania przestrzeniÄ… w komunikacji 6.3. Czynniki pomagajÄ…ce w nawiÄ…zywaniu relacji 6.4. Etykieta prowadzenia rozmowy 6.4.1. PrzykÅ‚ady nietaktownych zachowaÅ„ podczas rozmowy 6.4.2. Komunikacja i ogÅ‚ada jÄ™zykowa 6.4.3. NajczÄ™stsze grzechy jÄ™zykowe 6.5. Używanie jÄ™zyka obcego 6.6. Ciekawostka - wielość jÄ™zyków RozdziaÅ‚ 7. ETYKIETA W NEGOCJACJACH 7.1. Charakterystyka kultur 7.1.1. Kultury protransakcyjne i propartnerskie 7.1.2. Kultura ceremonialna 7.1.3. Kultura nieceremonialna 7.1.4. Kultura monochroniczna 7.1.5. Kultura polichroniczna 7.1.6. Kultura powÅ›ciÄ…gliwa 7.1.7. Kultura ekspresyjna 7.2. PuÅ‚apki w rozmowach, czyli czego unikać w negocjacjach na Å›wiecie 7.3. Zasady etykiety w negocjacjach 7.4. Ciekawostka - negocjacje wielostronne RozdziaÅ‚ 8. TELEFON 8.1. Telefon w instytucji/organizacji 8.2. Telefon osobisty 8.3. Kontakt telefoniczny 8.4. Alfabet telefoniczny (fonetyczny) 8.5. SMS - czyli krótkie informacje tekstowe 8.6. Uwaga na zakazy RozdziaÅ‚ 9. KORESPONDENCJA 9.1. Sztuka epistolografi 9.2. Charakterystyka listów oficjalnych 9.3. Korespondencja urzÄ™dowa, sÅ‚użbowa 9.4. Zasady formuÅ‚owania korespondencji urzÄ™dowej 9.5. Korespondencja dyplomatyczna 9.6. Listy prywatne 9.7. Adresowanie korespondencji 9.7.1. Używanie tytułów w adresowaniu korespondencji 9.7.2. Sposoby adresowania i zwracania siÄ™ do adresatów 9.7.3. PrzykÅ‚ady ze sfery dyplomatycznej 9.8. Ciekawostka peÅ‚ne tytuÅ‚y monarchów 9.9. Kwestie techniczne zwiÄ…zane z pisaniem listów 9.9.1. WysyÅ‚anie listów 9.9.2. Przekazywanie listów p.g. 9.10. Korespondencja elektroniczna, czyli e-mailowa 9.11. Części skÅ‚adowe listu 9.11.1.Temat 9.11.2. Nagłówek 9.11.3. Treść listu 9.11.4. ZakoÅ„czenie listu 9.12. Korespondencja w sferach akademickich 9.13. Uwaga na skróty RozdziaÅ‚ 10. INTERNET I KOMUNIKATORY 10.1. Popularne narzÄ™dzia komunikacji spoÅ‚ecznoÅ›ciowej 10.2. Charakterystyka mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych 10.3. CzÄ™sto popeÅ‚niane bÅ‚Ä™dy w pisowni w Internecie 10.3.1. BÅ‚Ä™dy ortograficzne 10.3.2. BÅ‚Ä™dy w pisowni wyrazów wielkÄ… i maÅ‚Ä… literÄ… 10.3.3. Pisownia Å‚Ä…czna lub rozdzielna 10.3.4. Popularne masÅ‚o maÅ›lane 10.3.5. BÅ‚Ä™dy interpunkcyjne 10.4. Netykieta 10.4.1. Naruszenie prawa i obyczajów 10.4.2. E-mail historycznie 10.5. Listy elektroniczne, e-mail 10.6. Uwaga na edytory 10.7. Fora internetowe, czaty, strony internetowe 10.8. Profile spoÅ‚ecznoÅ›ciowe 10.9. Gry internetowe 10.10. Anonimowość w sieci 10.11. Shoutbox - nowy wymiar czatowania 10.12. Spam RozdziaÅ‚ 11. RECEPCJA I SEKRETARIAT 11.1. Koncepcje organizacji pracy sekretariatu 11.2. Pięć elementów w funkcjonowaniu sekretariatu 11.2.1. Wyposażenie wnÄ™trza w kontekÅ›cie przyjmowania goÅ›ci 11.2.2. Sposób obsÅ‚ugi klientów zewnÄ™trznych 11.2.3. Sposób obsÅ‚ugi klientów wewnÄ™trznych 11.2.4. ObsÅ‚uga korespondencji tradycyjnej i elektronicznej 11.2.5. Kontakt telefoniczny z klientami biura 11.3. Budowanie profesjonalizmu sekretarki, asystentki 11.3.1. Cenione cechy sekretarki, asystentki 11.3.2. Ubiór sekretarki, asystentki RozdziaÅ‚ 12. KONFERENCJE, KONGRESY 12.1. Różne rodzaje konferencji 12.2. Perspektywy konferencji 12.2.1. Perspektywa organizatora konferencji 12.2.2. Perspektywa uczestnika konferencji 12.2.3. Perspektywa prezentera, goÅ›cia zabierajÄ…cego gÅ‚os 12.3. Ciekawostka - menu w JaÅ‚cie RozdziaÅ‚ 13. DELEGACJE I WYJAZDY SÅUÅ»BOWE 13.1. Program wizyty 13.1.1. Program oficjalny a program roboczy 13.1.2. Uwaga - koordynator wizyty 13.1.3. Przygotowanie merytoryczne wizyty 13.2. Ciekawostka - wizyta incognito 13.3. Wyjazd delegacji za granicÄ™ 13.3.1. Kto za co odpowiada? 13.3.2. Wyjazd delegacji 13.3.3. Przyjazd delegacji zagranicznej 13.4. DzieÅ„ wizyty - posiÅ‚ki 13.5. Gafy zwiÄ…zane z wyjazdami i przyjmowaniem goÅ›ci 13.6. Dobra rada - tÅ‚umacz 13.7. Arkusz wizyty RozdziaÅ‚ 14. PREZENTY 14.1. Prezenty w tradycji 14.2. Uwaga na obostrzenia organizacyjne i korporacyjne 14.3. Zasada równoÅ›ci prezentów obu stron 14.4. Przekazywanie prezentu 14.5. Lista prezentów 14.6. Na co zwracać uwagÄ™ - dobre rady 14.7. Prezenty w różnych krÄ™gach kulturowych 14.7.1. Co na prezent? 14.7.2. Kwiaty 14.7.3. Prezenty w różnych krajach i kulturach 14.7.4. Uchybienia zwiÄ…zane z prezentami 14.8. Case study - prezentowa gafa 14.9. Różne formy prezentów uznawane za propozycje korupcyjne 14.10. Dziwne prezenty dyplomatyczne RozdziaÅ‚ 15. ZAPROSZENIA 15.1. O istocie zaproszeÅ„ 15.2. Karty zaproszeniowe 15.3. Zawartość zaproszenia 15.4. Zaproszenie na okaziciela 15.5. WysyÅ‚anie zaproszeÅ„ 15.6. Gdy na zaproszeniu zastosowano skróty literowe 15.6.1. Dobra praktyka 15.6.2. Pro memoriaÅ‚ 15.7. Ciekawostka - d.u.p.a. 15.8. Zaproszenia w sferze dyplomatycznej 15.9. Zaproszenia na uroczystoÅ›ci rodzinne 15.10. Różne wydarzenia 15.11. Zaproszenia na stronach internetowych 15.12. Uchybienia przy zaproszeniach RozdziaÅ‚ 16. LOKALE I WYDARZENIA FIRMOWE 16.1. Różnorodność wydarzeÅ„ poÅ‚Ä…czonych z poczÄ™stunkiem 16.2. Kryteria wyboru miejsca spotkania 16.2.1. Czynniki brane pod uwagÄ™ przy organizacji wydarzenia 16.2.2. Dobór odpowiednich potraw dla goÅ›ci 16.2.3. Praktyczne podpowiedzi przy wyborze lokalu 16.3. Serwisy kelnerskie - style obsÅ‚ugi goÅ›ci 16.3.1. Serwis francuski 16.3.2. Serwis rosyjski 16.3.3. Serwis angielski 16.3.4. Serwis amerykaÅ„ski 16.4. Bankiety 16.5. ObsÅ‚uga w stylu rodzinnym 16.6. PrzyjÄ™cia bufetowe 16.7. Ciekawostka - stół szwedzki 16.8. Wydarzenia w szkoÅ‚ach wyższych 16.9. Dziwne polskie potrawy dla obcokrajowców RozdziaÅ‚ 17. ETYKIETA STOÅU 17.1. Etykieta stoÅ‚u - nasuwajÄ…ce siÄ™ pytania 17.2. Rodzaje przyjęć 17.2.1. Rodzaje przyjęć ze wzglÄ™du na porÄ™ dnia 17.2.2. Klasyfikacja przyjęć ze wzglÄ™du na stopieÅ„ formalnoÅ›ci 17.3. Krótka charakterystyka typów przyjęć 17.3.1. Lampka wina 17.3.2. Åšniadanie 17.3.3. Koktajl 17.3.4. Kawa i herbata 17.3.5. Obiad 17.3.6. Obiad bufetowy, przyjÄ™cie bufetowe 17.3.7. Aperitif 17.3.8. Garden party i grill party 17.4. Zaproszenie na przyjÄ™cie 17.5. Menu 17.6. Przebieg Å›niadania i obiadu 17.7. StoÅ‚y oficjalne, bankietowe, biesiadne 17.8. Przy stole 17.9. DÅ‚onie, paÅ‚eczki, sztućce 17.10. Ciekawostka paÅ‚eczkowa 17.11. Wyzwania i zagrożenia przy stole 17.11.1. Wybrane trudne potrawy i sposób ich jedzenia 17.11.2. Dobre praktyki zachowania przy stole 17.11.3. Najczęściej popeÅ‚niane bÅ‚Ä™dy 17.12. Rozliczenie posiÅ‚ku - napiwki RozdziaÅ‚ 18. NAPOJE - RODZAJE I PRZEZNACZENIE 18.1. Rodzaje serwowanych napojów 18.1.1. Zasady serwowania napojów alkoholowych 18.1.2. Temperatura serwowania piwa 18.1.3. Zróżnicowane temperatury serwowania win 18.1.4. Temperatura serwowania innych wybranych napojów 18.2. Case study dyplomatyczny problem z alkoholem 18.3. O degustacji wina - podstawowe zasady 18.4. Kawa i herbata 18.4.1. Kawa 18.4.2. Herbata 18.5. Herbaciane zwyczaje 18.6. Ciekawostka - najdroższe napoje Å›wiata RozdziaÅ‚ 19. TOASTY 19.1. Rodowód i symbolika toastów 19.1.1. Toasty biesiadne 19.1.2. Toasty oficjalne 19.2. Wznoszenie toastu 19.2.1. Przygotowanie toastu 19.2.2. Osoba wznoszÄ…ca toast 19.2.3. Kieliszek przy wznoszeniu toastu 19.2.4. Osoba uhonorowana toastem 19.2.5. Stuk kieliszków 19.2.6. Dobra praktyka - wydruk toastu 19.3. Ciekawostka - toast gruziÅ„ski 19.4. Odmowa toastu 19.5. Uwaga na... czyli czego unikać przy toastach 19.6. PuÅ‚apka bruderszaftu 19.7. Case study - toast a hymn RozdziaÅ‚ 20. GAFY - PRZESÄ„DY I KÅOPOTLIWE GESTY 20.1. Gafy w Å›rodowisku miÄ™dzynarodowym 20.2. Gafy i zwyczaje made in Poland 20.3. Gafy dotyczÄ…ce gestów w różnych kulturach 20.3.1. Kciuk do góry 20.3.2. Victoria 20.3.3. Vegeta 20.3.4. Gest przywoÅ‚ania 20.3.5. Moutza 20.3.6. Figa 20.3.7. Uderzanie otwartÄ… dÅ‚oniÄ… (spodniÄ… krawÄ™dziÄ…) w szyjÄ™ 20.3.8. Kiwanie gÅ‚owÄ…, krÄ™cenie 20.3.9. Tzw. rogi, czyli maÅ‚y i wskazujÄ…cy palec wyprostowane 20.3.10. Åšrodkowy palec 20.4. Gesty W obrÄ™bie twarzy POSÅOWIE ZAÅÄ„CZNIKI BIBLIOGRAFIA
KUP TERAZ