Cena: 37.42 zł
Sklep: nieprzeczytane.pl
Kup teraz Strategie radzenia sobie z tremÄ… w ksztaÅ‚ceniu muzycznym oraz w zawodzie muzyka | za 37.42 zł w księgarni nieprzeczytane.pl
Trema stanowi najbardziej specyficzną trudność doświadczaną przez osoby podejmujące się praktycznego muzycznego wykonawstwa, zarówno na poziom...
zobacz więcej informacji
Cena: 37.42 zł
Sklep: nieprzeczytane.pl
Kup teraz Strategie radzenia sobie z tremÄ… w ksztaÅ‚ceniu muzycznym oraz w zawodzie muzyka | za 37.42 zł w księgarni nieprzeczytane.pl
Wydawca: DIFIN Spółka Akcyjna
Kategoria: Nauki humanistyczne i społeczne/Historia
ISBN: 9788380856172
Waga: 0.3700 kg
Rok wydania: b/d
Trema stanowi najbardziej specyficznÄ… trudność doÅ›wiadczanÄ… przez osoby podejmujÄ…ce siÄ™ praktycznego muzycznego wykonawstwa, zarówno na poziomie szkolnym, akademickim, jak i zawodowym. W książce Czytelnik znajdzie podstawowe informacje o strukturze procesu stresu scenicznego oraz wiele praktycznych wskazówek, jak sobie z nim poradzić, wraz ze szczegółowymi metodami i scenariuszami pozwalajÄ…cymi na ich samodzielne zastosowanie.Książka napisana zostaÅ‚a z myÅ›lÄ… o koncertujÄ…cych muzykach, aktywnych nauczycielach muzykach, animatorach edukacji muzycznej, studentach akademii muzycznych i wychowania muzycznego, starszych uczniach szkół muzycznych oraz rodzicach udzielajÄ…cych szeroko rozumianego wsparcia swoim uzdolnionym muzycznie dzieciom. Bez wzglÄ™du na rodzaj podejmowanej aktywnoÅ›ci muzycznej (uczenie siÄ™, nauczanie, profesjonalne czy amatorskie wykonawstwo muzyczne) o zjawisku tremy warto mieć wiedzÄ™, którÄ… nastÄ™pnie można wykorzystywać w praktycznych strategiach postÄ™powania pedagogicznego i wykonawczego.W poszczególnych rozdziaÅ‚ach książki Czytelnik znajdzie odpowiedź na pytanie, jak skutecznie, dziÄ™ki zrozumieniu zjawiska tremy, okieÅ‚znać stres towarzyszÄ…cy wystÄ™pom publicznym? EliminujÄ…c napiÄ™cia wynikajÄ…ce ze zÅ‚ego przygotowania i negatywnego postrzegania wystÄ™pów publicznych, Czytelnik-wykonawca bÄ™dzie mógÅ‚ odszukać/rozpoznać wiele osobistych zasobów, które pozwolÄ… mu na stosowanie efektywnych metod psychologicznych, przygotowujÄ…cych do pomyÅ›lnego wystÄ™pu publicznego.Partner wydania:Spis treÅ›ci:Urszula BISSINGER-ĆWIERZ, Anna Antonina NOGAJWprowadzenieAnna Antonina NOGAJCzy muzyka stresuje? Prawdy i mity o stresie w edukacji muzycznejCzęść I. KRÓTKIE UZASADNIENIE TEORETYCZNEJulia KALEŃSKA-RODZAJTrema: czym jest i jak powstaje? Definicje, zjawiska pokrewne, źródÅ‚aJarosÅ‚aw MIRKIEWICZTrema - wybrane konteksty psychologiczne i terapeutyczneCzęść II. ZAPOBIEGANIE TREMIE W KSZTAÅCENIU MUZYCZNYMUrszula BISSINGER-ĆWIERZOpieka psychologiczna przed wystÄ™pami artystycznymi jako forma wsparcia uczniów szkół muzycznych i baletowych - projekt Centrum Edukacji ArtystycznejBarbara WOJTANOWSKA-JANUSZ, Mira KRUÅ»ELFormy wsparcia w ramach opieki psychologicznej podczas przesÅ‚uchaÅ„ makroregionalnych Centrum Edukacji ArtystycznejAnna BUKOWSKA-POSADZYObjawy somatyczne w dÅ‚ugotrwaÅ‚ym stresie u ucznia szkoÅ‚y muzycznej  Grażyna NAKONIECZNA-ZAKRZEWSKARadzimy sobie ze stresem - „Próba generalna"Monika WELCTrema - oddziaÅ‚ywanie poprzez pracÄ™ przygotowawczÄ…Justyna BALUKScenariusz warsztatów psychologicznych „Strach ma wielkie oczy: Jak poradzić sobie z tremÄ…?"Część III. WYBRANE STRATEGIE RADZENIA SOBIE Z TREMÄ„ DLA MUZYKÓWGrażyna DRAUSTrening Autorealizacji Artystycznej. Mentalne i fizyczne przygotowanie do funkcjonowania w zawodzie muzykaÅukasz TARTASTrema a ćwiczenie uważnoÅ›ciAnna Antonina NOGAJRola myÅ›lenia w procesie ćwiczeniaAleksandra WOJTASZEKPraca nad tremÄ… w kontekÅ›cie pracy wokalnejCzęść IV. ZAMIAST ZAKOŃCZENIA  WYBRANE PROPOZYCJE Z LITERATURY ANGLOJĘZYCZNEJAnna Antonina NOGAJWygraj ze swoim strachem - 7 umiejÄ™tnoÅ›ci zwiÄ™kszajÄ…cych jakość wystÄ™pu publicznego wedÅ‚ug Dona Greene'aUrszula BISSINGER-ĆWIERZWykonawstwo muzyczne bez lÄ™ku wedÅ‚ug Geralda KlicksteinaBibliografiaNotki o autorach
KUP TERAZ