Cena: 45.95 zł
Sklep: mestro.pl
Kup teraz Wirtualna praca w Å‚aÅ„cuchu dostaw za 45.95 zł w księgarni mestro.pl
Praca w obszarze zarządzania łańcuchami dostaw stawia przed menadżerami stale nowe problemy i wyzwania. Menadżerowie łańcuchów dostaw poszukuj...
zobacz więcej informacji
Cena: 45.95 zł
Sklep: mestro.pl
Kup teraz Wirtualna praca w Å‚aÅ„cuchu dostaw za 45.95 zł w księgarni mestro.pl
Wydawca: DIFIN Spółka Akcyjna
Kategoria: Książki/Nauka, biznes
ISBN: 9788380856493
Waga: 0.2800 kg
Rok wydania: b/d
Praca w obszarze zarządzania łańcuchami dostaw stawia przed menadżerami stale nowe problemy i wyzwania. Menadżerowie łańcuchów dostaw poszukują coraz to lepszych rozwiązań w obszarze zarządzania nimi, aby zrealizować w sposób najbardziej korzystny założone cele. Cele te nie dotyczą jedynie korzyści uzyskiwanych przez wybrane przedsiębiorstwach, ale dotyczą całych łańcuchów dostaw, w obszarze wartości dla nich samych, dla klientów oraz z tytułu przewagi nad konkurencją. Rzadko w logistyce poruszana jest kwestia zasobów ludzkich, chociaż te niezbędne są w każdym rodzaju działalności. W łańcuchu dostaw mamy do czynienia z trzema rodzajami strumieni przepływów: informacyjnymi, rzeczowymi oraz finansowymi. Aby zarządzać tymi strumieniami niezbędni są ludzie, ze swoimi umiejętnościami, kwalifikacjami oraz wiedzą. W dobie szeroko pojętej globalizacji, również łańcuchy dostaw mają charakter globalny, co wiąże się z szeregiem problemów związanych w efektywnym zarządzaniem nimi. Naprzeciw takim wyzwaniom wychodzi koncepcja wirtualnej pracy. Jako koncepcja, która ogranicza dysonans czasu i przestrzeni w kontekście zarządzania łańcuchami dostaw.Książka stanowi kompendium wiedzy dla studentów kierunku Logistyka i Zarządzania, słuchaczy studiów podyplomowych o podobnym profilu, a także menadżerów łańcuchów dostaw. Dedykowana jest czytelnikom zainteresowanym wdrażaniem nowych rozwiązań w łańcuchu dostaw oraz poprawą ich konkurencyjności, nie tylko w obszarach dotyczących zarządzania strumieniami towarów i informacji.Spis treści:WstępRozdział 1. Teoretyczne podstawy zarządzania globalnym łańcuchem dostaw1.1. Istota koncepcji zarządzania globalnym łańcuchem dostaw1.2. Integracja w zarządzaniu globalnym łańcuchem dostaw1.3. Tendencje rozwojowe w zarządzaniu strumieniami podaży i popytu w globalnym łańcuchu dostaw1.4. Efektywny i zorientowany na klienta globalny łańcuch dostawRozdział 2. Istota i mechanizm kształtowania nowoczesnych form pracy w globalnym łańcuchu dostaw2.1. Znaczenie zasobów ludzkich w globalnym łańcuchu dostaw2.2. Zmiany i wyzwania w obszarze zasobów ludzkich łańcucha dostaw2.3. Istota nowoczesnych form pracy w globalnym łańcuchu dostaw2.4. Przesłanki wyboru nowoczesnych form pracy w globalnym łańcuchu dostawRozdział 3. Wirtualna praca w globalnym łańcuchu dostaw3.1. Strumienie informacji jako czynnik rozwoju wirtualnej pracy w łańcuchu dostaw3.2. Znaczenie i rozwój wirtualnej pracy3.3. Przejawy zastosowań wirtualnej pracy w obszarach łańcucha dostaw3.4. Koszty i korzyści oraz zagrożenia i potencjały wirtualnej pracy w globalnym łańcuchu dostaw - próba identyfikacjiRozdział 4. Czynniki konkurencyjności a wyzwania globalnego łańcucha dostaw4.1. Globalny wymiar konkurencji łańcucha dostaw4.2. Wyznaczniki konkurencyjności efektywnego i elastycznego łańcucha dostaw4.3. Uwarunkowania wirtualnej pracy jako czynnika konkurencyjności elastycznego i efektywnego łańcucha dostawRozdział 5. Wirtualna praca w globalnych łańcuchach dostaw - studia przypadków5.1. Problem badawczy i kryteria doboru przypadków5.2. Wirtualna praca w elastycznych i efektywnych łańcuchach dostaw5.2.1. Elastyczny łańcuch dostaw producenta stolarki okiennej - studium przypadku5.2.2. Elastyczny łańcuch dostaw huty - studium przypadku5.2.3. Efektywny łańcuch dostaw producenta półosi napędowych - studium przypadku5.2.4. Efektywny łańcuch dostaw producenta armatury sanitarnej - studium przypadku5.3. Podsumowanie badań empirycznychZakończenieWykaz skrótówLiteraturaSpis tabel Sabina Wyrwich-Płotkadoktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu, adiunkt w Zakładzie Logistyki i Marketingu Uniwersytetu Opolskiego. Specjalizuje się w zakresie zagadnień dotyczących logistyki i łańcuchów dostaw, a także zagadnień zarządzania logistyczno-marketingowego na poziomie przedsiębiorstw i łańcuchów dostaw. Jest autorką kilkunastu artykułów naukowych opublikowanych w krajowych i międzynarodowych czasopismach.
KUP TERAZ