Cena: 21.14 zł
Sklep: dadada.pl
Kup teraz O wzglÄ™dnoÅ›ci czasu w modelach rozwoju dziecka za 21.14 zł w księgarni dadada.pl
Niniejsza publikacja ma podtytuł „Wykład akademicki†i taki ma w założeniu charakter. Jednak do chwili zamknięcia pracy nad tekstem nigdzie z...
zobacz więcej informacji
Cena: 21.14 zł
Sklep: dadada.pl
Kup teraz O wzglÄ™dnoÅ›ci czasu w modelach rozwoju dziecka za 21.14 zł w księgarni dadada.pl
Wydawca: Impuls
Kategoria: Pedagogika
ISBN: 9788380954861
Waga: b/d kg
Rok wydania: b/d
Niniejsza publikacja ma podtytuÅ‚ „WykÅ‚ad akademicki†i taki ma w zaÅ‚ożeniu charakter. Jednak do chwili zamkniÄ™cia pracy nad tekstem nigdzie zostaÅ‚ on wygÅ‚oszony. Tym okreÅ›leniem głównie wyjaÅ›niamy status rozważaÅ„, ich ksztaÅ‚t, niewielkÄ… liczbÄ™ przypisów i jÄ™zyk narracji. A też uzasadniamy ilustracyjność, co może być uznane wrÄ™cz za zbytnie przeilustrowanie wywodu. WykÅ‚ad ten, przedstawiany tradycyjnie, byÅ‚by bowiem wsparty dużą porcjÄ… prezentacji. WykÅ‚ad podzieliliÅ›my na trzy części (ujÄ™cia), prezentujÄ…c w każdej z nich innÄ… perspektywÄ™ kluczowych tu pojęć i ich wzajemnych relacji. W narracji nie posÅ‚ugujemy siÄ™ wbrew pozorom formÄ… pluralis maiestatis, lecz – idÄ…c za podpowiedziÄ… Kazimierza Twardowskiego – pluralis modestiae, która zdaniem tego wybitnego filozofa jest dla wykÅ‚adów akademickich najbardziej odpowiednia. Celami wykÅ‚adu sÄ… poczynienie pewnego porzÄ…dku metodologicznego i terminologicznego w zakresie pojęć modelu, modelu rozwoju dziecka oraz próba ustalenia ich relacji z czasem zarówno w ujÄ™ciu „newtonowskimâ€, jak i „einsteinowskimâ€. Czyli z czasem postrzeganym jako byt obiektywny i absolutny oraz czasem relatywnym, podmiotowym, postrzeganym nie tylko indywidualnie, ale także niepowtarzalnie. W rozważaniach jest również mocno wyeksponowany wÄ…tek rozwoju, pokazywanego na przykÅ‚adzie modeli caÅ‚ożyciowych. Jednakowoż sam zamysÅ‚ wykÅ‚adu i jego głównÄ… oÅ› stanowiÅ‚o dzieciÅ„stwo, a Å›ciÅ›lej – jego rozwojowy fenomen. I to staraliÅ›my siÄ™ w miarÄ™ dyskretnie podkreÅ›lać, a w każdym razie dostrzec. Również w tytule tego wykÅ‚adu. Zaprezentowany w książce wykÅ‚ad jest wyrazem woli powrotu do zagadnieÅ„ oraz obszarów podstawowych dla pedagogiki, do powolnego namysÅ‚u nad jej filozoficznymi i logicznymi źródÅ‚ami. To jak „powrót do domu†po wieloletniej wÄ™drówce w dorożce naukowego eseju i niemal literackiej narracji autora. To również reakcja na upowszechniajÄ…cÄ… siÄ™ „pedagogikÄ™ poboczyâ€, pedagogikÄ™ tak niekiedy egzotycznÄ…, że aż marginalnÄ… dla paradygmatu tej nauki.
KUP TERAZ