Cena: 37.72 zł
Sklep: nieprzeczytane.pl
Kup teraz Narodziny medium | za 37.72 zł w księgarni nieprzeczytane.pl
Gry wideo stanowią obecnie nieodłączną część krajobrazu medialnego w Polsce, będąc przedmiotem zarówno refleksji akademickiej, jak i częśc...
zobacz więcej informacji
Cena: 37.72 zł
Sklep: nieprzeczytane.pl
Kup teraz Narodziny medium | za 37.72 zł w księgarni nieprzeczytane.pl
Wydawca: WUŠ– Uniwersytet Åódzki
Kategoria: Książki naukowe/Hobby
ISBN: 9788382206197
Waga: 0.3700 kg
Rok wydania: b/d
Gry wideo stanowiÄ… obecnie nieodÅ‚Ä…cznÄ… część krajobrazu medialnego w Polsce, bÄ™dÄ…c przedmiotem zarówno refleksji akademickiej, jak i częściÄ… publicystycznego dyskursu ksztaÅ‚towanego przez twórców, dziennikarzy oraz samych graczy. Jak jednak pokazuje historia rozwoju interaktywnego medium, gry musiaÅ‚y pokonać dÅ‚ugÄ… drogÄ™ od egzotycznej, trudno dostÄ™pnej nowinki technicznej do staÅ‚ego elementu współczesnej kultury. Autorka prezentuje proces upowszechnienia gier wideo w Polsce oraz ksztaÅ‚towania tożsamoÅ›ci gracza, który rozpoczÄ…Å‚ siÄ™ jeszcze w latach 80. XX wieku, a przybraÅ‚ na sile po transformacji ustrojowej. W publikacji sytuuje gry w obszernym kontekÅ›cie postÄ™pujÄ…cej w Polsce lat 90. informatyzacji oraz komputeryzacji; popularnych ówczeÅ›nie praktyk odbiorczych, determinowanych przez brak oficjalnej dystrybucji gier, a także trudnoÅ›ci w zdobyciu sprzÄ™tu komputerowego. Analizuje również obszerny materiaÅ‚ źródÅ‚owy w postaci prasy hobbystycznej z tego okresu, dziÄ™ki której gry wideo zostaÅ‚y przedstawione odbiorcom jako nowatorskie oraz interesujÄ…ce medium – omawia takie tytuÅ‚y, jak: „Bajtekâ€, „Gamblerâ€, „Gry Komputeroweâ€, „Świat Gier Komputerowychâ€, „Resetâ€, „Secret Service†i inne. * Książka ma przede wszystkim charakter naukowy i jako takÄ… pozycjÄ™ wysoko jÄ… oceniam. Nie tylko czerpie z bieżącego stanu badaÅ„, lecz także poszerza ich zakres. Autorka wykonaÅ‚a ogromnÄ… pracÄ™, drobiazgowo analizujÄ…c obszerny materiaÅ‚ i przekonujÄ…co pokazujÄ…c przemiany sposobu, w jaki polskie czasopisma zajmujÄ…ce siÄ™ grami komunikowaÅ‚y siÄ™ ze swoimi czytelnikami. SÄ…dzÄ™ równoczeÅ›nie, że ta pozycja ma szansÄ™, ze wzglÄ™du na swój temat i relatywnie przystÄ™pny jÄ™zyk, speÅ‚nić też funkcjÄ™ publikacji popularnonaukowej, która mogÅ‚aby dotrzeć także do współczesnych hobbystów zajmujÄ…cych siÄ™ historiÄ… gier. Z recenzji prof. dr. hab. MirosÅ‚awa Filiciaka
KUP TERAZ