Cena: 35.84 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz Obraz w relacjach spoÅ‚ecznych za 35.84 zł w księgarni lideria.pl
Wynajem komputerów
Świat obrazów - w postaci rzeźby, architektury, malarstwa, przekazów telewizyjnych i komputerowych - wymaga refleksji i socjologicznej analizy. Pu...
zobacz więcej informacji
Cena: 35.84 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz Obraz w relacjach spoÅ‚ecznych za 35.84 zł w księgarni lideria.pl
Wydawca: Wydawnictwo Wam
Kategoria: Ebooki i Audiobooki / Nauki humanistyczne / Psychologia, socjologia
ISBN: ab9b02440275e3bbc98a0e842ae5b932
Waga: b/d kg
Rok wydania: b/d
Świat obrazów - w postaci rzeźby, architektury, malarstwa, przekazów telewizyjnych i komputerowych - wymaga refleksji i socjologicznej analizy. Publikacja ta w przystępnej formie prezentuje problem szeroko rozumianego obrazu w świetle katolickiej nauki społecznej. Książka stanowi drugą część serii poświęconej środkom masowego przekazu (cz. I - Słowo w relacjach społecznych).
Spis treści
1. WIDZENIE, OCZY CZÅOWIEKA 9 A. Oczy czÅ‚owieka 10 B. Fizjologia widzenia 13 C. Uzbrojenie oka 17 D. Obraz i Å›wiadomość 19 E. Obrazowy charakter współczesnej kultury 22 2. SOCJOLOGIA MALARSTWA 25 A. OkreÅ›lenie malarstwa 26 B. U poczÄ…tku obrazu 29 C. Różne sposoby przedstawiania i oglÄ…dania 33 D. Funkcje malarstwa 37 E. Współczesna ikonosfera 42 3. RZEŹBA - TRZECI WYMIAR NA SÅUÅ»BIE SPOÅECZNEJ 45 A. Co to jest rzeźba 46 B. Z historii rzeźby 48 C. Religijna funkcja rzeźby 53 D. Rzeźba propagandowa 57 E. Współczesność poszukiwania 63 4. KOÅšCIÓŠO OBRAZACH 67 A. Biblia o obrazach 68 B. Obrazy starożytnego chrzeÅ›cijaÅ„stwa 70 C. IkonoklaÅ›ci 77 D. KoÅ›ciół mecenasem sztuki 81 E. Teologia obrazu 84 5. MIASTO I JEGO ARCHITEKTURA - NAJWIĘKSZE RZEŹBY 87 A. Historia miasta 88 B. Architektura 93 C. SpoÅ‚eczna rola miasta 97 D. Miasto hasÅ‚em propagandy 99 E. Sacrum w mieÅ›cie 106 6. MUZEUM - PAMIĘĆ SPOÅECZNA 110 A. Pamięć spoÅ‚eczna 110 B. Historia muzeów 113 C. Rodzaje i funkcje muzeów 117 D. Pamięć manipulowana 120 E. Zanik pamiÄ™ci? 125 7. FUNKCJE SPOÅECZNE TEATRU 128 A. Miejsce teatru w kulturze 129 B. Religijne korzenie teatru 133 C. Teatr dla wÅ‚adzy 137 D. Spektakle propagandowe 142 E. KoÅ›ciół o tearze 146 8. FOTOGRAFIA - NAJLEPSZA IMITACJA RZECZYWISTOÅšCI 152 A. Z historii fotografii 153 B. Fenomen fotografii 155 C. Funkcje fotografii 157 D. Fotografia propagandowa 161 E. W trosce o dobrÄ… fotografiÄ™ 164 9. FILM - RUCHOMY OBRAZ ÅšWIATA 169 A. Historia 169 B. Idea filmu 173 C. CzÅ‚owiek w spotkaniu z filmem 178 D. Film jako perswazja 183 E. KoÅ›ciół o filmie 185 10. KINO - ZABAWA RUCHOMYM OBRAZEM 191 A. Zabawy czÅ‚owieka 192 B. Powstanie i rozwój kin 194 C. Odbiorcy filmów 198 D. Oferta 201 E. Kino przyszÅ‚oÅ›ci 205 11. WIDEO - DOMOWA KULTURA OBRAZOWA 208 A. Historia 208 B. Technika obrazu wideo 211 C. Specyfika obrazu wideo 214 D. Kino domowe 217 E. Wideo w duszpasterstwie 218 12. PROPAGANDA WIZUALNA 222 A. Plakat polityczny 222 B. Film i kino propagandowe 227 C. Propaganda telewizyjna 234 D. FaÅ‚szywy obraz 239 E. Mity antykoÅ›cielne 243 13. IDEA TELEWIZJI 247 A. Historia telewizji 247 B. Technologia programu telewizyjnego 251 C. Zróżnicowanie oferty 255 D. Funkcje telewizji 259 E. Cel i misja telewizji 264 14. HOMO TELEVISIOSUS 268 A. Statystyka telewizyjna 269 B. Uzależnienie ekranowe 271 C. Dezinformacja 278 D. NaÅ›ladownictwo 280 E. Telewizyjna pamięć 283 15. REKLAMA NA EKRANIE 288 A. Historia reklamy 288 B. Sposoby tworzenia reklam 292 C. Wyższość wizji 296 D. Granice reklamy 301 E. Skazani na reklamÄ™ 304 16. TV REALITY 306 A. Sztuka bliska życiu 307 B. "Å»ywa telewizja" 310 C. ZaÅ‚ożenia 314 D. Przyczyny popularnoÅ›ci 317 E. Próby oceny 319 17. PRZEMOC NA EKRANIE 323 A. Zjawisko agresji i przemocy 324 B. Ekranowe wojny 329 C. Strach na sprzedaż 332 D. Skutki ekranowej przemocy 334 E. Wolność od przemocy 338 18. PORNOGRAFIA 342 A. Co to jest pornografia? 343 B. Pornografia w mediach 347 C. Psychologiczno-socjologiczne skutki pornografii 351 D. KoÅ›ciół o pornografii 356 E. Przeciw pornografii 361 19. KOÅšCIÓŠO TELEWIZJI 364 A. Ostrożny optymizm wobec nowoÅ›ci 365 B. NarzÄ™dzie dialogu ze Å›wiatem 369 C. Przydatność dla ewangelizacji 373 D. Współtworzenie telewizji 375 E. Instrukcje duszpasterskie 378 20. TWÓRCA I IDOL 384 A. PosÅ‚anie artysty 385 B. Artysta i Twórca 387 C. Idol 391 D. Twórcy a wÅ‚adcy 396 E. Odpowiedzialność twórców za ksztaÅ‚t kultury 400 21. KOMPUTER 404 A. Historia 404 B. Rzeczywistość wirtualna 407 C. Gry komputerowe 410 D. CzÅ‚owiek a komputer 414 E. Etyka a komputer 418 22. INTERNET 421 A. Historia 422 B. Możliwość Internetu 424 C. CyberprzestrzeÅ„ 427 D. Negatywny wpÅ‚yw Internetu 431 E. Internet a prawo 435 23. CIAÅO LUDZKIE JAKO OBRAZ 439 A. PosÅ‚ugiwanie siÄ™ ciaÅ‚em 440 B. Odzież i ubranie 446 C. Malowanie ciaÅ‚a 451 D. Tatuaż i piercing 453 E. Chirurgia plastyczna 459 24. ETYKA OBRAZU 462 A. ZwiÄ…zek obrazu z moralnoÅ›ciÄ… 462 B. "Prawdomówność" obrazu 465 C. Poszanowanie godnoÅ›ci i praw osoby ludzkiej 468 D. Odpowiedzialność spoÅ‚eczna 471 E. SpoÅ‚eczna samoobrona przed zÅ‚ym obrazem 474
KUP TERAZ