Cena: 14.16 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz Modelowanie i implementacja systemów informatycznych za 14.16 zł w księgarni lideria.pl
Książka poÅ›wiÄ™cona jest problematyce wytwarzania oprogramowania z wykorzystaniem podejÅ›cia obiektowego i notacji UML. Szczególny nacisk poÅ‚oÅ...
zobacz więcej informacji
Cena: 14.16 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz Modelowanie i implementacja systemów informatycznych za 14.16 zł w księgarni lideria.pl
Wydawca: Publishing Self
Kategoria: Ebooki i Audiobooki / Nauki ścisłe, przyrodnicze i technika / Informatyka
ISBN: dfb23677a940f77ad5f305b32902d392
Waga: b/d kg
Rok wydania: b/d
Książka poświęcona jest problematyce wytwarzania oprogramowania z wykorzystaniem podejścia obiektowego i notacji UML. Szczególny nacisk położono na przełożenie teoretycznych pojęć obiektowości na praktyczne odpowiedniki implementacyjne. Na konkretnym, biznesowym przykładzie (wypożyczalnia wideo) opisano poszczególne fazy wytwarzania oprogramowania: analiza, projekt, implementacja, testowanie ze szczególnym uwzględnieniem tych dwóch środkowych. Opis poparto implementacją biblioteki (dla języka Java) ułatwiającej stosowanie niektórych pojęć obiektowości (ekstensja, asocjacje, ograniczenia, dziedziczenie) oraz prototypem częściowo realizującym funkcjonalność wspomnianej wypożyczalni wideo (również dla języka Java). Przy pisaniu książki wykorzystano doświadczenia autora płynące z pracy w Polsko-Japońskiej Wyższej Szkole Technik Komputerowych oraz uczestnictwa w różnych projektach komercyjnych oraz naukowo-badawczych. Odbiorcami publikacji mogą być wszyscy zainteresowani współczesnymi obiektowymi językami programowania takimi jak Java, C# czy C++. Książka szczególnie polecana jest dla studentów nauk informatycznych chcących pogłębić swoją wiedzę dotyczącą analizy, modelowania oraz implementacji nowoczesnych systemów komputerowych.
Spis treści
1 Wprowadzenie 8
2 Analiza 10
2.1 Wymagania klienta 11
2.2 Wymagania dla Wypożyczalni wideo 12
2.3 Przypadki użycia 14
2.4 Diagram klas 25
2.5 Diagram aktywności 94
2.6 Diagram stanów 95
3 Projektowanie 97
3.1 Klasy 98
3.2 Asocjacje 131
3.3 Dziedziczenie 175
3.4 Ograniczenia i inne konstrukcje 206
3.5 Model relacyjny 217
3.6 Użyteczność graficznych interfejsów użytkownika 249
3.7 Projekt dla Wypożyczalni wideo 259
4 Implementacja i testowanie 280
4.1 Wprowadzenie 280
4.2 ZarzÄ…dzanie danymi 287
4.3 Logika biznesowa 293
4.4 Implementacja Graficznego Interfejsu Użytkownika 295
4.5 Testowanie 299
5 Uwagi końcowe 302
Bibliografia 304
Ważniejsze informacje związane z Wypożyczalnią wideo 306
Indeks 308
Spis ilustracji 310
Spis listingów 316
KUP TERAZ