Cena: 27.86 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz Edukacja maÅ‚ego dziecka, t.3. Nowe konteksty, poglÄ…dy i doÅ›wiadczenia za 27.86 zł w księgarni lideria.pl
Trzeci tom pracy Edukacja małego dziecka , zatytułowany Nowe konteksty, poglądy i doświadczenia , kontynuuje refleksje dotyczące pracy pe...
zobacz więcej informacji
Cena: 27.86 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz Edukacja maÅ‚ego dziecka, t.3. Nowe konteksty, poglÄ…dy i doÅ›wiadczenia za 27.86 zł w księgarni lideria.pl
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Kategoria: Ebooki i Audiobooki / Książki dla dzieci i młodzieży / Edukacja
ISBN: 23e3612001c55dbb9cf5cc118ad0080f
Waga: b/d kg
Rok wydania: b/d
Trzeci tom pracy Edukacja małego dziecka, zatytułowany Nowe konteksty, poglądy i doświadczenia, kontynuuje refleksje dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym. Zaprezentowano w nim autorskie poglądy i/lub wyniki cząstkowych badań prowadzonych w tym zakresie. Mimo że w niektórych przypadkach badania te wykonano na małych grupach dzieci (uczniów klas I–III), ich rodziców i nauczycieli, dają one jednak wartościowy poznawczo obraz funkcjonowania współczesnego dziecka w wielu różnorodnych środowiskach (rodzinnym, przedszkolnym, szkolnym i pozaszkolnym, rówieśniczym, medialnym).
Tom otwiera część zatytułowana Nowe konteksty edukacji małego dziecka, w której autorzy poszczególnych rozdziałów interpretują podstawowe kategorie – dziecka i dzieciństwa – w kontekście przemian edukacyjnych wyznaczanych zmianą społeczną. Podejmują także próbę wskazania nowych orientacji i strategii edukacyjnego działania, ze szczególnym uwzględnieniem refleksyjności i myślenia krytycznego odnoszących się do poszukiwania, tworzenia i zmiany zarówno w działalności dziecka, jak i nauczyciela.
Część druga – Doświadczenia edukacji przed- i wczesnoszkolnej w Czechach i na Słowacji – poszerza nakreśloną problematykę o obszar edukacyjnych doświadczeń naszych południowych sąsiadów. Autorki opracowań nawiązują do najnowszych prawnych regulacji oświatowych, które wprowadziły szereg zmian w czeskiej i słowackiej edukacji elementarnej. Zmiany te dotyczą głównie charakteru instytucji zajmujących się kształceniem dzieci przed- i wczesnoszkolnych, i obejmują: model edukacji, proces kształcenia, program nauczania, metodę planowania edukacji oraz ewaluację wyników kształcenia.
Ostatnia część tomu – Poglądy i doświadczenia dotyczące edukacji małych dzieci w Polsce – obejmuje opracowania skupiające się na kwestiach wspierania różnych form aktywności (myślowej, metaforycznej, matematycznej) i rozwoju (emocjonalnego, społecznego, kulturowego) dziecka. Prezentowane poglądy i doświadczenia odnoszą się również do problematyki zagospodarowania czasu wolnego dzieci, jak i przejawianych przez nie zachowań ryzykownych, warunkowanych między innymi dysfunkcyjnością współczesnej rodziny.
Spis treści
Wprowadzenie 9 NOWE KONTEKSTY EDUKACJI MAÅEGO DZIECKA 13 IWONA SAMBORSKA Przemiana dzieciÅ„stwa jako wyznacznik przemian edukacyjnych 15 IWONA CZAJA-CHUDYBA Nieobecna praktyka – o wykorzystaniu strategii rozwijajÄ…cych krytycznÄ… refleksjÄ™ w edukacji wczesnoszkolnej 29 SONIA CZUDEK-ÅšLĘCZKA, ARKADIUSZ WÄ„SIŃSKI Opieka wnuków nad dziadkami w przestrzeni wspólnoty rodzinnej 42 TATIANA KÅOSIŃSKA Problemy wczesnej edukacji medialnej 68 MAÅGORZATA ZALEWSKA-BUJAK Wychowanie dla bezpieczeÅ„stwa we współczesnym spoÅ‚eczeÅ„stwie. Wybrane dylematy i zagrożenia 79 KATARZYNA WOJCIECHOWSKA BezpieczeÅ„stwo w życiu przedszkolaka – komunikat z badaÅ„ 91 BEATA KOZIEÅ Zjawisko krzywdzenia dzieci – próba analizy wybranych raportów 104 DOÅšWIADCZENIA EDUKACJI PRZED- I WCZESNOSZKOLNEJ W CZECHACH I NA SÅOWACJI 115 RADMILA BURKOVIÄŒOVà Current nature of children's education in Czech pre-school institutions 117 ALEXANDRA TOMÃÅ OVà Školnà vzdÄ›lávacà program a plán autoevaluace mateÅ™ské Å¡koly 130 ALENA DOUÅ KOVà Potreby detà a Å¡pecifické mikroprostredie materskej Å¡koly v Slovensko 139 SOŇA KARIKOVà Školská spôsobilost' – podmienka pre zvládnutie roly Å¡koláka 151 POGLÄ„DY I DOÅšWIADCZENIA DOTYCZÄ„CE EDUKACJI MAÅYCH DZIECI W POLSCE 165 ANNA BUÅA Wspieranie samodzielnoÅ›ci myÅ›lowej uczniów klas poczÄ…tkowych w praktyce szkolnej 167 RENATA RECLIK Wspieranie aktywnoÅ›ci matematycznej dzieci w mÅ‚odszym wieku szkolnym 179 MONIKA WIÅšNIEWSKA-KIN MyÅ›lenie metaforyczne dzieci w wieku wczesnoszkolnym – niewykorzystane i zaniedbane możliwoÅ›ci, zanikajÄ…ca szansa 189 JOLANTA BONAR Zadania edukacyjne jako czynnik wspierajÄ…cy rozwój dzieci w mÅ‚odszym wieku szkolnym 197 BOÅ»ENA GRZESZKIEWICZ Rozwój emocjonalno-spoÅ‚eczny dzieci w wieku przedszkolnym 209 ALEKSANDRA SKOWROŃSKA Potrzeba ksztaÅ‚towania kompetencji spoÅ‚eczno-emocjonalnych maÅ‚ego dziecka 222 BARBARA CHOJNACKA-SYNASZKO Dzieci w mÅ‚odszym wieku szkolnym wobec oferty zagospodarowania czasu wolnego w placówkach Å›wietlicowych 239 JACEK STELMACH Zachowania ryzykowne maÅ‚ych dzieci jako przejaw socjopatologii rodziny na pograniczu polsko-czeskim 252 Informacja o autorach 275
KUP TERAZ