Cena: 20.86 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepeÅ‚nosprawnych, t. 3 za 20.86 zł w księgarni lideria.pl
       W treści kolejnego, trzeciego już tomu z serii „Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych†zosta...
zobacz więcej informacji
Cena: 20.86 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepeÅ‚nosprawnych, t. 3 za 20.86 zł w księgarni lideria.pl
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Kategoria: Ebooki i Audiobooki / Książki dla dzieci i młodzieży / Edukacja
ISBN: 477ca807568f4be31ead03de8b22eb6a
Waga: b/d kg
Rok wydania: b/d
       W treści kolejnego, trzeciego już tomu z serii „Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych†zostały wydzielone trzy zasadnicze części. Ich spoiwem jest problematyka edukacji i prawnych kontekstów społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych.
       W pierwszej części zaprezentowano tematykę kształcenia uczniów niepełnosprawnych w wybranych krajach europejskich. Druga zawiera próbę wielozakresowego spojrzenia na rodzimy system kształcenia specjalnego. Meritum ostatniej części książki stanowią zagadnienia prawne i etyczne. Są one rozpatrywane w trzech głównych nurtach: prawa dziecka do akceptacji i szacunku, wsparcia społecznego oraz realizacji zasad sprawiedliwości społecznej w odniesieniu do osób niepełnosprawnych.
       Autorzy mają nadzieję, że przedstawione koncepcje staną się przyczynkiem do dyskusji nad efektywnością edukacji specjalnej i koniecznością poszukiwania nowych, lepszych rozwiązań pracy dydaktycznej, wychowawczej z osobami wymagającymi szczególnego wsparcia edukacyjnego.
Spis treści
Wprowadzenie (Zenon Gajdzica) 9 Introduction (Zenon Gajdzica) 11 Część I. Problemy ksztaÅ‚cenia uczniów niepeÅ‚nosprawnych w wybranych krajach europejskich 15 Otto Speck Zmiany uwarunkowaÅ„ rozwoju pedagogiki specjalnej w Niemczech 15 Anna Firkowska-Mankiewicz Edukacja na poziomie Å›rednim mÅ‚odzieży z niepeÅ‚nosprawnoÅ›ciÄ… intelektualnÄ… – z doÅ›wiadczeÅ„ krajów zachodnich 27 Petr Franiok DoÅ›wiadczenia z edukacjÄ… upoÅ›ledzonych umysÅ‚owo w Niemczech 39 Ladislav Horňák KsztaÅ‚cenie uczniów w granicznej strefie opóźnienia umysÅ‚owego na SÅ‚owacji 51 Ján HuÄÃk MożliwoÅ›ci przygotowania zawodowego niepeÅ‚nosprawnych umysÅ‚owo w Republice SÅ‚owackiej 65 Aleksandra ZawiÅ›lak Organizacja ksztaÅ‚cenia specjalnego w duÅ„skiej szkole podstawowej 79 Część II. Polski system ksztaÅ‚cenia specjalnego – orientacje teoretyczno-badawcze 97 Adam Stankowski Pedagogika specjalna czy pedagogika szkoÅ‚y specjalnej? (organizacja procesów) 97 Grzegorz Szumski Orientacje teoretyczne w badaniach ksztaÅ‚cenia osób niepeÅ‚nosprawnych i ich implikacje praktyczne 107 Anna Gajdzica KsztaÅ‚cenie specjalne w kontekÅ›cie wybranych zmian w systemie oÅ›wiaty w Polsce 123 Zenon Gajdzica Perspektywa badaÅ„ nad systemem ksztaÅ‚cenia uczniów niepeÅ‚nosprawnych w Polsce – analiza możliwej i podejmowanej problematyki badaÅ„ 137 Część III. Prawne i etyczne aspekty funkcjonowania osób niepeÅ‚nosprawnych w Polsce 153 WÅ‚adysÅ‚aw Dykcik Prawo dziecka do akceptacji, szacunku i przyjaznego porozumiewania siÄ™ z rodzicami (chcemy dzieci chcianych i kochanych przez mÄ…drych i odpowiedzialnych wychowawczo rodziców) 153 Anna Nowak Rola prawa w systemie wsparcia spoÅ‚ecznego osób niepeÅ‚nosprawnych 171 Bernadeta SzczupaÅ‚ Prawa osób niepeÅ‚nosprawnych w aspekcie realizacji zasad sprawiedliwoÅ›ci spoÅ‚ecznej 181
KUP TERAZ