Cena: 26.60 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz Sztuka bycia uczniem i nauczycielem za 26.60 zł w księgarni lideria.pl
Najatrakcyjniejsze wyposażenie łazienki.
Pedagogika współbycia podkreÅ›la znaczenie współpracy i życzliwej przestrzeni interpersonalnej, a odwoÅ‚ujÄ…c siÄ™ do zasad: osoba przed rzeczÄ...
zobacz więcej informacji
Cena: 26.60 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz Sztuka bycia uczniem i nauczycielem za 26.60 zł w księgarni lideria.pl
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Kategoria: Ebooki i Audiobooki / Książki dla dzieci i młodzieży / Edukacja
ISBN: 80f9798d101e32abcf78691baea63ca7
Waga: b/d kg
Rok wydania: b/d
Pedagogika współbycia podkreśla znaczenie współpracy i życzliwej przestrzeni interpersonalnej, a odwołując się do zasad: osoba przed rzeczą, etyka przed techniką, być przed mieć, miłosierdzie przed sprawiedliwością – nawiązuje do upowszechnianej przez Jana Pawła II cywilizacji miłości. W tejże pedagogice mieści się zarówno sztuka bycia nauczycielem, jak i uczniem oraz sztuka bycia człowiekiem w tych nie tak łatwych czasach.
Wszystkie teksty składające się na niniejszą publikację są, jak mówi jedna z Autorek, opowieścią o wychowaniu; opowieścią o wychowaniu do człowieczeństwa, opowieścią niosącą pierwiastek dobra, nadziei i wiary w człowieka. Tak zresztą można scharakteryzować całą serię „Nauczyciele – Nauczycielom†ukazującą się już dziesięć lat. Jej autorzy, współautorzy i czytelnicy jednogłośnie stwierdzają, że seria pomaga przywrócić prawo takim wartościom, jak odczuwanie, przeżywanie, tworzenie, uspołecznienie, miłość i życie.
Niniejszy tom, bÄ™dÄ…cy w pewnym sensie podsumowaniem dziesiÄ™ciolecia serii „Nauczyciele – Nauczycielomâ€, stanowi jednoczeÅ›nie prezentacjÄ™ koncepcji pedagogiki współbycia, której zasadniczym zaÅ‚ożeniem jest sztuka bycia czÅ‚owiekiem.
Spis treści
Część I. Seria „Nauczyciele – Nauczycielom†w opinii współautorów i czytelników 9 WiesÅ‚awa Korzeniowska, Andrzej Murzyn; WstÄ™p 9 Kazimierz Denek; WartoÅ›ci w książkach pedagogicznych serii „Nauczyciele – Nauczycielom†12 Beata Oelszlaeger; Seria „Nauczyciele – Nauczycielom†jako inspiracja do ksztaÅ‚cenia studentów pedagogiki (kilka refleksji) 24 Antoni Gwizdak; Samowychowanie oraz samorzÄ…dność jako elementy procesów edukacyjnych w ujÄ™ciu autorów serii „Nauczyciele – Nauczycielom†30 MaÅ‚gorzata Znaj; Seria „Nauczyciele – Nauczycielom†jako wypowiedź o przyjaźni i miÅ‚oÅ›ci 35 WiesÅ‚awa Korzeniowska; Tradycja i współczesność w serii „Nauczyciele – Nauczycielom†39 Alina Górniok-Naglik; Obecność literatury w serii „Nauczyciele – Nauczycielom†45 Ewa Kochanowska; MaÅ‚e formy literackie i potoczne w serii „Nauczyciele – Nauczycielom†53 Lidia Wollman; Kreatywność jako dziaÅ‚anie edukacyjne w serii „Nauczyciele – Nauczycielom†61 Jadwiga UchyÅ‚a-Zroski; Istota muzyki w Å›wiecie dziecka a wÄ…tki muzyczne w serii „Nauczyciele – Nauczycielom†67 Beata Wojtal; WÄ…tki ludyczne w serii „Nauczyciele – Nauczycielom†73 Bernadeta Niesporek-Szamburska, Helena Synowiec; Wokół Dziecka. Seria „Nauczyciele – Nauczycielom†w opinii studentek polonistyki 80 Część II. Wokół pedagogiki współbycia 85 BronisÅ‚awa Dymara; Sztuka bycia uczniem i nauczycielem. Bliżej uczenia siÄ™ – nauczania kompleksowego i pedagogiki współbycia 85 Urszula DÄ™bska; Dynamizm wartoÅ›ciowania drogÄ… ku peÅ‚niejszemu współbyciu 106 Urszula MorszczyÅ„ska; Pedagogiczne dylematy aksjologicznej kwalifikacji czynu 115 Maria Z. Pulinowa; O potrzebie formowania siÄ™ wspólnoty nauczycielskiej 124 Justyna Sikora; Przygotowanie przyszÅ‚ych nauczycieli do twórczoÅ›ci w peÅ‚nieniu ról zawodowych 130 Lucyna Skorecka; Odwaga bycia kreatywnym 136 Jadwiga Szymaniak; O kulturÄ™ kontaktów spoÅ‚ecznych w szkole 140 Danuta Waloszek; Meandry ochrony dziecka i dzieciÅ„stwa 149 Agnieszka Olczak; Aktywność twórcza w przedszkolu szansÄ… odkrywania przez dziecko mechanizmów spoÅ‚ecznych 161 Maria SzymaÅ„ska; DoroÅ›li i dzieci – Å›wiat zawarty w rysunkach przedszkolaków (czyli o porozumiewaniu siÄ™ przez sztukÄ™) 168 Elżbieta Maria Minczakiewicz; „Teatr z Å‚yżki†jako inspiracja pedagogii serca, umysÅ‚u i woli dzieci o zróżnicowanych potrzebach i możliwoÅ›ciach rozwoju 177 Elżbieta Napora; Rysunek jako źródÅ‚o informacji o szansach i zagrożeniach rozwoju dziecka ze strony Å›rodowiska rodzinnego 185 Anetta Soroka-Fedorczuk; ŹródÅ‚a informacji o osobach niepeÅ‚nosprawnych z perspektywy dzieci w wieku przedszkolnym 198 Urszula SzuÅ›cik; Dziecko i nauczyciel w dziaÅ‚aniach artystycznych – gÅ‚osy o plastyce i piÄ™knie 205 Alicja Skibicka; Kto może uksztaÅ‚tować twórczego ucznia? 209 Helena Danel-Bobrzyk; Rola rodziny w ksztaÅ‚towaniu aktywnych postaw dziecka z udziaÅ‚em muzyki 214 Maciej KoÅ‚odziejski; Åšrodowiskowy kontekst rozwoju muzycznego dziecka Implikacje gordonowskie 222 RadosÅ‚aw TarczoÅ„; Muzyka relaksacyjna w dziaÅ‚aniu terapeuty muzycznego – z badaÅ„ wÅ‚asnych 227 Adam Adamski; Rola taÅ„ca i rytmiki dla ukÅ‚adu biologicznego czÅ‚owieka w Å›wietle nowego paradygmatu psychologicznego 237 MaÅ‚gorzata Bortliczek, Izabela Åuc; Nieoficjalne sÅ‚ownictwo uczniowskie wyrazem twórczej postawy jÄ™zykowej 248 MaÅ‚gorzata Iwanowicz; Wychowanie jÄ™zykowo-stylistyczne w toku ksztaÅ‚cenia polonistycznego na poziomie starszych klas szkoÅ‚y podstawowej 264 Adriana Adamska; UdziaÅ‚ wymiaru ponadempirycznego w procesie wychowawczym 271 Danuta Kocurek; MÅ‚odzież w Å›wiecie maÅ‚ej ojczyzny – w Å›wietle badaÅ„ ankietowych 283 WacÅ‚aw Korzeniowski; Dziecko w Å›wiecie cywilizacji technicznej 288 Izabela Gomółka-Walaszek; Różnice progresu rozwojowego bliźniÄ…t 293 Bibliografia (wybór) 301
KUP TERAZ