Cena: 5.00 zł
Sklep: ebookpoint.pl
Kup teraz Aspiracje materialistyczne mÅ‚odzieży w kontekÅ›cie preferowanych wartoÅ›ci dobrostanu za 5.00 zł w księgarni ebookpoint.pl
Poprzednie badania aspiracji materialistycznych wykazały, że aspiracje dotyczące bogactwa, sławy i atrakcyjności fizycznej wiążą się z obniż...
zobacz więcej informacji
Cena: 5.00 zł
Sklep: ebookpoint.pl
Kup teraz Aspiracje materialistyczne mÅ‚odzieży w kontekÅ›cie preferowanych wartoÅ›ci dobrostanu za 5.00 zł w księgarni ebookpoint.pl
Wydawca: ebookpoint
Kategoria: bez kategorii
ISBN: 8df1ea7c60a3c6aa82ced1400c26119c
Waga: b/d kg
Rok wydania: b/d
Poprzednie badania aspiracji materialistycznych wykazaÅ‚y, że aspiracje dotyczÄ…ce bogactwa, sÅ‚awy i atrakcyjnoÅ›ci fizycznej wiążą siÄ™ z obniżonym dobrostanem u mÅ‚odzieży. Zgodnie z tym poglÄ…dem przetestowano zwiÄ…zki aspiracji materialistycznych dotyczÄ…cych orientacji materialistycznej, przyszÅ‚ych zarobków oraz przywiÄ…zywania siÄ™ do marek z preferowanymi wartoÅ›ciami, poziomem odczuwanego stresu i satysfakcjÄ… z życia z u mÅ‚odzieży. Uzyskane wyniki wskazaÅ‚y, że dobrym predyktorem aspiracji materialistycznych jest wartość wÅ‚adzy (badanie 1 i badanie 2). Wartość wÅ‚adzy tÅ‚umaczyÅ‚a orientacjÄ™ materialistycznÄ…, aspiracje dotyczÄ…ce przyszÅ‚ych zarobków oraz przywiÄ…zywanie siÄ™ do marek u badanej mÅ‚odzieży. Aspiracje dotyczÄ…ce przyszÅ‚ych zarobków wiÄ…zaÅ‚y siÄ™ również pozytywnie z preferowaniem wartoÅ›ci bezpieczeÅ„stwa i negatywnie z poziomem odczuwanego stresu (badanie 1). PrzywiÄ…zywanie siÄ™ do marek wiÄ…zaÅ‚o siÄ™ z preferowaniem wartoÅ›ci symbolicznych w zakupie i obniżonÄ… satysfakcjÄ… z życia (badanie 2). Previous studies on materialistic aspirations indicated that aspirations concerning financial success, popularity and appearance are linked with lowered well-being in adolescents. Consistently with this view, I tested the relationship between materialistic aspirations (understood as materialistic orientation), future salary aspirations and brand attachment, as one group, and preferred values, level of perceived stress and life satisfaction of adolescents, as another group. The results show that power value preference is a good predictor of materialistic aspirations. Power value preference explains materialistic orientation, future salary aspirations and brand attachment of adolescents. Future salary aspirations correlate positively with preferred safety value and negatively with the level of stress perception. Brand attachment is linked with preference of purchase symbolic values and lowered life satisfaction.
KUP TERAZ