Cena: 17.36 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz Rozpoznawanie i stymulowanie cech inteligencji oraz myÅ›lenia twórczego w domu i szkole za 17.36 zł w księgarni lideria.pl
Praca zawiera podstawowe informacje teoretyczne dotyczące zdolności oraz sposoby diagnozowania dwóch obszarów rozważań – cech inteligencji o...
zobacz więcej informacji
Cena: 17.36 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz Rozpoznawanie i stymulowanie cech inteligencji oraz myÅ›lenia twórczego w domu i szkole za 17.36 zł w księgarni lideria.pl
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Kategoria: Ebooki i Audiobooki / Nauki humanistyczne / Psychologia, socjologia
ISBN: 912d88c72c1cf025ea4bd5af5e6a8786
Waga: b/d kg
Rok wydania: b/d
Praca zawiera podstawowe informacje teoretyczne dotyczące zdolności oraz sposoby diagnozowania dwóch obszarów rozważań – cech inteligencji oraz myślenia twórczego, stanowiących podstawowe uwarunkowania sukcesów szkolnych i życiowych dzieci i młodzieży. W oparciu o powyższe przedstawiono główne sposoby stymulowania wymienionych właściwości psychicznych oraz drogę przygotowania nauczycieli do działań na rzecz rozwoju zdolności uczniów.
Prezentowana publikacja odpowiada na postulat rozwijania zdolności uczniów, w tym kreatywności – wynikający z założeń reformowanej szkoły.
Książka powinna zainteresować wszystkich, którzy są przekonani o istotnym znaczeniu umiejętności diagnozowania zdolności uczniów i ich rozwijania w edukacji szkolnej, a więc: nauczycieli wszystkich typów szkół i wszystkich przedmiotów nauczania, studentów kierunków pedagogicznych, nauczycieli akademickich pracujących w kolegiach nauczycielskich, w wyższych szkołach pedagogicznych i uniwersytetach, pracowników pedagogicznych ośrodków doskonalenia nauczycieli oraz biblioteki uniwersyteckie i pedagogiczne, jak również stowarzyszenia oświatowe.
Spis treści
WstÄ™p 9 I. Cechy intelektualne i ich rozpoznawanie 15 1. Analiza pojÄ™cia „zdolność†15 2. Teorie inteligencji 17 3. Poznawanie poziomu cech intelektualnych jednostki 21 3.1. Åatwość wypowiedzi werbalnych 23 3.2. Bogaty zasób sÅ‚ownictwa 24 3.3. Znajomość pojęć wykraczajÄ…cych poza program nauczania 27 3.4. Szeroki zakres wiedzy z interesujÄ…cych jednostkÄ™ dziedzin 28 3.5. Systematyczne czytelnictwo 28 3.6. Rozumienie trudniejszych treÅ›ci 29 3.7. Sensowność wypowiedzi 29 3.8. Logiczne wyciÄ…ganie wniosków 30 3.9. Szybkie znajdowanie rozwiÄ…zaÅ„ w nowych sytuacjach 30 3.10. Åatwość skupiania uwagi 31 3.11. Spostrzegawczość – zwracanie uwagi na istotne elementy 31 3.12. Åatwość tworzenia wyobrażeÅ„ przestrzennych 32 3.13. Stosowanie skutecznych sposobów uczenia siÄ™ i zapamiÄ™tywania wiedzy 34 3.14. Brak trudnoÅ›ci w procesie uczenia siÄ™ 35 4. Dlaczego nauczyciele i rodzice powinni poznawać poziom inteligencji dzieci i mÅ‚odzieży? 36 II. MyÅ›lenie twórcze i jego rozpoznawanie 43 1. Teorie twórczoÅ›ci 43 2. Rozpoznawanie poziomu myÅ›lenia twórczego 47 2.1. Obserwacyjne przejawy poziomu myÅ›lenia dywergencyjnego 49 2.2. Testy myÅ›lenia dywergencyjnego 53 3. Znaczenie analizy poziomu myÅ›lenia twórczego 63 III. Stymulowanie cech indywidualnych w procesie wychowania i ksztaÅ‚cenia 67 1. Podstawowe zaÅ‚ożenia 67 2. Wspomaganie rozwoju dziecka w domu 70 3. Zakres i sposoby stymulowania cech intelektualnych 74 4. Zakres i sposoby stymulowania myÅ›lenia twórczego 79 4.1. Twórczy nauczyciele 80 4.2. DziaÅ‚ania rozwijajÄ…ce twórcze myÅ›lenie dzieci i mÅ‚odzieży 83 IV. Uwagi koÅ„cowe 93 Bibliografia 99 Aneksy 105
KUP TERAZ