Cena: 39.50 zł
Sklep: madbooks.pl
Kup teraz GawÄ™dy o operze za 39.50 zł w księgarni madbooks.pl
Skąd się wzięła opera? Czy pierwotnie była ona sztuką dworską, czy rozrywką gawiedzi? W jakich opałach znajdowali się najw...
zobacz więcej informacji
Cena: 39.50 zł
Sklep: madbooks.pl
Kup teraz GawÄ™dy o operze za 39.50 zł w księgarni madbooks.pl
Wydawca: brak danych
Kategoria: Beletrystyka/Biograficzna
ISBN: 9788301208264
Waga: 0.4300 kg
Rok wydania: 2020
- Skąd się wzięła opera?
- Czy pierwotnie była ona sztuką dworską, czy rozrywką gawiedzi?
- W jakich opałach znajdowali się najwybitniejsi kompozytorzy?
- Czy nuty można zapisać w testamencie?
- Kto mógł zarzucić Mozartowi nadmiar nut w kompozycji?
- Skąd się wziął reżyser w operze?
- Kto zarzucił Mozartowi zbyt dużą liczbę nut?
- Jak brzmiał anielski głos trzeciej płci?
- Kiedy na scenie pojawiła się nagość?
- Czym jest opera w świecie współczesnej polityki?
Na te i wiele innych pytań znajdziecie odpowiedzi w tej książce. Jacek Marczyński snuje pasjonującą opowieść o historii opery, prezentując temat w popularny, przystępny sposób. Całość składa się z gawęd o wybitnych kompozytorach, artystach, o narodzinach opery i przełomach w tym gatunku muzyki. O jego fenomenie i niesłabnącej popularności.
Bohaterami poszczególnych rozdziałów są przede wszystkim najważniejsi kompozytorzy w historii opery. Sylwetki wielkich ludzi opery ukazano na tle obyczajowo-politycznym: wydarzeń epoki, zainteresowań publiczności itd. Poznajemy ich pasje, miłości, przyjaźnie, słabości, rozterki. Opowieść uzupełniają wątki poświęcone najciekawszym współczesnym zjawiskom i artystom operowym: reżyserom, dyrygentom, śpiewakom.
Książka jest przeznaczona dla miłośników muzyki klasycznej: zarówno znawców, jak i osób, które chciałyby zbliżyć się do fascynującego świata opery.
„Francesca Cuzzoni, znana z piÄ™knego gÅ‚osu, ale i z trudnego charakteru, przyjechaÅ‚a do Londynu w pierwszych dniach 1723 r., zaproszona przez Georga Friedricha Händla, który skomponowaÅ‚ nowÄ… operÄ™ Ottone, król Germanii. Niestety, kapryÅ›nej WÅ‚oszce nie spodobaÅ‚a siÄ™ aria jej bohaterki, bo przypominaÅ‚a zwykÅ‚Ä… piosenkÄ™, nie dawaÅ‚a pola do popisu efektownymi trylami. Stanowczo odmówiÅ‚a wiÄ™c jej zaÅ›piewania, ale Händel nie znosiÅ‚ sprzeciwu. OtworzyÅ‚ okno, chwyciÅ‚ wiotkÄ… FrancescÄ™ i krzyknÄ…Å‚, że jeÅ›li natychmiast nie zaÅ›piewa tego, co skomponowaÅ‚, wyrzuci jÄ… na ulicÄ™. Przestraszona Cuzzoni ulegÅ‚a i wiÄ™cej siÄ™ nie sprzeciwiaÅ‚a. Przynajmniej do premiery, potem znów staÅ‚a siÄ™ gwiazdÄ…â€.
Fragment tekstu
KUP TERAZ