Cena: 35.92 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz E-logistyka za 35.92 zł w księgarni lideria.pl
E-logistyka to szerokie zastosowanie najnowszych technologii informacyjnych do wspomagania zarządzania logistycznego przedsiębiorstwem (np. produkcj...
zobacz więcej informacji
Cena: 35.92 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz E-logistyka za 35.92 zł w księgarni lideria.pl
Wydawca: Wydawnictwo Ekonomiczn Polskie
Kategoria: Ebooki i Audiobooki / Ekonomia, biznes
ISBN: 9788320819885
Waga: b/d kg
Rok wydania: b/d
E-logistyka to szerokie zastosowanie najnowszych technologii informacyjnych do wspomagania zarządzania logistycznego przedsiębiorstwem (np. produkcją, gospodarką magazynową, obsługą cykli realizacji zamówień) oraz do wspomagania zarząd E-logistyka to szerokie zastosowanie najnowszych technologii informacyjnych do wspomagania zarządzania logistycznego przedsiębiorstwem (np. produkcją, gospodarką magazynową, obsługą cykli realizacji zamówień) oraz do wspomagania zarządzania jego otoczeniem biznesowym, zwłaszcza łańcuchami dostaw (np. zaopatrzeniem, dystrybucją). Rola logistyki (przeobrażającej się w e-logistykę) we współczesnej gospodarce jest niekwestionowana. (…) by sprostać (…) wyzwaniom, konieczne jest przede wszystkim uporanie się z problemami logistycznymi, których jest coraz więcej (….). Trzeba (…) bowiem indywidualizować oferty naszych produktów i usług, a tym samym je dywersyfikować, odbiorcom należy zapewnić szybkie i małe dostawy, partnerom biznesowym gwarantować coraz większą niezawodność i elastyczność w działaniu, a nasze dobra muszą być szybko i sprawnie przemieszczane niemal po całym świecie. Tego wszystkiego nie da się osiągnąć tradycyjnymi metodami zarządzania logistycznego – i dlatego konieczne jest szybkie zapoznawanie się, odpowiedni dobór, a następnie wdrażanie w funkcjonowanie przedsiębiorstw potencjalnych dobrodziejstw oferowanych przez e-logistykę, w szczególności do budowy coraz popularniejszych e-łańcuchów dostaw (e-supply chains). Książka powinna zainteresować: – studentów kierunków ekonomicznych uczelni wyższych różnych typów, – menedżerów, przedsiębiorców i logistyków dążących do poszerzania swoich kompetencji w zakresie e-logistyki.
Spis treści
WstÄ™p 1. Logistyka w gospodarce elektronicznej (Waldemarz Wieczerzycki, Marek Ciesielski) 1.1. Logistyka w przedsiÄ™biorstwie 1.1.1. Koncepcje i instrumenty zarzÄ…dzania logistycznego przedsiÄ™biorstwem 1.1.2 Informatyczne wspomaganie zarzÄ…dzania logistycznego przedsiÄ™biorstwem 1.2. ÅaÅ„cuchy dostaw 1.2.1. Koncepcje i instrumenty zarzÄ…dzania Å‚aÅ„cuchami dostaw 1.2.2 Informatyczne wspomaganie zarzÄ…dzania Å‚aÅ„cuchami dostaw 2. Istota e-logistyki (Waldemarz Wieczerzycki) 2.1. E-biznes 2.2. Relacje miÄ™dzy e-logistykÄ… a e-biznesem 2.3. Specyfika e-logistyki 2.3.1. Koncentracja na podzbiorze relacji biznesowych 2.3.2. Dominacja produktów i usÅ‚ug materialnych 2.3.3. Powszechność systemów informatycznych klasy ERP 2.3.4. Efektywna i zautomatyzowana komunikacja 2.3.5. Powszechne stosowanie telekomunikacji bezprzewodowej 2.3.6. Korzystanie ze specjalistycznych urzÄ…dzeÅ„ i oprogramowania do automatycznej identyfikacji 2.3.7. Kompleksowe wspomaganie decyzji menedżerskich 2.4. Internetowe serwisy logistyczne 2.5. Zalety e-logistyki 3. Zintegrowane systemy informatyczne (Waldemarz Wieczerzycki, Arkadiusz Kawa) 3.1. Historia rozwoju zintegrowanych systemów informatycznych 3.1.1. Kontrola stanu magazynów (IC) 3.1.2. Planowanie potrzeb materiaÅ‚owych (MRP) 3.1.3. Planowanie potrzeb materiaÅ‚owych w zamkniÄ™tej pÄ™tli procesu produkcyjnego (closed loop MRP) 3.1.4. Planowanie zasobów produkcyjnych (MRP II) 3.2. Istota systemów ERP i korzyÅ›ci biznesowe wynikajÄ…ce z ich zastosowaÅ„ 3.3. Budowa systemów ERP 3.3.1. System bazy danych 3.3.2. Repozytorium aplikacji 3.3.3. Graficzny interfejs użytkownika 3.3.4. ModuÅ‚ zarzÄ…dzania menu 3.3.5. ModuÅ‚ zarzÄ…dzania raportami 3.3.6. ModuÅ‚ jÄ™zyka programowania czwartej generacji 3.3.7. ModuÅ‚ zarzÄ…dzania zapytaniami 3.3.8. ModuÅ‚ zarzÄ…dzania plikami pomocy 3.3.9. ModuÅ‚ zarzÄ…dzania i administrowania aplikacjÄ… 3.3.10. ModuÅ‚ zarzÄ…dzania rozpraszaniem oprogramowania 3.3.11. ModuÅ‚ autoryzacji i ochrony 3.3.12. ModuÅ‚ zarzÄ…dzania kontrolÄ… (audytem) 3.3.13. ModuÅ‚ archiwizacji danych 3.3.14. ModuÅ‚ odzyskiwania danych 3.3.15. ModuÅ‚ zarzÄ…dzania konfiguracjÄ… 3.3.16. ModuÅ‚ zarzÄ…dzania zmianami 3.3.17. ModuÅ‚ zarzÄ…dzania wersjami 3.3.18. Interfejs programowania aplikacji 3.3.19. ModuÅ‚ automatyzacji zadaÅ„ biurowych 3.3.20. ModuÅ‚ pracy grupowej 3.3.21. ModuÅ‚ hurtowni danych i ich analizy 3.3.22. ModuÅ‚ wspomagania wdrożenia ERP 3.4. Typowa funkcjonalność systemów klasy ERP 3.4.1. Finanse i kontroling 3.4.2. Sprzedaż i dystrybucja 3.4.3. Gospodarka materiaÅ‚owa 3.4.4. Planowanie produkcji 3.4.5. ZarzÄ…dzanie jakoÅ›ciÄ… 3.4.6. Åšrodki trwaÅ‚e 3.4.7. Kadry 3.5. Wady systemów ERP 3.6. Kryteria wyboru systemów ERP 3.6.1. Dostawca systemu 3.6.2. Cechy systemu ERP 3.6.3. Sprawy techniczne 3.7. Charakterystyka przykÅ‚adowego systemu klasy ERP 4. Wspomaganie zarzÄ…dzania Å‚aÅ„cuchem dostaw (Waldemarz Wieczerzycki, Arkadiusz Kawa) 4.1. Systemy CRM, SRM i ERP II 4.1.1. CRM 4.1.2. SRM 4.1.3. ERP II 4.2. System SCM 4.3. Obszary funkcjonalne wspomagane przez SCM 4.4. KorzyÅ›ci z zastosowania SCM 4.5. Wady SCM 4.6. Kierunki rozwoju SCM 5. Biznesowa analityka danych (Piotr Januszewski) 5.1. Technologie gromadzenia danych 5.1.1. Systemy baz danych 5.1.2. Hurtownie danych 5.1.3. Wdrożenie hurtowni danych w przedsiÄ™biorstwie 5.2. Nowoczesne narzÄ™dzia przetwarzania danych 5.2.1. Informatyczne narzÄ™dzia analityczne 5.2.2. Aplikacje wspomagania decyzji typu Business Intelligence 5.2.3. Wielowymiarowa analiza danych (OLAP) 6. Systemy automatycznej identyfikacji (Arkadiusz Kawa) 6.1. Identyfikacja 6.2. Kody kreskowe 6.2.1. Rozwój kodu kreskowego 6.2.2. Rodzaje kodów kreskowych 6.3. Zastosowanie kodów kreskowych 6.3.1. Etykieta logistyczna 6.4. UrzÄ…dzania i aplikacje do automatycznej identyfikacji 6.5. RFID 6.5.1. Rozwój RFID 6.5.2. Rodzaje transponderów 6.5.3. RFID w zastosowaniach komercyjnych 6.5.4. Zalety RFID 6.5.5. Problemy zwiÄ…zane z RFID 6.6. Elektroniczny kod produktu 6.6.1. PrzyszÅ‚ość EPC 7. Elektroniczna wymiana danych (Konrad Fuks) 7.1. Wartość informacji i potrzeba jej wymiany 7.2. EDI – pierwowzór elektronicznej wymiany danych 7.2.1. Istota EDI 7.2.2. Cechy systemów EDI 7.2.3. ZaÅ‚ożenia i mechanizmy EDI 7.2.4. Standardy EDI 7.2.5. Ograniczenia i problemy EDI 7.3. WebEDI – EDI plus Internet 7.4. ebXML – inne podejÅ›cie do elektronicznej wymiany danych 7.5. GS1 a elektroniczna wymiana danych 7.6. UsÅ‚ugi sieciowe przetwarzane w „chmurze†8. Systemy mobilne w logistyce (Piotr Januszewski) 8.1. M-biznes w e-logistyce 8.1.1. Mobilne standardy WWW 8.1.2. Systemy operacyjne dla urzÄ…dzeÅ„ mobilnych 8.1.3. PodrÄ™czne rozwiÄ…zania w systemach wspomagania funkcjonowania przedsiÄ™biorstwa 8.1.4. Wirtualne sieci prywatne 8.2. Mobilne technologie w magazynowaniu 8.2.1. Technologie bezprzewodowego dostÄ™pu do danych 8.2.2. Systemy sterowania gÅ‚osem 8.3. Logistyczne zastosowania identyfikacji geograficznej 8.3.1. Systemy nawigacji satelitarnej 8.3.2. Geolokalizacja w e-logistyce 9. Elektronicznie wspomagane Å‚aÅ„cuchy dostaw (Konrad Fuks) 9.1. Istota elektronicznie wspomaganych Å‚aÅ„cuchów dostaw 9.2. Determinanty i bariery elektronicznie wspomaganych Å‚aÅ„cuchów dostaw 9.3. RozwiÄ…zania dla elektronicznie wspomaganych Å‚aÅ„cuchów dostaw 9.3.1. Wspólne planowanie, prognozowanie i uzupeÅ‚nianie (CPFR) 9.3.2 Synchronizacja danych 9.3.3. E-faktury i SWIFT (e-bankowość) 9.3.4. Sieci dedykowane, Internet i elektroniczna wymiana danych 9.3.5. Radiowa identyfikacja (RFID) 9.3.6. Rynki elektroniczne 9.3.7. Przetwarzanie w „chmurze†i usÅ‚ugi sieciowe 9.3.8. Sieci mobilne 9.3.9. Otwarte oprogramowanie 9.3.10. ÅaÅ„cuchy dostaw zorientowane na klienta 10. MożliwoÅ›ci rozwoju e-logistyki (Waldemarz Wieczerzycki) 10.1. Bezpieczna i wiarygodna komunikacja 10.2. Technologia agentowa 10.2.1. Istota technologii agentowej 10.2.2. Zalety i wady technologii agentowej 10.2.3. Technologia agentowa w e-logistyce 10.2.4. Elektroniczne gieÅ‚dy w technologii agentowej 10.3. Web 2.0 i Web 3.0 10.3.1. Orientacja na użytkownika – Web 2.0 10.3.2. PrzyszÅ‚ość Internetu – mobilny biznes i Web 3.0 10.4. Eksploracja danych i odkrywanie wiedzy 11. PrzedsiÄ™biorstwo przyszÅ‚oÅ›ci uwarunkowane rozwojem technologii informacyjnych (Jan DÅ‚ugosz) 11.1. Wyzwania dla współczesnych przedsiÄ™biorstw 11.2. PrzedsiÄ™biorstwo a organizacja inteligentna (uczÄ…ca siÄ™, samorealizujÄ…ca) 11.3. Zwinność przedsiÄ™biorstwa 11.4. Organizacja sieciowa 11.5. PrzedsiÄ™biorstwo wirtualne 11.6. Znaczenie technologii informacyjnych w rozwoju przedsiÄ™biorstwa Bibliografia
KUP TERAZ