Cena: 35.92 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz PrzedsiÄ™biorczość za 35.92 zł w księgarni lideria.pl
W książce zaprezentowano syntezę najnowszych kierunków badań naukowych w dziedzinie przedsiębiorczości na świecie. Podjęto ważną i w Polsce...
zobacz więcej informacji
Cena: 35.92 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz PrzedsiÄ™biorczość za 35.92 zł w księgarni lideria.pl
Wydawca: Wydawnictwo Ekonomiczn Polskie
Kategoria: Ebooki i Audiobooki / Ekonomia, biznes
ISBN: 9788320820843
Waga: b/d kg
Rok wydania: b/d
W książce zaprezentowano syntezę najnowszych kierunków badań naukowych w dziedzinie przedsiębiorczości na świecie. Podjęto ważną i w Polsce praktycznie nieznaną problematykę sposobności i intencji przedsiębiorczych. Opisano przedsiębiorczość jako naukę oraz nakreślono jej specyfikę i główne obszary zainteresowań. W celu lepszego zrozumienia współczesnej przedsiębiorczości, w tym problematyki intencji i sposobności przedsiębiorczych, zastosowano podejście interdyscyplinarne. Wykorzystano przede wszystkim dorobek i warsztat ekonomii, socjologii oraz psychologii. Poza dyskusją syntetyzującą wątki teoretyczne, przeprowadzono badania empiryczne. Korzystano z metodologii badań jakościowych i ilościowych, w tym samym wskazując na szeroki potencjał metodologiczny badań z zakresu przedsiębiorczości.
Spis treści
Wstęp ROZDZIAŠ1. Przedsiębiorczość jako nowy rodzaj dyscypliny naukowej 1.1. Akademicka tożsamość przedsiębiorczości 1.1.1. Problemy naukowości przedsiębiorczości 1.1.2. Ewolucja podejść do przedsiębiorczości i szerokie spektrum jej rozumienia 1.1.3. Przedsiębiorczość a nauki społeczne 1.1.4. Przedsiębiorczość a nauki humanistyczne 1.2. Esencja współczesnego rozumienia przedsiębiorczości 1.2.1. Kierunki rozwoju współczesnej nauki o przedsiębiorczości 1.2.2. Procesowe ujęcie przedsiębiorczości 1.3. Edukacja w zakresie przedsiębiorczości 1.3.1. Edukacja w zakresie przedsiębiorczości jako dyscyplina akademicka 1.3.2. Wyzwania edukacji 1.3.3. Sytuacja w Polsce ROZDZIAŠ2. Sposobności przedsiębiorcze 2.1. Sposobności przedsiębiorcze w świetle teorii 2.1.1. Pojęcie sposobności przedsiębiorczych, ich istota i natura 2.1.2. Podejścia badawcze do tematyki sposobności przedsiębiorczych 2.1.3. Sposobności jako proces i jako zespół kompetencji 2.1.4. Typologie sposobności przedsiębiorczych 2.1.5. Sposobności przedsiębiorcze a edukacja 2.2. Sposobności przedsiębiorcze w świetle badań empirycznych 2.2.1. Problem badawczy — moderatory sposobności przedsiębiorczych 2.2.2. Metodologia badań 2.2.3. Wyniki badań i ich analiza 2.2.4. Wnioski ROZDZIAŠ3. Intencje przedsiębiorcze 3.1. Intencje przedsiębiorcze w świetle teorii 3.1.1. Pojęcie intencji przedsiębiorczych i ich rola w przedsiębiorczości 3.1.2. Przegląd czynników kształtujących intencje przedsiębiorcze 3.1.3. Modele intencji przedsiębiorczych 3.1.4. Obszary i wyniki badań dotyczących intencji przedsiębiorczych 3.1.5. Intencje przedsiębiorcze a edukacja 3.2. Intencje przedsiębiorcze w świetle badań empirycznych 3.2.1. Problem badawczy 3.2.2. Metodologia badań 3.2.3. Wyniki badań i ich analiza 3.2.4. Wnioski ROZDZIAŠ4. Proces przedsiębiorczy jako interakcja sposobności i intencji 4.1. Zależność między sposobnościami i intencjami przedsiębiorczymi 4.2. Brakujące elementy modeli intencji i sposobności przedsiębiorczych 4.3. Ocena podejść do badań przedsiębiorczości —postulat podejścia ekonomiczno- psychologicznego Zakończenie Aneks 1. Wzór ankiety Aneks 2. Histogramy zmiennych Aneks 3. Korelacje między zmiennymi Bibliografia
KUP TERAZ