Cena: 31.92 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz Teoria i praktyka zarzÄ…dzania za 31.92 zł w księgarni lideria.pl
Autor poddał analizie teorie najczęściej wyrażana w nauce o zarządzaniu i zaprezentował własną ocenę praktycznej przydatności tej nauki. Uwa...
zobacz więcej informacji
Cena: 31.92 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz Teoria i praktyka zarzÄ…dzania za 31.92 zł w księgarni lideria.pl
Wydawca: Wydawnictwo Ekonomiczn Polskie
Kategoria: Ebooki i Audiobooki / Ekonomia, biznes
ISBN: 9788320821215
Waga: b/d kg
Rok wydania: b/d
Autor poddał analizie teorie najczęściej wyrażana w nauce o zarządzaniu i zaprezentował własną ocenę praktycznej przydatności tej nauki. Uwaga została skupiona na: przednaukowych badaniach nad organizacją i zarządzaniem (w tym polskim dorobku w tej dziedzinie), istocie nauki o zarządzaniu (w tym naukowości zarządzania i jego funkcji), ofercie nauki o zarządzaniu dla praktyki, najpopularniejszych koncepcjach zarządzania, podejściu holistycznym w zarządzaniu jako sposobie łagodzenia słabych stron nauki o zarządzaniu. Książka jest przeznaczona dla pracowników naukowych w obszarze nauki o zarządzaniu, a także osób przygotowujących rozprawy habilitacyjne i doktorskie oraz uczestników studiów doktoranckich.
Spis treści
Wstęp Rozdział I Lekcja historii 1. Na granicy dwóch epok 2. Przednaukowe badania nad organizacją i zarządzaniem w Anglii i Ameryce Północnej 3. Przednaukowa myśl o organizacji i zarządzaniu w Polsce Rozdział II Natura nauki o zarządzaniu 1. Spór o prawa w zarządzaniu 2. Dwa filary nauki o zarządzaniu — teoria i praktyka 3. Kwestia naukowości zarządzania 4. Specyfika nauk przyrodniczych 5. Specyfika nauk społecznych 6. Zadania nauki o zarządzaniu 7. Problem hipotez w zarządzaniu Rozdział III Nauka o zarządzaniu dla praktyki 1. Oczekiwania praktyki 2. Instrumenty zarządzania 3. Propozycje ze strony nauki 4. Oferta konsultingu 5. Na pograniczu nauki i praktyki. Mody i komercja w zarządzaniu 6. Przedsiębiorczy naukowiec Rozdział IV Ocena oferty nauki o zarządzaniu 1. Uwagi wstępne 2. Benchmarking 3. Outsourcing i offshoring 4. Reengineering 5. Podejście procesowe w zarządzaniu 6. Społeczna odpowiedzialność biznesu 7. Zarządzanie przez wartości 8. Organizacja wirtualna 9. Zarządzanie czasem 10. Lean management i wewnętrzna konkurencja 11. Zarządzanie wiedzą 12. Podsumowanie Rozdział V Zamiast zakończenia — ku holizmowi w zarządzaniu 1. Problem praktycznej przydatności nauki o zarządzaniu 2. Holizm w ekonomii i w zarządzaniu 3. Kwestia wiedzy specjalistycznej w zarządzaniu Literatura
KUP TERAZ