Cena: 31.92 zł
Sklep: ebookpoint.pl
Kup teraz Diagnoza pozytywna w resocjalizacji. Warsztat diagnostyczny pedagoga praktyka za 31.92 zł w księgarni ebookpoint.pl
Proponowana publikacja stanowi drugą, uzupełniającą część monografii, dotyczącej diagnozy pozytywnej w resocjalizacji (Diagnoza pozytywna w re...
zobacz więcej informacji
Cena: 31.92 zł
Sklep: ebookpoint.pl
Kup teraz Diagnoza pozytywna w resocjalizacji. Warsztat diagnostyczny pedagoga praktyka za 31.92 zł w księgarni ebookpoint.pl
Wydawca: ebookpoint
Kategoria: bez kategorii
ISBN: 9788322634875
Waga: b/d kg
Rok wydania: b/d
Proponowana publikacja stanowi drugÄ…, uzupeÅ‚niajÄ…cÄ… część monografii, dotyczÄ…cej diagnozy pozytywnej w resocjalizacji (Diagnoza pozytywna w resocjalizacji. Model teoretyczny i metodologiczny, UÅš, Katowice 2015). Autorka przedstawia w niej model diagnozy w ujÄ™ciu komplementarnym, jednak akcentujÄ…cym podejÅ›cie pozytywne do procesu poznania jednostki niedostosowanej spoÅ‚ecznie. WychodzÄ…c od ogólnych koncepcji czÅ‚owieka i jego wychowania, proponuje model integralny, wielowymiarowy procesu jego stawania siÄ™ oraz adekwatny do przyjÄ™tych zaÅ‚ożeÅ„ teoretycznych model diagnozy jego potencjaÅ‚ów. Publikacja skÅ‚ada siÄ™ z dwóch części. Pierwsza jest rozbudowanÄ… w stosunku do poprzedniej publikacji (2015) prezentacjÄ… zaÅ‚ożeÅ„ teoretyczno-metodologicznych diagnozy pozytywnej w resocjalizacji, zaÅ› druga zawiera propozycje konkretnych modeli diagnozy indywidualnych wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci i potencjaÅ‚ów czÅ‚owieka, które należy zidentyfikować i wykorzystać w procesie wewnÄ™trznej przemiany lub w procesie wspierania rozwoju jednostki. Druga część ma zatem wymiar bardziej praktyczny, obejmujÄ…c modele diagnozy osobowoÅ›ci w ujÄ™ciu poznawczym i uzupeÅ‚niajÄ…ce rozpoznanie modele diagnozy istotnych cech osobowoÅ›ci ważnych dla oceny niedostosowania spoÅ‚ecznego, a także modele badania potencjaÅ‚u kreacyjnego jednostki wyznaczajÄ…ce wprost przebieg procesu rozwoju – procesu „stawania siÄ™” czÅ‚owieka. Szczególny walor metodologiczny i jednoczeÅ›nie metodyczno-praktyczny tej publikacji wiąże siÄ™ z przedstawieniem w aneksie konkretnych i rozbudowanych diagnoz przypadków, dokonanych z wykorzystaniem wybranych narzÄ™dzi, które mogÄ… sÅ‚użyć jako przykÅ‚ad modelowego postÄ™powania diagnostycznego sÅ‚użącego bezpoÅ›rednio diagnozie projektujÄ…cej. Zaprezentowane teoretyczne podejÅ›cie pozytywne do diagnozy dla potrzeb resocjalizacji wraz z jego egzemplifikacjÄ… i konkretyzacjÄ… w formie przedstawienia modelowych rozwiÄ…zaÅ„ w obszarze postÄ™powania diagnostycznego, może być przydatne w rozwijaniu Å›wiadomoÅ›ci metodologicznej i diagnostycznej zarówno teoretyków jak i praktyków, zajmujÄ…cych siÄ™ edukacjÄ… i reedukacjÄ…. PodkreÅ›lić należy, że na polskim rynku wydawniczym nie ma kompleksowego opracowania obejmujÄ…cego przedmiot, zaÅ‚ożenia teoretyczne i metodologiczne, oraz propozycje rozwiÄ…zaÅ„ metodologicznych (zestaw technik i narzÄ™dzi) diagnozy resocjalizacyjnej w ujÄ™ciu pozytywnym. Ewa Wysocka, Prof. UÅš dr hab. nauk humanistycznych, pedagog i psycholog, pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu ÅšlÄ…skiego i Akademii im. Jana DÅ‚ugosza w CzÄ™stochowie, profesor nadzwyczajny w ZakÅ‚adzie Teorii Wychowania (UÅš) i ZakÅ‚adzie Psychoprofilaktyki (AJD). Specjalizuje siÄ™ w problematyce mÅ‚odzieży, metodologii oraz diagnostyce psychopedagogicznej. Autorka, wspóÅ‚autorka i redaktorka 22 opracowaÅ„ zwartych i ponad 350 artykuÅ‚ów. Do najważniejszych książek zalicza: MÅ‚odzież a religia. SpoÅ‚eczny wymiar religijnoÅ›ci mÅ‚odzieży (Wydawnictwo Uniwersytetu ÅšlÄ…skiego, Katowice 2000); Religijność a tolerancja – obszary zależnoÅ›ci (Wydawnictwo Nomos, Kraków 2000); CzÅ‚owiek a Å›rodowisko życia – podstawy teoretyczno-metodologiczne diagnozy (Wydawnictwo Akademickie Å»ak, Warszawa 2007); Diagnoza w resocjalizacji. Obszary problemowe i modele rozwiÄ…zaÅ„ w ujÄ™ciu psychopedagogicznym (Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008/2009); DoÅ›wiadczanie życia w mÅ‚odoÅ›ci – problemy, kryzysy i strategie ich rozwiÄ…zywania (Wydawnictwo Uniwersytetu ÅšlÄ…skiego, Katowice 2009/2010); „Kim jestem i kim mogÄ™ siÄ™ stać”. Niektóre problemy okresu dorastania zwiÄ…zane z wyborem zawodu (Ministerstwo Edukacji Narodowej, Oficyna Wydawnicza AFM, Kraków 2011); Problemy i zagrożenia spoÅ‚eczne we wspóÅ‚czesnym Å›wiecie (Wydawnictwo ÅšlÄ…sk, Katowice 2001; wspóÅ‚autor A. Nowak); Diagnoza psychopedagogiczna (Wydawnictwo Akademickie Å»ak, Warszawa 2006; wspóÅ‚autor E. Jarosz); Dzieci i mÅ‚odzież w niegoÅ›cinnym Å›wiecie – zagrożenia rozwojowe i spoÅ‚eczne (redakcja; Wydawnictwo Akademickie Å»ak, Warszawa 2012); Diagnostyka pedagogiczna, Oficyna Impuls, Kraków 2013), Diagnoza pozytywna w resocjalizacji, Wyd. UÅš, Katowice 2015). Autorka wielu wystandaryzowanych narzÄ™dzi diagnostycznych do oceny różnych wymiarów funkcjonowania mÅ‚odego pokolenia, m. in. wykorzystywanych w doradztwie zawodowym. Laureatka Nagrody im. Profesor Ireny Lepalczyk Åódzkiego Towarzystwa Naukowego za pracÄ™ badawczÄ… z zakresu pedagogiki spoÅ‚ecznej (2010) oraz Nagrody Indywidualnej II stopnia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (2011). [maj 2018]
KUP TERAZ