Cena: 9.60 zł
Sklep: ebookpoint.pl
Kup teraz Zmierzch ksztaÅ‚cenia? Wybrane implikacje pedagogiczne filozofii Leo Straussa i Erica Voegelina za 9.60 zł w księgarni ebookpoint.pl
W prezentowanej książce autor analizuje wybrane uwarunkowania, jakim we wspóÅ‚czesnej kulturze zachodniej podlega ksztaÅ‚cenie oraz zwrac...
zobacz więcej informacji
Cena: 9.60 zł
Sklep: ebookpoint.pl
Kup teraz Zmierzch ksztaÅ‚cenia? Wybrane implikacje pedagogiczne filozofii Leo Straussa i Erica Voegelina za 9.60 zł w księgarni ebookpoint.pl
Wydawca: ebookpoint
Kategoria: bez kategorii
ISBN: 9788323510468
Waga: b/d kg
Rok wydania: b/d
W prezentowanej książce autor analizuje wybrane uwarunkowania, jakim we wspóÅ‚czesnej kulturze zachodniej podlega ksztaÅ‚cenie oraz zwraca uwagÄ™ na niektóre pedagogiczne implikacje idei tworzÄ…cych fundament dzisiejszej kultury europejskiej. Wykazuje, jak pozornie odlegÅ‚e od siebie aspekty naszej rzeczywistoÅ›ci warunkowane sÄ… przez dominujÄ…ce obecnie wizje: czÅ‚owieczeÅ„stwa, etyki i polityki. OdwoÅ‚ujÄ…c siÄ™ do koncepcji wychowania rozumianego jako ludzka aktywność urzeczywistniajÄ…ca swÄ… istotÄ™ przede wszystkim przez ksztaÅ‚cenie, autor chce zapytać: czy dominujÄ…cy we wspóÅ‚czesnej myÅ›li zachodniej sposób opisu i uzasadniania fundamentalnych – nie tylko dla wychowania, ale wÅ‚aÅ›ciwie dla caÅ‚ej kultury – pojęć, takich jak: istota czÅ‚owieczeÅ„stwa, etyka, paÅ„stwo, prawo, nie czyni sensownoÅ›ci ksztaÅ‚cenia co najmniej trudnÄ…, a być może niemożliwÄ… do teoretycznego uzasadnienia? [...] Czy wspóÅ‚czesny przedstawiciel kultury zachodniej potrzebuje ksztaÅ‚cenia w znaczeniu, jakie przypisuje siÄ™ greckiemu pojÄ™ciu "paideia" czy niemieckiemu sÅ‚owu "Bildung"? Czy uznaje jeszcze potrzebÄ™, a może nawet konieczność, ksztaÅ‚towania i formowania czÅ‚owieczeÅ„stwa? [...] Wydaje siÄ™, że istotÄ™ dzisiejszych dylematów edukacyjnych stanowi nie tyle problem braku skutecznych Å›rodków czy technik urzeczywistnienia okreÅ›lonego celu wychowawczego, ile raczej niespójność czy nawet wewnÄ™trzna sprzeczność tegoż celu lub po prostu jego brak. Być może wspóÅ‚czesnym dylematem wychowania jest nie tyle pytanie: jak coÅ› osiÄ…gnąć, ale raczej bardziej fundamentalna kwestia: co osiÄ…gnąć? Odpowiedź na pytanie: kogo tak naprawdÄ™ chcemy wyksztaÅ‚cić? – jawi siÄ™ jako kwestia fundamentalna i warunkujÄ…ca sensowność formuÅ‚owania dalszych pytaÅ„ i odpowiedzi dotyczÄ…cych edukacji. Ze WstÄ™pu
KUP TERAZ