Cena: 26.00 zł
Sklep: ebookpoint.pl
Kup teraz Literatura grozi myÅ›leniem za 26.00 zł w księgarni ebookpoint.pl
Książka – swoiste edukacyjne credo autora – to efekt namysÅ‚u nad myÅ›leniem jako aktywnoÅ›ciÄ… decydujÄ…cÄ… o conditio humana, ...
zobacz więcej informacji
Cena: 26.00 zł
Sklep: ebookpoint.pl
Kup teraz Literatura grozi myÅ›leniem za 26.00 zł w księgarni ebookpoint.pl
Wydawca: ebookpoint
Kategoria: bez kategorii
ISBN: 9788324266050
Waga: b/d kg
Rok wydania: b/d
Książka – swoiste edukacyjne credo autora – to efekt namysÅ‚u nad myÅ›leniem jako aktywnoÅ›ciÄ… decydujÄ…cÄ… o conditio humana, a także nad sposobami odpowiedzialnego organizowania warunków uprawiania tej aktywnoÅ›ci przez innych. Ponieważ każdy czÅ‚owiek, żyjÄ…c, „wymyÅ›la” unikatowÄ… o-powieść autobiograficznÄ… i w ten sposób siebie stwarza, bezcenna w tym niezwykÅ‚ym procesie, wyznaczanym datami narodzin i Å›mierci, może siÄ™ okazać – zdaniem autora – literatura, czyli zbiór opowieÅ›ci o doÅ›wiadczeniach cudzych. OpowieÅ›ci, w których jako ludzie mamy szansÄ™ siÄ™ przeglÄ…dać – nawet jeÅ›li ta literatura, ze wzglÄ™du na swÄ… specyfikÄ™, grozi myÅ›leniem. A raczej wÅ‚aÅ›nie dlatego. Sprawdzony w wieloletniej praktyce i ze znawstwem opisany model edukacji humanistycznej – na miarÄ™ XXI wieku – zdecydowanie przeciwstawia siÄ™ urzÄ™dowym schematom. Propozycje zawarte w książce sÄ… i konkretne, i nowatorskie, a ich lektura sprawia niewÄ…tpliwÄ… intelektualnÄ… przyjemność. Autor Å›wietnie zna literaturÄ™ i literaturoznawstwo, a prezentowane dziaÅ‚ania to droga do wolnoÅ›ci, rozumienia Å›wiata, wspóÅ‚pracy, zdolnoÅ›ci wyrażania wÅ‚asnych poglÄ…dów, akceptacji różnicy i niezgody na myÅ›lenie upraszczajÄ…ce rzeczywistość. Efekty sÄ… znakomite, a przywoÅ‚ywane wypowiedzi licealistek i licealistów dowodzÄ…, że taka podmiotowa edukacja to nie fantasmagoria, ale realna możliwość. CaÅ‚ość publikacji ujmuje stylistycznÄ… swadÄ…. WÅ‚Ä…czenie w narracjÄ™ chwytów retorycznych, przechodzenie od żartu i ironii do tonu zdecydowanie poważniejszego, a przede wszystkim ciekawe propozycje problemowych analiz rozmaitych wspóÅ‚czesnych tekstów kultury (literatura, malarstwo, fotografia, rzeźba, mural itd.) oraz utworów budujÄ…cych naszÄ… wspólnotowÄ… pamięć – wszystko to sprawia, że opisanymi w książce kwestiami zainteresujÄ… siÄ™ z pewnoÅ›ciÄ… nie tylko nauczyciele i akademicy. [Z recenzji prof. dr hab. Marii Kwiatkowskiej-Ratajczak] Piotr KoÅ‚odziej – profesor Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie i dyrektor Instytutu Filologii Polskiej, doktor habilitowany, literaturoznawca, dydaktyk, a także nauczyciel jÄ™zyka polskiego w liceum (VIII PALO w Krakowie), dokÄ…d zaprasza swoich studentów. Interesuje siÄ™ gÅ‚ównie interferencjami literatury i sztuk wizualnych (zwÅ‚aszcza malarstwa), jak również teoriÄ… i praktykÄ… ksztaÅ‚cenia (ujÄ™cie antropologiczne) – jest wspóÅ‚autorem koncepcji edukacji humanistycznej (m.in. program i seria podrÄ™czników dla uczniów i nauczycieli To lubiÄ™!; książki: Pakt dla szkoÅ‚y, 2011; Edukacja w czasach cyfrowej zarazy, 2016) oraz wspóÅ‚twórcÄ… Teatru Interakcji (Szkolny Teatr Interakcji, 2016). OpublikowaÅ‚ kilkadziesiÄ…t prac naukowych w kraju i za granicÄ…, w tym m.in. monografie Czas na obraz (2013) oraz DwadzieÅ›cia pięć twarzy dziewczyny z perÅ‚Ä… (2018).
KUP TERAZ