Cena: 49.00 zł
Sklep: virtualo.pl
Kup teraz ZarzÄ…dzanie relacjami miÄ™dzyorganizacyjnymi za 49.00 zł w księgarni virtualo.pl
 Znaczenie sieci relacji międzyorganizacyjnych we współczesnej gospodarce Decydujące znaczenie dla rozwoju gospodarczego społe...
zobacz więcej informacji
Cena: 49.00 zł
Sklep: virtualo.pl
Kup teraz ZarzÄ…dzanie relacjami miÄ™dzyorganizacyjnymi za 49.00 zł w księgarni virtualo.pl
Wydawca: brak danych
Kategoria: E-booki/E-podręczniki akademickie
ISBN: 9788325519179
Waga: b/d kg
Rok wydania: 2010
Â
Znaczenie sieci relacji międzyorganizacyjnych we współczesnej gospodarce
Decydujące znaczenie dla rozwoju gospodarczego społeczeństw ma sposób kształtowania ładu politycznego, gospodarczego i społecznego. Obecnie – zdaniem Autora – kształtowanie tego ładu powinno być oparte na rozwoju sieci kontaktów, relacji oraz więzi społecznych między poszczególnymi podmiotami, czyli na tworzeniu sieci relacji międzyorganizacyjnych. Szczególnie ważną rolę powinno w tym procesie odgrywać państwo.
Autor uważa też, że rozwój sieci relacji międzyorganizacyjnych powinien sprzyjać procesom integracyjnym na danym terytorium (w wymiarze lokalnym, regionalnym, narodowym, międzynarodowym czy globalnym), wpływać na wzrost przedsiębiorczości i innowacyjności, a co za tym idzie – również konkurencyjności przedsiębiorstw usytuowanych na tym terytorium, co z kolei powinno znacznie przyspieszyć procesy poprawy konkurencyjności tego terytorium jako całości.
„W dyskursie naukowym, który jest istotÄ… książki Z. OlesiÅ„skiego, zaprezentowano (uzasadniajÄ…c i weryfikujÄ…c wynikami wÅ‚asnych badaÅ„) odpowiedzi na pytania o: rolÄ™, znaczenie i w ogóle o istotÄ™ budowy i rozwoju sieci organizacji, instytucji dla budowy Å‚adu politycznego, gospodarczego i spoÅ‚ecznego; pytaÅ„ o racjonalizacjÄ™ procesów budowy tych sieci, jako swoistej struktury współpracujÄ…cych jednostek i organizacji (klastrów), struktur racjonalizujÄ…cych procesy kreowania nowej, innowacyjnej wiedzy, jej wymiany i dyfuzjiâ€.
Prof. zw. dr hab. inż. Jan Stachowicz Katedra Podstaw Zarządzania i Marketingu, Politechnika Śląska
„W wyniku gruntownych studiów literaturowych i starannie przeprowadzonych badaÅ„ empirycznych powstaÅ‚o oryginalne naukowe opracowanie. Książka ta to ważna pozycja w dorobku Autora, ale również ważna pozycja naukowa w dziedzinie nauk o zarzÄ…dzaniuâ€.
Prof. zw. dr hab. Ewa Bojar Wydział Zarządzania, Politechnika Lubelska
Publikacja jest kierowana zarówno do wykładowców i studentów uczelni wyższych na kierunkach zarządzania na studiach licencjackich, magisterskich, podyplomowych i doktoranckich, jak i do praktyków gospodarczych – menedżerów, kadry zarządzającej, pracowników administracji publicznej i instytucji samorządowych szczebla centralnego i terytorialnego.
KUP TERAZ