Cena: 21.25 zł
Sklep: virtualo.pl
Kup teraz Dziesięć taÅ„czÄ…cych kobiet za 21.25 zł w księgarni virtualo.pl
Bulwersowały, kochały, walczyły o swoje miejsce w świecie baletu, ale przede wszystkim zmieniały oblicze współczesnego tańca. Dla jednej z n...
zobacz więcej informacji
Cena: 21.25 zł
Sklep: virtualo.pl
Kup teraz Dziesięć taÅ„czÄ…cych kobiet za 21.25 zł w księgarni virtualo.pl
Wydawca: brak danych
Kategoria: E-booki/E-Beletrystyka
ISBN: 9788364980220
Waga: b/d kg
Rok wydania: 2016
Bulwersowały, kochały, walczyły o swoje miejsce w świecie baletu, ale przede wszystkim zmieniały oblicze współczesnego tańca. Dla jednej z nich Ravel skomponował słynne Bolero, inna kształciła umiejętności taneczne m.in. Lizy Minelli i Diane Keaton, kolejna oskarżyła Beyoncé o plagiat, jeszcze inna była żoną ambasadora Panamy. Jak pracowały? Jak wyglądało ich barwne życie? Która z pań zasługuje na miano królowej wśród tańczących kobiet?
Czas na kobiety – Jacek Marczyński postanowił napisać kontynuację książki „10 tańczących facetów†z 2014 roku, która prezentowała 10 największych tancerzy naszych czasów.
Tym razem czytamy o 10 tańczących paniach, wśród nich znalazły się: Isadora Duncan, Martha Graham, Marie Rambert, Margot Fonteyn, Maja Plisiecka, Alicia Alonso, Pina Bausch, Anne Terese de Keersmaeker, Sasha Waltz i Bronisława Niżyńska.
„Poziom baletu w ostatnich dekadach niesÅ‚ychanie siÄ™ podniósÅ‚. Tak mówiÅ‚o siÄ™, co prawda, już ćwierć wieku temu, wiÄ™c jeÅ›li dziÅ› tÄ™ opiniÄ™ nadal siÄ™ wyraża, mamy najlepsze potwierdzenie faktu, że balet nieustannie siÄ™ rozwija. Obserwujemy ciÄ…gÅ‚y postÄ™p techniczny, poza tym dzisiaj balet jest bardziej sztukÄ… choreografa, dawniej bardziej byÅ‚ chyba sztukÄ… wykonawcy. A jednak nie poruszajÄ… mnie trzydzieÅ›ci dwa fouettés, nawet jeÅ›li wszystkie zostanÄ… wykonane precyzyjnie w tym samym miejscu, gdyż tancerka umie zapanować nad tym, by podczas ciÄ…gÅ‚ych obrotów nie przemieszczać siÄ™ po scenie. Sztuka współczesna bardziej mnie porusza, tym niemniej lubiÄ™ konwencjonalne przedstawienia baletowe pod warunkiem wszakże, że dostrzegam w nich osobowoÅ›ci. I wÅ‚aÅ›nie na tym polega różnica miÄ™dzy prawdziwym artyzmem, jaki prezentowaÅ‚a na przykÅ‚ad Maja Plisiecka i inne bohaterki tej książki, a jedynie bardzo dobrym taÅ„cem.â€
Krzysztof Pastor, Dyrektor Polskiego Baletu Narodowego
KUP TERAZ