Cena: 31.61 zł
Sklep: ebookpoint.pl
Kup teraz Komunikacja w gospodarce XX wieku. Coaching. Transport.BezpieczeÅ„stwo (red.)Waldemar JagodziÅ„ski, Marcin Król, Anna NurzyÅ„ska za 31.61 zł w księgarni ebookpoint.pl
ROZDZIAÅ‚ I. COACHING INTERKULTUROWY JAKO NARZĘDZIE WSPIERAJÄ„CE ROZWÓJ KOMPETENCJI PRACOWNICZYCH NIEZBĘDNYCH W OTOCZENIU MIĘDZYNARO...
zobacz więcej informacji
Cena: 31.61 zł
Sklep: ebookpoint.pl
Kup teraz Komunikacja w gospodarce XX wieku. Coaching. Transport.BezpieczeÅ„stwo (red.)Waldemar JagodziÅ„ski, Marcin Król, Anna NurzyÅ„ska za 31.61 zł w księgarni ebookpoint.pl
Wydawca: ebookpoint
Kategoria: bez kategorii
ISBN: 9788365357359
Waga: b/d kg
Rok wydania: b/d
ROZDZIAÅ‚ I. COACHING INTERKULTUROWY JAKO NARZĘDZIE WSPIERAJÄ„CE ROZWÓJ KOMPETENCJI PRACOWNICZYCH NIEZBĘDNYCH W OTOCZENIU MIĘDZYNARODOWYM SÅ‚owem redaktora naukowego dr Waldemara JagodziÅ„skiego Jednym z najbardziej istotnych momentów w rozwoju nowoczesnej nauki byÅ‚o dostrzeżenie kultury. Powiada siÄ™ niekiedy, że ostatniÄ… rzeczÄ…, jakÄ… odkryje istota zamieszkujÄ…ca morskie gÅ‚Ä™biny, bÄ™dzie prawdopodobnie woda” [Linton 2000, s. 151] XXI wiek to okres postÄ™pujÄ…cej globalizacji, której jednym ze skutków jest uÅ‚atwienie nawiÄ…zywania kontaktów biznesowych na pÅ‚aszczyźnie miÄ™dzynarodowej. Choć procesy globalizacyjne dotyczÄ… różnych sfer (m. in. ekonomicznej, spoÅ‚ecznej), w każdej z nich charakteryzujÄ… siÄ™ innÄ… intensywnoÅ›ciÄ…. Bez wzglÄ™du na ich charakter „nie ulega jednak wÄ…tpliwoÅ›ci, że nie mamy obecnie do czynienia z ‘globalnÄ… kulturÄ…’ (…)”, w zwiÄ…zku z czym „potrzebne sÄ… kompetencje umożliwiajÄ…ce radzenie sobie z różnorodnoÅ›ciÄ…” [Glinka/Jelonek 2010, s 11]. Nierzadko gafa bÄ…dź niezamierzona zniewaga kontrahenta wynikajÄ…ca z braku wiedzy na temat jego przekonaÅ„ czy wyznawanych przez niego wartoÅ›ci uksztaÅ‚towanych przez kulturÄ™ mogÄ… zniechÄ™cić partnera biznesowego do podjÄ™cia wspóÅ‚pracy, natomiast powód zmiany decyzji ze wzglÄ™du na brak kompetencji kulturowej pozostanie dla drugiej strony zagadkÄ…. Także potkniÄ™cia jÄ™zykowe mogÄ… przyczynić siÄ™ do poniesienia porażki na rynkach zagranicznych. Jednym z narzÄ™dzi majÄ…cych na celu uÅ‚atwienie nawiÄ…zywania kontaktów na arenie miÄ™dzynarodowej, jak również ich pielÄ™gnacji i rozwoju, jest coaching interkulturowy1, który w przeciwieÅ„stwie do tradycyjnego coachingu uwzglÄ™dnia narodowoÅ›ciowe różnice kulturowe, a wiÄ™c wykracza zdecydowanie poza ramy norm kulturowych funkcjonujÄ…cych w okreÅ›lonym czasie w okreÅ›lonym narodzie. Warunkiem koniecznym, lecz niewystarczajÄ…cym, owocnej pracy w przedsiÄ™biorstwie funkcjonujÄ…cym w Å›rodowisku miÄ™dzynarodowym jest znajomość jÄ™zyka obcego, bÄ™dÄ…cego jÄ™zykiem ojczystym naszych zagranicznych wspóÅ‚pracowników. Jest to warunek konieczny, gdyż w zależnoÅ›ci od stopnia opanowania jÄ™zyka obcego gwarantuje mniej lub bardziej swobodnÄ… komunikacjÄ™, a także umożliwia dostÄ™p do zasobów kultury. Jednakże jest to warunek niewystarczajÄ…cy, gdyż zrozumienie przedstawicieli innych kultur wymaga wyrobionej Å›wiadomoÅ›ci wystÄ™powania różnic kulturowych. W literaturze przedmiotu synonimicznie używane sÄ… pojÄ™cia: „coaching interkulturowy”, „coaching miÄ™dzykulturowy” [Hillesland 2009, s. 123-143] oraz „coaching w kontekÅ›cie miÄ™dzynarodowym” [Karboul 2009, 27-31]. Dopiero poznanie innej kultury opierajÄ…cej siÄ™ na odmiennych od naszych zestawach reguÅ‚ i znaczeÅ„ oraz zaakceptowanie jej różnorodnoÅ›ci przejawiajÄ…ce siÄ™ w traktowaniu innej kultury na równi z wÅ‚asnÄ… Å›wiadczy o gotowoÅ›ci do pracy w Å›rodowisku miÄ™dzynarodowym, przejawiajÄ…cej siÄ™ w efektywnej komunikacji [por. Byram i in. 1994, s. 4; Kramsch 1993, s. 1; Straub 1999, s. s. 1; Straub 1999, s. 5]. Celem rozważaÅ„ podjÄ™tych w niniejszym opracowaniu jest nakreÅ›lenie ram teoretycznych coachingu interkulturowego, próba przedstawienia jego definicji oraz okreÅ›lenie potencjalnych obszarów zainteresowania wraz z propozycjÄ… narzÄ™dzi, które mogÄ… być wykorzystane w procesie coachingu interkulturowego. Aby zrealizować tak postawiony cel, zostaÅ‚y przeprowadzone studia literaturowe w zakresie zarzÄ…dzania miÄ™dzykulturowego, psychologii oraz coachingu, obejmujÄ…ce dorobek teoretyczny oraz wyniki badaÅ„. W pierwszej części pracy zostanÄ… przedstawione podstawowe zagadnienia zwiÄ…zane z kulturÄ… oraz wybrane modele kultury. Część druga przybliża istotÄ™ coachingu interkulturowego. Omówione zostaje pojÄ™cie „kompetencja jÄ™zykowa”, a nastÄ™pnie przedstawiona zostaje typologia coachingu interkulturowego. W trzeciej części przedstawione zostaÅ‚y ramy teoretyczne coachingu interkulturowego, zaÅ› w czwartej omówiono wybrane narzÄ™dzia, które mogÄ… zostać wykorzystane w procesie coachingu interkulturowego. ROZDZIAÅ II SYSTEM KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ W WYBRANYCH MIASTACH AGLOMERACJI ÅšLÄ„SKIEJ NA PRZYKÅADZIE KOMUNIKACYJNEGO ZWIÄ„ZKU KOMUNALNEGO GÓRNOÅšLÄ„SKIEGO OKRĘGU PRZEMYSÅOWEGO SÅ‚owem redaktora naukowego mgra Marcina Króla Aby minimalizować niepożądane skutki w kongestii należy podjąć radykalne dziaÅ‚ania, które czÄ™sto sÄ… powiÄ…zane z zarzÄ…dzaniem na różnych poziomach. Nowoczesne miasta borykajÄ… siÄ™ z problemami rozbudowy drogowej infrastruktury. Nie wystarczajÄ… już metody tradycyjne, a w ich miejsce muszÄ… być wdrażane kompleksowe oraz systemowe podejÅ›cia, które sÄ… wspierane przez różne strategie zarzÄ…dzania kongestiÄ…. Najbardziej efektywne wyniki uzyskuje siÄ™ poprzez stosowanie wÅ‚aÅ›ciwych uzgodnieÅ„. DziaÅ‚y planowania, projektowania oraz operatorzy ruchu stale ze sobÄ… wspóÅ‚pracujÄ…c mogÄ… dać najlepsze wyniki. PorównujÄ…c miasta Europy Zachodniej wykorzystanie publicznego transportu w Polsce jest zdecydowanie wyższe. Od lat 90 - tych ubiegÅ‚ego wieku utrzymuje siÄ™ na podobnym poziomie a stopieÅ„ motoryzacji nie miaÅ‚ w metropoliach dużego wpÅ‚ywu na metodÄ™ przemieszczania siÄ™. Niemniej jednak gminy nie robiÄ… badaÅ„ okresowych, które wskazaÅ‚yby potrzeby komunikacyjne. Bez takich badaÅ„ decyzje rozwojowe sÄ… bardzo ryzykowne i nie dajÄ… 100 procentowej pewnoÅ›ci, czy aby na pewno sprawdzÄ… siÄ™ w praktyce. Rozbudowana sieć powiÄ…zaÅ„ pomiÄ™dzy liniami a przystankami w miastach polskich daje duży plus podczas przewozu osób. W porównaniu do Europy zachodniej komunikacja miejska w Polsce przedstawia siÄ™ bardzo dobrze. Dużym minusem jest pominiÄ™cie ustalania infrastruktury autobusowej i tramwajowej pasów ruchu dla pojazdów uprzywilejowanych. PowiÄ…zania przestrzenne nie zawsze sÄ… skoordynowane. ZarzÄ…dy drogowe nie chcÄ… wydzielać pasów ruchu dla autobusów albo tramwajów, ponieważ tworzÄ…c je musieliby zmniejszyć jezdnie a opinia publiczna takÄ… decyzjÄ™ od razu by skrytykowaÅ‚a. Niestety w praktyce pojazdy transportu miejskiego muszÄ… czekać na tych samych pasach ruchu co samochody osobowe. Dobrym wyjÅ›ciem w tej sytuacji jest segregacja przestrzenna. Jednakże na te zadania nie przeznacza siÄ™ dużych Å›rodków, nie stosuje siÄ™ wzbudzanej sygnalizacji przez tramwaj, bÄ…dź autobus. Jeżeli samorzÄ…d zdecydowaÅ‚ siÄ™ już na wdrożenie takiego systemu, to i tak nie zostaÅ‚ on nieustawiony pod komunikacjÄ™ miejskÄ… a pod resztÄ™ pojazdów użytkowych. Ceny biletów na terenie Polski sÄ… różne. WiÄ™kszość samorzÄ…dów preferuje stosowanie biletu jednorazowego, który jest ważny tylko w pojeździe gdzie bilet zostaÅ‚ skasowany. Niektóre z miast zmieniÅ‚y system, który umożliwia przesiadki, zaÅ› progi taryfowe wydzielajÄ… strefy. Pozytywnym udogodnieniem sÄ… bilety dobowe oraz kilkudniowe, które sÄ… droższe w eksploatacji. Jeżeli podróżujÄ…cy planuje korzystać z komunikacji miejskiej wiÄ™cej niż raz dziennie to wówczas bilet na pewno mu siÄ™ zwróci. Niestety system taryfowy czÄ™sto utrudnia przesiadanie siÄ™ pasażerom. Na samym obszarze KZK GOP jest bardzo dużo stref i czÄ™sto by przejechać z jednej gminy do innej nie wystarczy tylko jeden bilet. Jeżeli na terenie zwiÄ…zku jeżdżą pojazdy miÄ™dzygminne to wtenczas należy skasować bilet od razu po przesiadce u innego przewoźnika. Ze wzglÄ™du na fakt, iż nie ma okreÅ›lonych przepisów, to przewoźnicy dosyć czÄ™sto nie potrafiÄ… siÄ™ porozumieć co do ceny oraz pÅ‚atnoÅ›ci za korzystanie z usÅ‚ug. Transport publiczny stopniowo jest wycofywany z centralnych obszarów, w których to piesi majÄ… pierwszeÅ„stwo bÄ…dź tam, gdzie wystÄ™pujÄ… obszary zabytkowe. SpoÅ‚eczeÅ„stwo czÄ™sto postrzega infrastrukturÄ™ transportu publicznego jako zakÅ‚ócajÄ…cÄ… przestrzeÅ„. Miasta nie chcÄ… przystosowywać siÄ™ do polepszenia warunków drożnoÅ›ci dróg, a wÄ…skie ulice sÄ… stale korkowane. Z reguÅ‚y trasy skumulowane nie wystÄ™pujÄ… koÅ‚o ważniejszych punktów. DziaÅ‚a siÄ™ w myÅ›l: jeżeli pasażer musi jechać, to i tak może sobie dojść. ROZDZIAÅ III. BEZPIECZEŃSTWO OBSÅUGI KLIENTÓW E-URZĘDU. ANALIZA POTRZEB I PROPOZYCJA ROZWIÄ„ZAŃ NA WYBRANYCH PRZYKÅADACH SÅ‚owem redaktora naukowego mgr Anny NurzyÅ„skiej Budowanie spoÅ‚eczeÅ„stwa informacyjnego i gospodarki opartej o wiedze wymusza rozwój systemów informatycznych i teleinformatycznych nie tylko w przedsiÄ™biorstwach, ale także w urzÄ™dach administracji paÅ„stwowej. NarzÄ™dziem dynamicznego rozwoju informatyzacji administracyjnej sÄ… programy typu eEurope, ePoIska. eGovernament. Programy te zainicjowane sÄ… przez UniÄ™ EuropejskÄ… oraz parlamenty poszczególnych paÅ„stw wspólnoty. W ramach tych programów powstaje koncepcja tak zwanego eUrzÄ™du. w którym obywatel bÄ™dzie mógÅ‚ być obsÅ‚użony za poÅ›rednictwem nowoczesnego medium transmisji, jakim jest Internet. We wspóÅ‚czesnych czasach coraz wyraźniej nakreÅ›la siÄ™ konieczność, że urzÄ…d musi wymieniać informacje z przedsiÄ™biorcami jak i obywatelami na wspólnej platformie. DziaÅ‚ania przygotowawcze do realizacji takiej wymiany informacji wymuszajÄ… na urzÄ™dzie coraz wiÄ™kszej otwartoÅ›ci na obywateli. Potrzeba przetworzenia informacji wprowadzonej przez obywatela, za poÅ›rednictwem portalu internetowego, przekÅ‚ada siÄ™ bezpoÅ›rednio na konieczność poÅ‚Ä…czenia moduÅ‚ów przyjmujÄ…cych dane od obywatela z sieciÄ… wewnÄ™trznÄ… danego urzÄ™du administracji paÅ„stwowej. Można przewidzieć, że wydzielona dotychczas sieć wewnÄ™trzna danego urzÄ™du i internetowa bÄ™dÄ… z czasem migrować do stworzenia wspólnej infrastruktury. Sytuacja taka niesie ze sobÄ… niewÄ…tpliwe zalety, ale również stwarza wyraźne ryzyko dla poufnych danych, które w Polsce podgalajÄ… ochronie prawnej. Warto przyjrzeć siÄ™ kilku aspektom, które bÄ™dÄ… determinowaÅ‚y przyszÅ‚e dziaÅ‚ania w kontekÅ›cie speÅ‚nienia wymagaÅ„ gwarantujÄ…cych bezpieczeÅ„stwo klientów korzystajÄ…cych z obsÅ‚ugi za poÅ›rednictwem Internetu. W ramach programu ePolska informatyzacjÄ… objÄ™te zostanie szereg urzÄ™dów administracji paÅ„stwowej oferujÄ…cych szeroki wachlarz usÅ‚ug, bÄ™dÄ… to m.in.: poÅ›rednictwo pracy, obsÅ‚uga praw jazdy, obsÅ‚uga paszportów, rejestracja pojazdów, biblioteki, gÅ‚osowanie poprzez portal, badania opinii publicznej, deklaracje podatkowe, rejestracja dziaÅ‚alnoÅ›ci gospodarczej, zamówienia publiczne, deklaracje celne, itd. W poczÄ…tkowym okresie dziaÅ‚ania w/w systemów dużym zagrożeniem dla ich funkcjonowania może okazać siÄ™ fakt bardzo maÅ‚ego zainteresowania ze strony obywateli. PrzyczynÄ… takiego stanu rzeczy może być obawa co do bezpieczeÅ„stwa przeprowadzania tego typu operacji za poÅ›rednictwem Internetu. W zwiÄ…zku z zaistniaÅ‚Ä… sytuacjÄ… zachodzi potrzeba zidentyfikowania potrzeb wybranego na potrzeby pracy urzÄ™du administracji paÅ„stwowej pod kÄ…tem bezpieczeÅ„stwa obsÅ‚ugi klientów oraz zaproponowanie rozwiÄ…zaÅ„ przeciwdziaÅ‚ajÄ…cym rozpoznanym zagrożeniom. Po przestudiowaniu literatury przedmiotu widać, że opracowanie rozwiÄ…zaÅ„ gwarantujÄ…cych bezpieczeÅ„stwo obsÅ‚ugi klientów eUrzÄ™du bÄ™dzie wymagać przeanalizowania w pierwszej kolejnoÅ›ci modelu organizacyjnego badanego urzÄ™dy, nastÄ™pnie zidentyfikowania potrzeb pod kÄ…tem obsÅ‚ugi i bezpieczeÅ„stwa klientów, nastÄ™pnie wykrycia potencjalnych zagrożeÅ„, aż po opracowanie metod przeciwdziaÅ‚ania im. W pracy zdecydowaÅ‚em siÄ™ poddać analizie elektroniczny system obsÅ‚ugi praw jazdy.
KUP TERAZ