Cena: 24.49 zł
Sklep: ebookpoint.pl
Kup teraz UmysÅ‚ i kosmos. Dlaczego neodarwinowski materializm jest niemal na pewno faÅ‚szywy za 24.49 zł w księgarni ebookpoint.pl
UmysÅ‚ jest podstawowym aspektem przyrody. Nie zrozumiemy go jednak, jeÅ›li nie pokonamy ograniczeÅ„ wpisanych we wspóÅ‚czesnÄ… ortodoksjÄ™...
zobacz więcej informacji
Cena: 24.49 zł
Sklep: ebookpoint.pl
Kup teraz UmysÅ‚ i kosmos. Dlaczego neodarwinowski materializm jest niemal na pewno faÅ‚szywy za 24.49 zł w księgarni ebookpoint.pl
Wydawca: ebookpoint
Kategoria: bez kategorii
ISBN: 9788366233379
Waga: b/d kg
Rok wydania: b/d
UmysÅ‚ jest podstawowym aspektem przyrody. Nie zrozumiemy go jednak, jeÅ›li nie pokonamy ograniczeÅ„ wpisanych we wspóÅ‚czesnÄ… ortodoksjÄ™ naukowÄ…. ÅšwiatopoglÄ…d naukowy, jeÅ›li chce dać peÅ‚niejsze poznanie przyrody, musi być rozszerzony i obejmować teorie zdolne wyjaÅ›nić pojawienie siÄ™ we wszechÅ›wiecie zjawisk umysÅ‚owych oraz subiektywnych punktów widzenia. WÅ‚aÅ›nie takiej szerokiej koncepcji przyrody powinniÅ›my szukać. Autor, nie odwoÅ‚ujÄ…c siÄ™ do żadnej religii, twierdzi jednoczeÅ›nie, że nauki przyrodnicze nie mogÄ… dostarczyć takiej rozszerzonej koncepcji, i tym samym dochodzi do wniosku, że fizyka nie może stanowić teorii wszystkiego. Ta kontrowersyjna książka zainicjowaÅ‚a najbardziej pasjonujÄ…cÄ… debatÄ™ na przestrzeni wielu ostatnich lat… Podoba mi siÄ™ sposób, w jaki Nagel postrzega umysÅ‚ i kosmos. Jego tok rozumowania jest jasny, lecz nie arogancki i w peÅ‚ni ujmuje wspaniaÅ‚ość istnienia. Leon Wieseltier „The New Republic” Thomas Nagel amerykaÅ„ski filozof urodzony w Belgradzie. StudiowaÅ‚ filozofiÄ™ najpierw na Cornell University, nastÄ™pnie na Uniwersytecie Oksfordzkim u Johna Langshawa Austina i Paula Grice’a, a doktorat uzyskaÅ‚ na Uniwersytecie Harvarda, gdzie uczyÅ‚ siÄ™ pod kierunkiem Johna Rawlsa. Później sam byÅ‚ wykÅ‚adowcÄ… – na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley, na Uniwersytecie Princeton, a od roku 1980 przez ponad ćwierć wieku na Uniwersytecie Nowojorskim. Jego gÅ‚ównymi obszarami zainteresowaÅ„ filozoficznych sÄ… filozofia prawa, filozofia polityczna i etyka. Jest autorem sÅ‚ynnego tekstu Jak to jest być nietoperzem?, bÄ™dÄ…cego gÅ‚osem w dyskusji dotyczÄ…cej filozofii umysÅ‚u i przeciwstawiajÄ…cego siÄ™ redukcjonistycznym teoriom umysÅ‚u. Seria Perspektywy Nauki Jeszcze sto lat temu uczeni uważali, że nauka to przedsiÄ™wziÄ™cie obiektywne, oparte na gromadzeniu danych empirycznych i wyciÄ…ganiu na tej podstawie wniosków, które przeradzajÄ… siÄ™ w teorie. DziÅ› jednak wiemy, że to nie fakty, ale przede wszystkim ich interpretacje prowadzÄ… do rozwoju nauki. NajwiÄ™ksze rewolucje w historii nauki zaszÅ‚y dziÄ™ki wybitnym jednostkom, które wykazaÅ‚y siÄ™ postawÄ… krytycznÄ… wobec powszechnie obowiÄ…zujÄ…cych poglÄ…dów. Kopernik nie przyjÄ…Å‚ geocentryzmu Ptolemeusza, Einstein odrzuciÅ‚ to, co dzisiaj okreÅ›lamy mianem fizyki klasycznej, a Darwin nie zgodziÅ‚ siÄ™ z tym, co w jego czasach nazywano biblijnym poglÄ…dem o niezmiennoÅ›ci gatunków. Seria Perspektywy Nauki pokazuje, że nauka nie jest przedsiÄ™wziÄ™ciem jednolitym, że to raczej kolaż rozmaitych poglÄ…dów, hipotez i idei. BÄ™dziemy w niej przedstawiać oryginalne poglÄ…dy uczonych, którzy wykraczajÄ… poza utarte szlaki i przedstawiajÄ… czytelnikowi zupeÅ‚nie nowe perspektywy w nauce. Odkrycie naukowe polega na tym, że widzisz to, co wszyscy, ale i dostrzegasz to, czego nikt nie zauważyÅ‚. – Albert Szent-Györgyi, laureat Nagrody Nobla
KUP TERAZ