Cena: 29.92 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz Identyfikowanie i zaspokajanie potrzeb spoÅ‚ecznych za 29.92 zł w księgarni lideria.pl
Publikacja ma charakter empirycznego studium porównawczego różnych typów niepublicznych szkół podstawowych działających na terenie województw...
zobacz więcej informacji
Cena: 29.92 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz Identyfikowanie i zaspokajanie potrzeb spoÅ‚ecznych za 29.92 zł w księgarni lideria.pl
Wydawca: Impuls
Kategoria: Książki / Nauki humanistyczne / Psychologia, socjologia
ISBN: 9788375876338
Waga: b/d kg
Rok wydania: b/d
Publikacja ma charakter empirycznego studium porównawczego różnych typów niepublicznych szkół podstawowych dziaÅ‚ajÄ…cych na terenie województwa Å›wiÄ™tokrzyskiego (badanie peÅ‚ne). Przeanalizowano identyfikowanie i zaspokajanie potrzeb spoÅ‚ecznych najważniejszych zbiorowoÅ›ci szkolnych: nauczycieli, uczniów i ich rodziców. TÅ‚em dla porównaÅ„ sÄ… szkoÅ‚y publiczne wybrane do badaÅ„ na zasadzie doboru celowego. Autorka ma Å›wiadomość, że wyniki uzyskane z prób celowych uprawniajÄ… do wnioskowania o charakterze ograniczonym, odnoszÄ…cym siÄ™ jedynie do badanych szkół, dlatego dane uzyskane ze szkół publicznych przedstawiono w przypisach. Książka liczy pięć rozdziałów: RozdziaÅ‚y 1 i 2 tworzÄ… część teoretycznÄ… pracy, natomiast pozostaÅ‚e – empirycznÄ…. Część teoretyczna jest próbÄ… usystematyzowania niezbÄ™dnej wiedzy na temat definicji i koncepcji potrzeb, ich klasyfikacji oraz kategoryzacji. Stanowi inspiracjÄ™ przeprowadzonych badaÅ„ empirycznych. Znajduje siÄ™ w niej także rozdziaÅ‚ dotyczÄ…cy szkoÅ‚y jako instytucji i organizacji spoÅ‚ecznej, a zwÅ‚aszcza „organizacji uczÄ…cej siÄ™â€, której cechÄ… charakterystycznÄ… jest umiejÄ™tność nieustajÄ…cego rozwoju szkoÅ‚y przez reagowanie na zróżnicowane i zmienne potrzeby należących do niej zbiorowoÅ›ci. Analizie – na podstawie literatury przedmiotu badaÅ„ – poddano również stan wiedzy na temat funkcjonowania niepublicznych szkół podstawowych w kontekÅ›cie wpÅ‚ywu transformacji ustrojowej na przemiany edukacyjne. W części empirycznej przedstawiono metodologiczne zaÅ‚ożenia badaÅ„ wÅ‚asnych (rozdziaÅ‚ 3). Ukazano cele, problemy badawcze oraz przyjÄ™ty model badaÅ„. Ponadto zarysowano przebieg i organizacjÄ™ badaÅ„, uwzglÄ™dniajÄ…c odpowiednie – dla przyjÄ™tej koncepcji – metody i narzÄ™dzia badawcze. Można tu także znaleźć charakterystykÄ™ badanych szkół oraz respondentów (rozdziaÅ‚ 4). RozdziaÅ‚ 5 przedstawia szczegółowe wyniki badaÅ„ wÅ‚asnych odnoszÄ…ce siÄ™ do tych kategorii potrzeb spoÅ‚ecznych, w zakresie których uzyskano najciekawsze rezultaty. Skoncentrowano siÄ™ na nastÄ™pujÄ…cych grupach potrzeb spoÅ‚ecznych: Å‚Ä…cznoÅ›ci, przynależnoÅ›ci do grupy, wiÄ™zi emocjonalnej, spoÅ‚ecznej akceptacji, spoÅ‚ecznej gratyfikacji, organizacji, współuczestnictwa, ochrony i autonomii…
KUP TERAZ