Cena: 26.60 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz Otwarte źródÅ‚a informacji w dziaÅ‚alnoÅ›ci wywiadowczej za 26.60 zł w księgarni lideria.pl
Wydawca: Centrum Doradztwa i Informacji
Kategoria: Ebooki i Audiobooki / Książki dla dzieci i młodzieży / Edukacja
ISBN: 9788376414065
Waga: b/d kg
Rok wydania: b/d
PublikacjÄ™ można nazwać przeÂwodnikiem po tematyce otwartych źródeÅ‚ informacji. Zawiera przeglÄ…d pewnej grupy informacji, ale formy i metody pracy z informacjÄ… w dużej mierze charakteryzujÄ… siÄ™ uniwersalizmem, co sprawia, że można je stosować również na innych polach aktywnoÅ›ci czÅ‚oÂwieka. Treść książki jest Å›ciÅ›le zwiÄ…zana ze zmianami spoÅ‚ecznymi, które pozwalajÄ… mówić dziÅ› o spoÅ‚eczeÅ„stwie informacyjnym. Ostatnia dekada to dynamiczne zmiany spoÅ‚eczne, technologiczne i mentalne. Wciąż zwiÄ™kszajÄ… siÄ™ możliwoÅ›ci przetwarzania informacji, zwiÄ™ksza siÄ™ także ich dostÄ™pność i powstajÄ… coraz bardziej nowoczesne narzÄ™dzia wspomagajÄ…ce pozyskiwanie, selekcjÄ™, gromadzenie, przetwarzanie i dystrybucjÄ™ informacji.
Prof. dr hab. Jadwiga Stawnicka:
Książka Krzysztofa Liedela i Tomasza Serafina „Otwarte źródÅ‚a informacji w dziaÅ‚alnoÅ›ci wywiaÂdowczej†wnosi istotny wkÅ‚ad w ciÄ…gle jeszcze otwartÄ… sferÄ™ badaÅ„ nad wywiadem jawnoźródÅ‚oÂwym. Stanowi znaczÄ…cy fragment opisu danej problematyki i może być podstawÄ… do dalszych, bardziej szczegółowych i wielopÅ‚aszczyznowych obserwacji, zarówno o charakterze typologicznym tego zjawiska, jak i jego ujÄ™ciu konfrontatywnym. Jest to praca o nieprzeciÄ™tnie dużej wartoÅ›ci naukowej.
Dr hab. Bernard Wiśniewski, prof. nadzw. Wyższej Szkoły Administracji w Bielsku-Białej:
Analiza recenzowanego opracowania skÅ‚ania do stwierdzenia, że stanowi ono udanÄ… próbÄ™ prezentacji wiedzy o wykorzystaniu źródeÅ‚ informacji w dziaÅ‚alnoÅ›ci wywiadowczej. (...) Autorzy podjÄ™li siÄ™ trudu opracowania problemów zÅ‚ożonych i niezbyt czÄ™sto poruszanych „biaÅ‚ego wyÂwiaduâ€, z którym zwiÄ…zane jest gromadzenie, analizowanie i ocenianie informacji pochodzÄ…cych z powszechnie dostÄ™pnych źródeÅ‚. (...) Wyrażam przekonanie, że książka bÄ™dzie wartoÅ›ciowym opracowaniem dla tych wszystkich, którzy zajmujÄ… siÄ™ problematykÄ… wykorzystania powszechnie dostÄ™pnych informacji w ogóle, nie tylko w szeroko postrzeganej dziaÅ‚alnoÅ›ci wywiadowczej.
Spis treści
Wstęp
Rozdział 1. Działalność wywiadowcza
1.1. Pojęcie wywiadu
1.2. Działalność wywiadowcza
1.3. Wywiad jako organizacja
1.4. Produkt wywiadowczy
1.5. Klasyczny cykl wywiadowczy
1.6. Dyscypliny wywiadowcze
Rozdział 2. Wywiad jawnoźródłowy w zarządzaniu bezpieczeństwem
2.1. Informacja w procesie komunikacji
2.2. Funkcje informacji
2.3. Wartość i użyteczność informacji
2.3.1. Jakość informacji
2.3.2. Użyteczność informacji
2.3.3. Wartość informacji
2.4. Wywiad jawnoźródłowy (open source intelligence)
2.5. Przykłady otwartych źródeł informacji
2.5.1. Pierwotne i wtórne źródła informacji
2.5.2. Prasa
2.5.3. Radio i telewizja
2.5.4. Internet
2.5.5. Geoinformacja
2.5.6. System ekspercki w procesie decyzyjnym
2.6. Proces opracowania jawnoźródłowego materiału wywiadowczego
2.7. Wartościowanie źródła i wiarygodność informacji
2.8. Zagrożenie dla wiarygodności wywiadu jawnoźródłowego – propaganda i dezinformacja
Rozdział 3. Geneza wyodrębnienia samodzielnej dyscypliny wywiadowczej opartej na źródłach jawnych
3.1. Początki działalności wywiadowczej
3.2. Pierwsze jawne źródła informacji
3.3. Technologie informacyjne
3.4. Tworzenie struktur wywiadu jawnoźródłowego na przykładzie Stanów Zjednoczonych
Rozdział 4. Wywiad jawnoźródłowy w polskich służbach specjalnych
4.1. Historyczne przykłady stosowania wywiadu jawnoźródłowego w Polsce
4.2. Organizacja i ustawowe zadania polskich służb specjalnych
4.2.1. Wywiad wojskowy
4.2.2. Wywiad cywilny
4.2.3. Kontrwywiad wojskowy
4.2.4. Kontrwywiad cywilny
4.2.5. Centralne Biuro Antykorupcyjne
4.2.6. Podstawy prawne stosowania wywiadu jawnoźródłowego przez służby specjalne
4.2.7. Koordynacja i współpraca służb specjalnych
4.2.8. Wymiana informacji
Rozdział 5. Wywiad gospodarczy
5.1. Przedmiot i cel wywiadu gospodarczego
5.2. Potrzeby informacyjne podmiotu gospodarczego
5.3. Źródła informacji w wywiadzie gospodarczym
5.4. Wsparcie informatyczne wywiadu gospodarczego
5.4.1. Internet jako narzędzie wywiadu gospodarczego
5.4.2. Ogólne narzędzia wsparcia informatycznego dla wywiadu gospodarczego
5.4.3. Kryteria oceny narzędzi wsparcia analitycznego
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
KUP TERAZ