Cena: 61.49 zł
Sklep: madbooks.pl
Kup teraz LUDZIE INTERESU W PRZEDWOJENNEJ POLSCE PRZEDSIĘBIORCY FILANTROPI KAPITALIÅšCI za 61.49 zł w księgarni madbooks.pl
Sukces przedwojennego przedsiÄ™biorcy czy finansisty uzależniony byÅ‚ od wielu okolicznoÅ›ci, dziwnie podobnych do stwarzanych przez współczesnoÅ›Ä...
zobacz więcej informacji
Cena: 61.49 zł
Sklep: madbooks.pl
Kup teraz LUDZIE INTERESU W PRZEDWOJENNEJ POLSCE PRZEDSIĘBIORCY FILANTROPI KAPITALIÅšCI za 61.49 zł w księgarni madbooks.pl
Wydawca: brak danych
Kategoria: Beletrystyka/Biograficzna
ISBN: 9788377052853
Waga: 1.1400 kg
Rok wydania: 2013
Sukces przedwojennego przedsiębiorcy czy finansisty uzależniony był od wielu okoliczności, dziwnie podobnych do stwarzanych przez współczesność – pożądane było odpowiednie wykształcenie, przygotowanie praktyczne, ale przede wszystkim umiejętność dostrzegania sprzyjających okoliczności zarobku. Przedsiębiorca – organizator produkcji i sprzedaży towarów – musiał radzić sobie także z przeciwnościami losu – kryzysem gospodarczym, konkurencją, robotniczymi strajkami, pożarem zakładu... Autorka prezentuje środowisko przedwojennych przemysłowców i biznesmenów – ludzi zawodowo związanych z polską gospodarką i finansami. Przedstawia je na tle ówczesnych uwarunkowań ekonomicznych, politycznych i społecznych, kreśląc obraz sytuacji kraju po odzyskaniu niepodległości, na który składały się zniszczenia wojenne, dziedzictwo zaborów, wahania koniunktury, wojny celne, ustawodawstwo pracy... Fascynujące losy kilkunastu właścicieli różnej wielkości i wartości firm z różnych branż i regionów kraju dają pełne spektrum przedwojennego świata interesów. Nazwiska takie jak Wedel czy Goetz-Okocimski ugruntowały swoją markę na dziesiątki lat. Medialny koncern IKC, sukcesy przemysłu chemicznego, jak sztuczny kauczuk z Wolbromia, robią wrażenie nawet dzisiaj.Opowieść o przedwojennych interesach, a przede wszystkim o ludziach, którzy je prowadzili, o przebojowości i sprycie, wyborach i wartościach, relacjach z otoczeniem, życiu codziennym, hobby, rozrywkach, jest nie tylko ciekawą lekturą, lecz także stanowi doskonałą inspirację dla współczesnych biznesmenów. Całości ubarwiają dygresje o badaniach naukowych, niecodziennych wynalazkach, nowoczesnej reklamie, metodach zarządzania czy podejściu do pracowników. W klimat tamtych lat wprowadzają zachwycające ilustracje z epoki.Maria Barbasiewicz – historyk, w swoim dorobku ma liczne dokumentacje historyczno-urbanistyczne i architektoniczne, jak również książki, m.in. Dobre maniery w przedwojennej Polsce. Savoir-vivre, zasady, gafy.
KUP TERAZ