Cena: 25.74 zł
Sklep: dadada.pl
Kup teraz Igrzyska Olimpijskie w mediach masowych 1948-1984 za 25.74 zł w księgarni dadada.pl
Po przedwojennym czasie „romantycznych olimpiad†powojenne stadiony i areny olimpijskie były coraz częściej miejscem rywalizacji nie tylko spor...
zobacz więcej informacji
Cena: 25.74 zł
Sklep: dadada.pl
Kup teraz Igrzyska Olimpijskie w mediach masowych 1948-1984 za 25.74 zł w księgarni dadada.pl
Wydawca: UMCS
Kategoria: Socjologia
ISBN: 9788377848371
Waga: b/d kg
Rok wydania: b/d
Po przedwojennym czasie „romantycznych olimpiad†powojenne stadiony i areny olimpijskie byÅ‚y coraz częściej miejscem rywalizacji nie tylko sportowej. Areny igrzysk zaczęły sÅ‚użyć także jako przestrzeÅ„ do manifestacji konfliktów spoÅ‚ecznych i politycznych, zwÅ‚aszcza w zwiÄ…zku z odzyskiwaniem wolnoÅ›ci przez dawne paÅ„stwa kolonialne, powstaniem Izraela, przejawami rasizmu i – oczywiÅ›cie – „zimnÄ… wojnÄ…â€. Poza aspektem sportowym i spoÅ‚eczno-politycznym na ksztaÅ‚t i charakter olimpiad tamtego czasu wpÅ‚ywaÅ‚ także aspekt technologiczny. Na wiÄ™kszoÅ›ci tych zawodów najwiÄ™ksze znaczenie miaÅ‚a już telewizja, choć i radio, i prasa dzielnie broniÅ‚y swojego terytorium. Oddajemy w rÄ™ce Czytelników drugi tom trylogii olimpijskiej, w którym badacze z różnych oÅ›rodków akademickich i specjaliÅ›ci w różnych dziedzinach Å‚Ä…czÄ… siÄ™ w refleksji nad medialnym fenomenem igrzysk olimpijskich, udowadniajÄ…c, że starożytna idea widowiska sportowego wskrzeszona przez barona Pierre’a de Coubertina fascynuje nieprzerwanie od ponad stu lat, a emocje zwiÄ…zane z rywalizacjÄ… pozostajÄ… żywe, także dziÄ™ki przekazom medialnym.
KUP TERAZ