Cena: 27.86 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz PrzestrzeÅ„ edukacyjna wobec wyzwaÅ„ i oczekiwaÅ„ spoÅ‚ecznych za 27.86 zł w księgarni lideria.pl
Szybko zmieniający się, zglobalizowany świat warunkuje przemiany współczesnego społeczeństwa, określa nowe wyzwania i rodzi ryzyko we wszyst...
zobacz więcej informacji
Cena: 27.86 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz PrzestrzeÅ„ edukacyjna wobec wyzwaÅ„ i oczekiwaÅ„ spoÅ‚ecznych za 27.86 zł w księgarni lideria.pl
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Kategoria: Ebooki i Audiobooki / Książki dla dzieci i młodzieży / Edukacja
ISBN: 9788378500896
Waga: b/d kg
Rok wydania: b/d
Szybko zmieniający się, zglobalizowany świat warunkuje przemiany współczesnego społeczeństwa, określa nowe wyzwania i rodzi ryzyko we wszystkich dziedzinach jego funkcjonowania, co znaczy, że tworzy nową rzeczywistość społeczną — nową rzeczywistość i przestrzeń edukacyjną. Obecnie różne kraje różnie kształtują swoje rozwiązania w rozwoju systemu edukacyjnego, szukają sposobów na wyzwania globalizacji, co prowadzi do paradoksów, stwarza problemy i pewnego rodzaju niestabilność systemów edukacyjnych odrębnych krajów.
Książka jest próbą odpowiedzi na pytania, które powstają z powodu przemian współczesnej przestrzeni i rzeczywistości edukacyjnej. W niej przedstawione refleksje nad problemami powstającymi w różnych obszarach działalności edukacyjnej na różnych poziomach systemu oświaty w Polsce, a także w wybranych krajach Europy i USA.
Publikacja, która ma charakter pracy zbiorowej, nawiązuje przedstawioną w niej problematykę do interdyscyplinarnej dyskusji nad różnymi obszarami zmieniającej się przestrzeni edukacyjnej.
Opracowanie jest podzielone na cztery części. W części pierwszej zostały omówione wyzwania edukacyjne wobec przemian społeczeństwa polskiego. Druga część jest poświęcona problemom współczesnej młodzieży w zmieniającej się rzeczywistości społeczno-edukacyjnej. W części trzeciej opisano dylematy edukacyjne w kontekście filozoficznym. Część ostatnią poświecono aspektom rzeczywistości edukacyjnej w krajach Europy (takich jak Niemcy, Norwegia, Rosja, Ukraina) oraz USA.
Spis treści
Zamiast wstÄ™pu 13 Irina Surina Rozważania o przestrzeni edukacyjnej – od teorii do praktyki edukacyjnej; Econsiderations of educational space – from theory to educational practice; 13 Część I. Wyzwania edukacyjne wobec przemian współczesnego spoÅ‚eczeÅ„stwa polskiego; Educational challenge versus changes of contemporary Polish society; 26 Krystyna Duraj-Nowakowa Tropy/Å›cieżki integrowania myÅ›lenia pedagogów o edukacji; Traces/paths of integrating pedagogues’ thinking about education; 27 Wanda Jakubaszek MożliwoÅ›ci edukacji XXI wieku wynikajÄ…ce z postulatów Raportu dla UNESCO MiÄ™dzynarodowej Komisji do spraw Edukacji dla XXI Wieku – Edukacja. Jest w niej ukryty skarb; Possibilities of the twenty-fi rst century education resulting from the motions of Report to UNESCO of the International Commission on Education for the Twenty-fi rst Century: Learning: the Treasure Within; XXI 37 Jan Kania Globalny wymiar komunikacji spoÅ‚ecznej w pedagogice; A global scope of social communication in pedagogy; 45 Grzegorz Piekarski Homo Prosocialis jako wyzwanie i cel edukacji w „spoÅ‚eczeÅ„stwie samotnego tÅ‚umuâ€; Homo Prosocialis as a challenge and aim of education in “society of lonely crowdâ€; Homo prosocialis 57 Stefan KonstaÅ„czak Wykluczenie spoÅ‚eczne w edukacji. O utopijnoÅ›ci hasÅ‚a równych szans oÅ›wiatowych; Social exclusion in education. Utopia of idea of equal chances in education; 71 Ewa Matuska Zamawiane kierunki studiów receptÄ… na deficyty kapitaÅ‚u intelektualnego w Polsce?; Ordered courses of studies as a solution for deficits of intellectual capital in Poland?; 83 SwietÅ‚ana Szczygielska Współczesne technologie ksztaÅ‚cenia w szkole wyższej; Contemporary educational technology at the university level; 95 Henryk PorożyÅ„ski Wielokulturowość w Polsce miÄ™dzywojennej i dzisiaj. Wyzwania edukacyjne; Multi ulturalism in Poland between the two World Wars and today. Educational challenges; 105 Część II. Współczesna mÅ‚odzież w zmieniajÄ…cej siÄ™ rzeczywistoÅ›ci spoÅ‚eczno-edukacyjnej; Contemporary youth in changeable social-educational reality; 116 Jan Maciejewski Tożsamość mÅ‚odego pokolenia w zmieniajÄ…cej siÄ™ rzeczywistoÅ›ci spoÅ‚eczno-ekonomicznej Polski; Identifi cation of young generation in changing social and economic reality of Poland; 117 Karolina Zaniewska Styl życia i style uczestnictwa spoÅ‚ecznego mÅ‚odzieży akademickiej Å›redniego miasta; Life style and styles of social participation of academic youth of a middle size town; 127 WiesÅ‚aw Lesner Patologiczne formy spÄ™dzania czasu wolnego – wybrane subkultury mÅ‚odzieżowe; Pathological forms of spending of free time – selected youth subcultures; 139 Andrzej Kokiel WartoÅ›ci studentów pedagogiki w perspektywie zmian współczesnego spoÅ‚eczeÅ„stwa; The system of values of pedagogy students in the prospect of changes of contemporary society; 149 Dominika Gutowska, Aleksandra Gronowska Wizerunek współczesnego nauczyciela akademickiego polskiej uczelni; The image of a contemporary academic teacher of a Polish higher school; 157 Krystyna Krawiec-ZÅ‚otkowska Refleksje o celach, potrzebach i (nie)możliwoÅ›ciach studiowania historii literatury staropolskiej; Reflections on aims, needs and (im)possibilities of studying the history of Old Polish literature; 163 MaÅ‚gorzata Stochmal WpÅ‚yw osobowoÅ›ci na ksztaÅ‚towanie motywacji wÅ›ród mÅ‚odzieży; The influence of personality on motivation among youth; 179 Adriana BiedroÅ„, Anna Szczepaniak Autonomy of linguistically talented foreign language learners as a function of their cognitive-aff ective characteristics; Autonomia studentów utalentowanych jÄ™zykowo jako funkcja indywidualnych cech poznawczo-osobowoÅ›ciowych; 189 Monika Suska-Kuźmicka Instynkt zmiany a aktywność spoÅ‚eczno-wychowawcza mÅ‚odzieży w Stowarzyszeniu „Tratwaâ€; Instinct for change and a social-educating activity of young people in the “Tratwa†Association; 201 Część III. Dylematy edukacyjne w kontekÅ›cie fi lozofi cznym; Educational dilemmas in a philosophical context; 214 PaweÅ‚ Ibek Wychowanie i edukacja w aspekcie religijnym; Education in the religious aspect; 215 Anna Kosobucka Wychowanie moralne w zakresie bioetyki jako wyzwanie i potrzeba współczesnej edukacji; Moral education comprising bioethics as a challenge and a need of contemporary education; 223 Mariusz Szymkiewicz MiÄ™dzy filozofiÄ… a naukÄ… – filozoficzne aspekty rozwoju nauk przyrodniczych; Between philosophy and science – philosophical aspects of natural sciences; 235 SÅ‚awomir Leciejewski Komunikacja multimedialna w edukacji filozoficznej – konieczność czy zbÄ™dne obciążenie pracy dydaktycznej?; Multimedia communication in philosophical education – necessity or excessive didactic work?; 247 Barbara Grabowska Rola edukacji w realizacji liberalnego postulatu niewrażliwoÅ›ci na indywidualne wyposażenie; The role of education in implementation of a liberal postulate of insensitivity to individual equipment; 259 MaÅ‚gorzata Chrzanowska O potrzebie edukacji filozoficznej w szkole; On the need of philosophical education at school; 269 Część IV. Rzeczywistość edukacyjna w krajach Europy i Stanach Zjednoczonych; Educational reality in European states and the USA; 279 Klaus-Dieter Mende Education in the grip of the neo-liberal market forces; Edukacja we wÅ‚adzy rynku neoliberalnego; 281 Irina Simajewa, Anna Alimpiewa ; KsztaÅ‚towanie zachowania samozachowawczego jako instytucjonalna funkcja oÅ›wiaty; Development of self preservation behavior as an institutional function of education 295 Herbert Zoglowek Experience-based learning – Reflections about a modern didactic approach in education; Nauczanie oparte na doÅ›wiadczeniu – rozważania o współczesnym podejÅ›ciu dydaktycznym w edukacji; 305 Jelena Sorocinskaja Interdisciplinary approach to the research of modern youth’s problems of in Russia; MiÄ™dzydyscyplinarne podejÅ›cie do badania problemów współczesnej mÅ‚odzieży w Rosji; 315 Galina Karpowa, Antonina Marczenko; Rozwój toleracyjnoÅ›ci mÅ‚odzieży w przestrzeni wielokulturowej PoÅ‚udnia Rosji; Development of youth’s tolerance in polycultural space of the South of Russia 323 Waleria Budienkowa, Jelena Sawieliewa; Innowacyjno-edukacyjny model ksztaÅ‚towania komunikacyjnego potencjaÅ‚u studenta XXI wieku na klasycznym uniwersytecie; Innovative-educational model of development of communicative potential of a student in the 21st century at a classical university 335 Natalia Åosiewa ; Samoregulacja osobowoÅ›ci wykÅ‚adowcy w kontekÅ›cie wymogów stawianych w procesie dydaktycznym; Model of personal self-control of teachers in modern conditions of didactic process 345 Galina Karpowa, LudmiÅ‚a Kolet; KsztaÅ‚towanie twórczej osobowoÅ›ci jako strategia przetrwania szkoÅ‚y wyższej; Development of creative personality as a strategy of survival of the higher school 351 SwietÅ‚ana Owcinnikowa; Odmiany ksztaÅ‚cenia rosyjskich studentów na kierunku praca socjalna zgodnie ze standardami III pokolenia; Varieties of education of Russian students of “social work†according to the standard of the 3rd “generation†361 Jacek J. KolasiÅ„ski, Gretchen Scharnagl High-tech/low-tech – a strategy for teaching contemporary arts; High-tech/low-tech – strategie w wykÅ‚adaniu sztuk współczesnych; High-tech/low-tech 365 Santayana Manuel, John P. KolasiÅ„ski The distance-learning English writing project; Nauczanie na odlegÅ‚ość – przygotowanie projektów w jÄ™zyku angielskim; 375 Nota o autorach 385
KUP TERAZ